Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kävelette keskellä tietä?

Vierailija
15.08.2015 |

Miksi useat suomalaiset ovat niin vajaita, että kävelevät keskellä kävely ja/tai pyörätietä ja näin ollen tukkivat sen? Ettehän te autollakaan aja keskellä tietä jos tiellä on kaksi kaistaa?

Talvi ja sade kelit ovat sitten asia erikseen, kun tieltä pitää hakea sitä hyvää kävelykohtaa.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen havainnut, että jotain 80 prosenttia näistä keskellä tietä kävelijöistä on naisia (karkea arvio mutta enemmistö kuitenkin oman kokemuksen perusteella). En tiedä, luulevatko sitten olevansa jotain maailmanvaltiaita vai mitä?

Vierailija
2/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

nää retut vois passittaa jonneki kävelykouluun

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikennesääntöjen mukaan kävelijöiden on kuljettava joko oikeaa tai vasenta reunaa yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. Pyräilijä väistää keskeltä. Miksi ihmeessä pitää kävellä keskellä? Itse kävelen oikeaa reunaa, koska se on loogista.

Vierailija
4/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaamen! Olen miettinyt ihan samaa. Sitten pyöräilijänä saat ilkeät katseet kun erehdyt soittamaan kelloa.. :D

Vierailija
5/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska koirankakat.

Vierailija
6/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"]Liikennesääntöjen mukaan kävelijöiden on kuljettava joko oikeaa tai vasenta reunaa yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. Pyräilijä väistää keskeltä. Miksi ihmeessä pitää kävellä keskellä? Itse kävelen oikeaa reunaa, koska se on loogista.
[/quote] Vielä parempi olisi jos kaikki kulkisivat oikealla. Aah, täydellinen maailma..

Vierailija
7/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:03"]

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 23:59"]Liikennesääntöjen mukaan kävelijöiden on kuljettava joko oikeaa tai vasenta reunaa yhdistetyllä kevyen liikenteen väylällä. Pyräilijä väistää keskeltä. Miksi ihmeessä pitää kävellä keskellä? Itse kävelen oikeaa reunaa, koska se on loogista. [/quote] Vielä parempi olisi jos kaikki kulkisivat oikealla. Aah, täydellinen maailma..

[/quote]

Niinpä, mutta sääntö on nykyään noin. :/

Vierailija
8/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni dorka kävelee myös vasenta reunaa, v*ttu et v*tuttaa

Vierailija
9/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:05"]Moni dorka kävelee myös vasenta reunaa, v*ttu et v*tuttaa
[/quote] Sepä. Hyvä etten ole ainoa jota v-tuttaa.

Vierailija
10/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vaunulenkkejä tuplarattailla ja kävelen aina kävelytien oikeaa laitaa niin eiköhän joka toinen kävele sit samalla puolella vastaan ja näyttävät nyrpeetä naamaa kun joutuvat väistämään tuplarattaita. Välillä kävellään myös teitä pitkin joissa ei ole kävelytietä eli silloin kävelemme tien vasenta laitaa ja taas sama juttu, joka toinen kävelee samalla puolella vastaan. Eikö näitä ole kotona opetettu vai mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
11/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kiire mihinkään. Kävelen siinä missä tuntuu hyvältä.

Vierailija
12/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävelen sitä reunaa mikä on kauempana autotiestä.

Vierailija
13/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kulkusuuntaan nähden oikealla puolella tietä? Jotkut pyöräilijät hermostuvat jos ei näin tee, vaikka ilmeisesti ei niin tarvitse tehdä. Jos esim. maantiellä kulkee, niin pitääkö kulkea samaan suuntaan kuin autot, jotka menevät lähinnä kaistaa.

Vierailija
14/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kävellyt keskellä, mutta jatkossa taidan kävellä.

Vierailija
15/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 00:48"]Eli kulkusuuntaan nähden oikealla puolella tietä? Jotkut pyöräilijät hermostuvat jos ei näin tee, vaikka ilmeisesti ei niin tarvitse tehdä. Jos esim. maantiellä kulkee, niin pitääkö kulkea samaan suuntaan kuin autot, jotka menevät lähinnä kaistaa.
[/quote]

Maantiellä kävellään vasemmalla eli autoja vastaan. Näin näet kun auto on tulossa ja ehdit tarvittaessa vaikka hypätä ojaan jos siellä autossa on kuski joka näpyttelee tekstareita ajaessaan eikä huomaa sinua.

Vierailija
16/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

meil on tääl hesassa asvalttii piirretty kumpi puoli on kävelylle ja kumpi pyörälle.

Vierailija
17/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kävely puoli vaihtelee sen mukaan minne suuntaa menee.

Vierailija
18/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän tuon autotiellä vasemmalla kävelyn, mutta voi kumpa käveltäisiin sitä oikeaa reunaa kävelyteillä. Ärsyttää ihmisten epälooginen liikkuminen ja poukkoilu, ison ryhmän rintamana kävely koko tien leveydellä on kaiken huippu.

Vierailija
19/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kävelypyörätien ja autotien välissä on vain kapea koroke, en todellakaan kävele autotien vierestä. Varsinkaan lasten kanssa. Joku kaahari pyöräilijä vielä tuuppaa auton alle tai lapsi kompastuu tmv.

Muutoin kuljen ihan luontaisesti oikeata reunaa (ehkä. tai keskellä tai missä lie).

Ja on se nyt kumma, että kävelyäkin pitää natseilla. Keskellä kävelyssähän on se hyvä puoli, että pyöräilijän ei tarvitse koukata ohittaakseen. Senkus ajaa vaan sitä omaa reunaansa.

Vierailija
20/27 |
16.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2015 klo 01:38"]Jos kävelypyörätien ja autotien välissä on vain kapea koroke, en todellakaan kävele autotien vierestä. Varsinkaan lasten kanssa. Joku kaahari pyöräilijä vielä tuuppaa auton alle tai lapsi kompastuu tmv.

Muutoin kuljen ihan luontaisesti oikeata reunaa (ehkä. tai keskellä tai missä lie).

Ja on se nyt kumma, että kävelyäkin pitää natseilla. Keskellä kävelyssähän on se hyvä puoli, että pyöräilijän ei tarvitse koukata ohittaakseen. Senkus ajaa vaan sitä omaa reunaansa.
[/quote]

Etkö tajua että ne kadut eivät todellakaan ole joka paikassa kauhean leveitä? Eli jos kävelet keskellä niin monesti sun kummallakik puolella on semmonen juuri ja juuri pyörän mentävä rako. Hyvä ettei pyörän tanko jo kolahda niihin vajakkeihin jotka kävelee keskellä. Tai ole itse ojassa kun yrittää parhaansa olla osumatta. Pahimpia on sitten vielä ne haahuilijat, kävelevät keskellä mutta eivät suoraan. Sitten kun olet juuri menossa ohi niin valuvat juuri sille puolelle tietä mistä olet menossa ohi. Ihan kuin ohjautuisivat jotenkin ääntä kohti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme