Onko normaalia vastata että ”soitellaan parin viikon kuluttua!”
Laitoin ystävälleni viestin jossa kysyin että mitä kuuluu ja kerroin omat kuulumiseni pääpiirteittäin.
Ei vastausta.
Seuraavana päivänä laitoin viestin että ”Onko kiire? Voisin soittaa ja jutella hetken? Jos ei sovi niin ei hätää, tuli vaan mieleen kun olen nyt joutilaana.”
Vastasi: ”kiirettä pukkaa tämä ja ensi viikko, sitten hiihtolomalle ja sen jälkeen vähän hellittää aikataulut. Onko kiireellistä?”
Miten ottaisitte tämän? Onko normaalia?
Kommentit (29)
Ystäväsi kuulostaa kuormittuneelta. Älä kuormita häntä lisää yhteydenotoillasi. Haluaa varmasti vain olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vastaisin ehkä: "Kivaa lomaa ja toivottavasti kiireet hellittää".
Mitä tuohon muuta?
Tämä on hyvä!
Mulla on kaksi ystävää, joiden kanssa molemmin puolin voitaisiin vastata toiselle noin. Ovat tosi läheisiä ihmisiä, joille voi olla rehellinen, jos on kiirettä.
Oma ystäväni sanoi tilanteessa, kun en itse vain jaksanut tavata ketään: lupaathan, että otat yhteyttä? Mutta kun pysty lupaamaan, mitä tuossa voisi sanoa ilman että loukkaan häntä?
Aikas tuttua.
Välillä olin kiireempi kuin palokunta.
Ja kiirettä saattoi riittää toista vuottakin.
No, eipä se hyvää tietäny, burn outti tuli.
Yksityiselämässä tuli ikäviä asioita kun olin väkisin sinnitellyt loman alkuun.
Seurauksena psykoosi ja suljetulla pari viikoa.
.
Noh kaikki mikä ei tap.a vahvistaa ja tapauksen jälkeen elämä jatkui kuin ennenkin mutta yhtä kokemusta rikkaampana.
Ihminen on vain ihminen.
Mikä vika tuossa viestissä oli? Kertoi, että on itse kiireinen, mutta jos ap:lla on tärkeää asiaa (kysymys:onko kiireellistä?), löytäisi ajan jutella.
Ystävä mun makuun :rehellinen, kertoo jos ei aikaa /energiaa jutella just silloin.
Olisin vastannut "Okei, eipä mitään kiireellistä palataan parin viikon päästä. Tsemppiä!".
Vierailija kirjoitti:
Mikä vika tuossa viestissä oli? Kertoi, että on itse kiireinen, mutta jos ap:lla on tärkeää asiaa (kysymys:onko kiireellistä?), löytäisi ajan jutella.
Ystävä mun makuun :rehellinen, kertoo jos ei aikaa /energiaa jutella just silloin.
Olisin vastannut "Okei, eipä mitään kiireellistä palataan parin viikon päästä. Tsemppiä!".
Entäpä jos tämä on toistunut jo aiemmin monta kertaa? Muuttaako se asiaa? Mielestäni joskus tulee se raja eteen että pitää vaan antaa olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entäpä jos tämä on toistunut jo aiemmin monta kertaa? Muuttaako se asiaa? Mielestäni joskus tulee se raja eteen että pitää vaan antaa olla.
Toki jos toistuu, päättelen, että joko seurana ei kiinnosta tai sitten ystäväni on aivan liian kiireinen.
Omat ystäväni kyllä ovat sitten itse soittaneet /viestitelleet, kun on parempi hetki.
Vastaisin ehkä: "Kivaa lomaa ja toivottavasti kiireet hellittää".
Mitä tuohon muuta?