En päästä miestäni mukaan synnytykseen.
Haukuitte munattomaksi ja luuseriksi miehen, joka kertoi täällä, että ei halua mukaan synnytykseen.
Mikäs minä olen naisiani, kun en missään nimessä halua päästää miestäni synnytyssaliin? Tosin en tiedä muuttuuko mieli H-hetkellä, mutta tällä hetkellä olen sitä mieltä etten halua. Syitä mm. se, etten halua miehen ärsyttävän minua millään lailla, ja että seksielämämme ei vaurioituisi sen takia. Haluan että mieheni näkee minussa muutakin kuin äidin, ja uskon että saan sen ehkäistyä sillä, ettei hän näkisi kun minusta tulee äiti.
Noh antakaa palaa. Olenko paska nainen?
Kommentit (33)
No mieshän on oikeastaan osuutensa hoitanut
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:02"]
Reilu muija.
Miehes on onnenpekka kun saa osallistua lapsensa elämään heti alusta saakka. Se vahvistaa kiintymyssidettä isän ja vauvan välillä jos miestä estetään osallistumasta.
Itseäni ei kiinnostaisi vittujakaan - enkä itse synnytyksessä ollutkaan - mutta pehmomiehiä on nykyään aika paljon. Ikävää jos omasi on sellainen.
[/quote]
Hahaha, mikä kotipsykologi oikein olet? Oma isäni ei ollut minun, eikä kahden sisarukseni syntymää katsomassa, ja siltikin kiintymyssuhteemme on oikein loistava, kiitos vain kysymästä! :D
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:02"]
Reilu muija.
Miehes on onnenpekka kun saa osallistua lapsensa elämään heti alusta saakka. Se vahvistaa kiintymyssidettä isän ja vauvan välillä jos miestä estetään osallistumasta.
Itseäni ei kiinnostaisi vittujakaan - enkä itse synnytyksessä ollutkaan - mutta pehmomiehiä on nykyään aika paljon. Ikävää jos omasi on sellainen.
[/quote]
sekavaa.
Jos tämä olisi miehelle kynnyskysymys, hän olisi sitten tekemättä sitä lasta.
Tai sitten hän valehtelisi, että järjestely sopii, ja luottaisi siihen, että tosipaikan tullen hän pystyy painostamaan sinut muuttamaan mieltäsi.
Anteeks mutta miten tosiaan se on haitallista kiintymyssuhteelle jos mies ei nää synnytystä? :D kyllähän se isä kumminkin heti synnytyksen jälkeen lapsen näkee. Ihme jeesustelijoita.
Minusta tuo asia ei edes ole äidin yksipuolisesti päätettävissä.
Syntymä kuuluu isälle yhtä lailla. Ja ei sen miehen tarvitse sinun alapäätäsi katsoa. Mieshän seisoo siellä sinun pääpuolellasi, et sinä itsekään näe alapäätäsi synnytyksessä! Ja seksielämä ei ole synnytyksestä kiinni. Paranee vain, mitä enemmän tuntee toista!
Ikinä en riistäisi isältä oikeutta oman lapsen syntymään!
Miksi etenkin naiset suuttuvat siitä, jos toinen nainen sanoo ettei halua miestä mukaan synnytykseen? Ja heidän suuttumuksessa on ehkä jopa kateutta.
Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto?
Pitääkin olla erityisen tarkkana jos meinaa joskus isäksi alkaa, että kenet siementää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:06"]
Anteeks mutta miten tosiaan se on haitallista kiintymyssuhteelle jos mies ei nää synnytystä? :D kyllähän se isä kumminkin heti synnytyksen jälkeen lapsen näkee. Ihme jeesustelijoita.
[/quote]
No miten se sitten vaikuttaa siihen miten mies muijansa kokee jos näkee sen synnyttävän? Ihme jeesustelijoita.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:09"]
Onko naisilla tosiaan noin huono itsetunto?
Pitääkin olla erityisen tarkkana jos meinaa joskus isäksi alkaa, että kenet siementää.
[/quote]
Vielä paljon huonompi monella. Kaverilla oli kerran nainen, joka ei antanut nähdä häntä ilman meikkiä. No, se suhde ei tietysti kauaa kestänyt.
Itselleni ei tullut edes mieleen kieltää miestä tulemasta kun asia tuli aikoinaan puheeksi. Miehelle oli kovin tärkeää olla tukemassa minua ja nähdä lapsen syntymä.
Toisen lapsen pitäisi syntyä tammikuussa ja jälleen hän on tulossa mukaan. Seksielämä ei kärsinyt millään tavoin vaikka mies menikin uteliaisuuttaan katsomaan alapäätäni ja näki tyttären päälaen puskevan esiin. Niin ja näki hän minun myös ulostavan ja oksentavan (itse asiassa mies piti oksennuspussia paikoillaan :D).
Eipä tuosta mitään traumoja kellekään jäänyt, vain lämpimät ja hienot muistot.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:06"]Anteeks mutta miten tosiaan se on haitallista kiintymyssuhteelle jos mies ei nää synnytystä? :D kyllähän se isä kumminkin heti synnytyksen jälkeen lapsen näkee. Ihme jeesustelijoita.
[/quote] En tiedä miten se vaikuttaa kiintymyssuhteeseen mutta onhan se tärkeää monelle isälle että saa olla mukana synnytyksessä.
Nuorempana ajattelin tyhmästi että joo hyi hitto en todellakaan ota mun miestä kattomaan kun oon hikinen ja puhkun ja alapää repee ja just mietin sitä miten seksi sujuis sen jälkeen.. No hyvin sujuu ei kuule mun mies ollut sitä alapäätä siellä kattomassa vaan mun vieressä koko ajan. Mun mielestä siis vähän lapsellista :D Mutta tee mitä teet..
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 21:08"]
Miksi etenkin naiset suuttuvat siitä, jos toinen nainen sanoo ettei halua miestä mukaan synnytykseen? Ja heidän suuttumuksessa on ehkä jopa kateutta.
[/quote]
Millä tavalla kateutta? Nainenhan yleensä haluaa just sen miehen sinne ? Joten miksi se olisi kateutta :D
Miehenä voin sanoa, etten tule elämäni aikana osallistumaan ainoaankaan synnytykseen. Se on kokemus, josta jään erittäin mielelläni paitsi.
Kauhistelin kyllä miten naiset lynkkasivat tämän miehen täysin. Mielestäni mies oli oikeassa tässä. Etenkin kun asiasta oli puhuttu jo ennen lapsen alulle saattamista. Tuntuu että naisilla on oikeus mukamas päättää kaikesta. Nainen saa vaihtaa mielipidettä mutta mies ei. Ja kun nainen haluaa niin miehen on toimittava siten miten nainen käskee. Surullista miten moni on siinä talutushihnassa jota nainen pitelee. Terv. Kahden lapsen äiti, jonka mies oli mukana synnytyksessä. Ei olisi tarvinnut olla jos olisi ollut jokin iso syy olla tulematta. Enkä olisi tästä suuttunut.
Jos joskus lapsia hankin niin ei mulla kyllä mitään suurta hinkua ole sitä miestä sinne raahata synnytystä katsomaan. Saa toki tulla jos haluaa mutta en loukkaannu vaikkei haluaisikaan.
Itse oon kaverin kanssa menossa synnyttämään. Mies jää lasten kanssa. Mielelläni hänet ottaisin mukaan mutta sitten ei olisi lapsenvahtia.
Reilu muija.