Kipeät ja kutisevat nännit
Osaisiko joku kertoa mistä muusta syystä nännit voivat olla kipeät, kun raskaudesta.
Löysin vain siihen liittyviä vastauksia.
Tein toissapäivänä negatiivisen raskaustestin.
Mitään fyysistä rasitusta ei myöskään niihin ole kohdistunut. Menkatkin oli n. viikko sitten, tosin niukat (siksi epäilin raskautta heti) myös alavatsakipuja ollut. Pillereitä olen syönyt (yasmin) normaalisti (tosin muutaman unohtanut viime liuskasta). En jaksa uskoa että raskaana siis olen. Onko hormoneista johtuvaa? Nännit myös siis kutisee, mutta ei voi raapia kun sattuu, ja ovat "kovettuneessa" tilassa lähes jatkuvasti. Rinnat ei muuten ole kipeät, nännit vain.
Kommentit (5)
Mulla oli ihan samanlaista muutama kuukausi sitten kierron jossain vaiheessa useamman päivän ajan. Sitten yhtäkkiä vaan loppui, eikä ole tullut uudestaan. Mitään selitystä en kyllä minäkään löytänyt, vaikka etsin.
Mulla on aiheuttanu nännien kipua ja kutinaa mm. liian pienet / liian isot rintsikat, pyykinpesuaine, pellava tms karkeampi vaate (ilman rintsikoita), hormonaaliset syyt (pillerit; Cerazette, menkat) ja ihan jopa rintarangan jumitila aiheuttanut joskus jopa toisen tissin todella voimakasta kipuilua.
Ja voihan olla et raskauskin voi sulla olla ap syynä, mut ei välttämättä vielä näy testissä. Mut eniten veikkaan ihan noit pillereitä sulla syylliseksi.
Kiitos vastauksista, seurailen tilannetta! -ap
Jos molemmissa yhtä aikaa, niin luultavasti hormoneista johtuvaa. Voi olla myös, että jokin on hangannut ja ärsyttänyt niitä. Myös uudet vaatteet tai pesuaine tms. saattavat ärsyttää.
Jännä ettei netistä löydy minkään näköistä selitystä tälle. Kaikelle melkeinpä löytyy tänäpäivänä. On terveyskirjastoa yms. Monet ovat asiasta kyselleet kyllä ja ihmetelleet tätä kipua/kutinaa..kai se on sitten vain hormonaalista. Sama vanha pesuaine, eikä uusia vaatteita yms. Jos jatkuu niin kai se on mentävä lääkäriin. -ap