Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt pitää puuttua ruokahävikkiin

Vierailija
13.03.2022 |

Minun mielestä nyt olisi korkea aika puuttua ruokahävikkiin. Ruokaa menee roskiin valtavat määrät kouluissa ja päiväkodeissa, niitä pitäisi voida hyödyntää jotenkin. Ainakin itse mielelläni kävisin lähikoululta ostamassa ylijäänyttä ruokaa.
Olen ostanut Prismasta "toisenlaisia tomaatteja" joissa on niin sanotusti joku vika, esim. liian isoja tai liian pieniä tai niissä on "rupia". Niiden hinta on nyt talvellakin ollut 1,89€/kg. Voisin ostaa myös muista vihanneksista tämmöisiä versioita.

Varmasti löytyisi paljon muitakin keinoja vähentää hävikkiä. Tähän tietysti tarvitaan hieman löysennystä elintarvikelainsäädännöstä, mutta mielestäni siitä olisi aiheeellista joustaa ettei ruokaa mene roskiin samaan aikaan kun ruoan hinta kallistuu.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, ja vois opettaa ihmiselle VIHDOINKIN sen, että viimeinen myyntipäivä on eri asia kuin viimeinen käyttöpäivä. Hapanmaitotuotteet, jauhot, kuivat elintarvikkeet yms. säilyvät ihan kelpoisina vielä pitkään päiväyksen jälkeen.

Jos löytyy pientä jaksamista, niin salaatteja yms. voi istuttaa kotona vaikka ikknalaudalle ja niistä saa pienellä vaivalla vielä yhden lisäsadon.

Vierailija
2/2 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytär oli ihan kauhuissaan kun oli työharjoittelussa kaupassa ja mm. laatikoittain suklaata, jauhoja, tomaattikastiketta ym. heitettiin jäteastiaan kun parasta ennen -päivä oli seuraavana päivänä.

Miksei mene ilmaisjakeluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi