Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kävelette keskellä tietä?

Vierailija
15.08.2015 |

Miksi useat suomalaiset ovat niin vajaita, että kävelevät keskellä kävely ja/tai pyörätietä ja näin ollen tukkivat sen? Ettehän te autollakaan aja keskellä tietä jos tiellä on kaksi kaistaa?

Talvi ja sade kelit ovat sitten asia erikseen, kun tieltä pitää hakea sitä hyvää kävelykohtaa.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:38"]Jos kävelypyörätien ja autotien välissä on vain kapea koroke, en todellakaan kävele autotien vierestä. Varsinkaan lasten kanssa. Joku kaahari pyöräilijä vielä tuuppaa auton alle tai lapsi kompastuu tmv. Muutoin kuljen ihan luontaisesti oikeata reunaa (ehkä. tai keskellä tai missä lie).   Ja on se nyt kumma, että kävelyäkin pitää natseilla. Keskellä kävelyssähän on se hyvä puoli, että pyöräilijän ei tarvitse koukata ohittaakseen. Senkus ajaa vaan sitä omaa reunaansa. [/quote] Etkö tajua että ne kadut eivät todellakaan ole joka paikassa kauhean leveitä? Eli jos kävelet keskellä niin monesti sun kummallakik puolella on semmonen juuri ja juuri pyörän mentävä rako. Hyvä ettei pyörän tanko jo kolahda niihin vajakkeihin jotka kävelee keskellä. Tai ole itse ojassa kun yrittää parhaansa olla osumatta. Pahimpia on sitten vielä ne haahuilijat, kävelevät keskellä mutta eivät suoraan. Sitten kun olet juuri menossa ohi niin valuvat juuri sille puolelle tietä mistä olet menossa ohi. Ihan kuin ohjautuisivat jotenkin ääntä kohti.

[/quote]

:D Hahahaa, ihan totta! 

Vierailija
22/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:04"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"]Liikennesääntöjen mukaan kävelijöiden on kuljettava joko oikeaa tai vasenta reunaa yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. Pyräilijä väistää keskeltä. Miksi ihmeessä pitää kävellä keskellä? Itse kävelen oikeaa reunaa, koska se on loogista. [/quote] Vielä parempi olisi jos kaikki kulkisivat oikealla. Aah, täydellinen maailma..

[/quote]

Niinpä, mutta sääntö on nykyään noin. :/

[/quote]

Minua ärsyttää enemmän vasenta puolta pyöräilevät, varsinkin kun pyörälle on sallittua käyttää vain oikeaa puolta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 02:21"]

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:38"]Jos kävelypyörätien ja autotien välissä on vain kapea koroke, en todellakaan kävele autotien vierestä. Varsinkaan lasten kanssa. Joku kaahari pyöräilijä vielä tuuppaa auton alle tai lapsi kompastuu tmv. Muutoin kuljen ihan luontaisesti oikeata reunaa (ehkä. tai keskellä tai missä lie).   Ja on se nyt kumma, että kävelyäkin pitää natseilla. Keskellä kävelyssähän on se hyvä puoli, että pyöräilijän ei tarvitse koukata ohittaakseen. Senkus ajaa vaan sitä omaa reunaansa. [/quote] Etkö tajua että ne kadut eivät todellakaan ole joka paikassa kauhean leveitä? Eli jos kävelet keskellä niin monesti sun kummallakik puolella on semmonen juuri ja juuri pyörän mentävä rako. Hyvä ettei pyörän tanko jo kolahda niihin vajakkeihin jotka kävelee keskellä. Tai ole itse ojassa kun yrittää parhaansa olla osumatta. Pahimpia on sitten vielä ne haahuilijat, kävelevät keskellä mutta eivät suoraan. Sitten kun olet juuri menossa ohi niin valuvat juuri sille puolelle tietä mistä olet menossa ohi. Ihan kuin ohjautuisivat jotenkin ääntä kohti.

[/quote]

Nykyisin noita haahuilijoita riittää, kun ihmiset tuijottaa puhelinta kävellessään.

Vierailija
24/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helvetin väliä sillä on että missä kohtaa kävelee? Minä kävelen keskellä tietä. Ainakin täällä missä minä asun, voin kulkea kilometrin kävelytietä ilman että ketään tulee vastaan. Kyllä sitten mahdutaan jotenkuten ohittamaan, kun tällainen erikoistilanne tulee.

Vierailija
25/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen keskellä ajotietä, jotta näyn autoilijoille varmasti hyvin.

Vierailija
26/27 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajankohtaista muistutella taas järkevästä liikkumisesta kun talven pimeys alkaa.

Ei kävellä rintamana tukkien koko kevyenliikenteen väylää vaan peräkkäin ja mieluiten oikeaa reunaa, niin kaikilla on turvallisempaa. Pyöräilijät kulkevat kevyenliikenteen oikeaa reunaa, opettakaa tämä myös lapsille!

Lastenvaunut eivät etuoikeuta mihinkään! vaan kanssakulkijat pitää kohteliaasti huomioida.

Kevyen liikenteen väylällä ei seilata laidasta laitaan! Takaa voi aina tulla joku nopeampi, myös kävelijä tai juoksija, jotta kohteliaasti kuljetaan sitä oikeaa reunaa että takaa tulevat pääsevät ongelmitta ohi.

Autotiellä jalankulkijat kulkevat tien vasenta reunaa! Tämä tuntuu kaupunkilaisille olevan täysin vieras käsite.

Lapset kuriin liikenteen seassa! opettakaa ne käyttäytymään ja kulkemaan ihan oman turvallisuutensa takia.

Vierailija
27/27 |
10.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvaunumammat rintamassa on pahimpia ainakin täällä päin. Ohi ei pääse ei edestä eikä takaa. Käsittämätöntä välinpitämättömyyttä ja ilkeyttä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kolme