Jos voittaisit päävoiton Eurojackpotissa, niin muuttaisitko pois siitä asunnosta/talosta missä nyt asut?
Mä olen tätä miettinyt, että jos tuollainen onni osuisi kohdalle, niin olisi ihana rakennuttaa iso talo missä iso keittiö jne. Toisaalta kuitenkin mietin, että olisi kyllä todella surullista muuttaa pois tästä rintamamiestalosta joka on meidän koti ollut nyt melkein 7 vuotta. Remontoimalla tätä ei kuitenkaan pystyisi kaikkeen siihen mitä voisi uuteen taloon suunnitella. Tämä on kuitenkin meille rakas koti.
Olisi oikeasti vaikeaa päättää mitä tehdä jos tuollainen tilanne tulisi.
Kommentit (41)
Ehkä alkaisin katselemaan kiinteistöjä ulkomailta, jostain lämpimämmästä maasta. Tosin jos voittaisi itselleen tuon 89 miljoonaa, niin olisi varaa hankkia useampikin lukaali :)
Muuttaisin. Ostaisin vuosia haaveilemani merenrantatalon kodikseni. Iso talo isolla tontilla kaukana naapureista mutta kuitenkin lähellä isoa tai keskisuurta etelän/lounaan kaupunkia.
En muuttaisi. Olen itse rakentanut ja aion asua 100 vuotiaaksi tässä.
Päävoitto eli x miljonaa?
Todellakin muuttaisin.
Mutta jos saisin pienemmän voiton,,en muuttaisi,
En. Rakastan talojamme Suomessa ja ulkomailla ja pitäisin molemmat.
Onhan tässä puolensa, mutta ainakin kesällä olisi mukava olla jossakin omalla rantasaunalla puuhailemassa.
Jyräisin nykyisen talon maan tasalle ja rakentaisi uuden tilalle. Ostaisin myös muutaman naapurin tästä ympäriltä, että saisin enemmän tilaa. Uskoisin, että lähtevät, kun lyö tarpeeksi euroja tiskiin. Toki hommaisin lisäksi muutamia vapaa-ajan asuntoja, mutta perusarjen voisin hoitaa tästä osoitteesta.
Pakko olisi muuttaa pois ainakin tästä kaupungista koska voittajan kotikaupunki mainitaan. Muuten en haluaisi lähteä mihinkään koska asuntoni on juuri sellainen missä haluan olla. Voiton myötä ei voisi ostaa mitään (esim. autoa) "kallista" eikä näyttää kenellekään että on rahaa. Silti se tieto ongittaisiin alta kahden kuukauden jostakin kaikille.
Kyllä, etsitään tälläkin hetkellä isompaa asuntoa. Voiton jälkeen budjetti olisi suurempi kuin nyt, eli olisi enemmän valinnanvaraa.
En muuttaisi ihan heti. Ehkä sitten, jos alkaisi tulla lapsia. Asumme pienesti myös ekologisista, ei vain taloudellisista syistä.
Muuttaisin, mutta pitäisin myös tämän karsean vuokrayksiöni huonossa lähiössä vapaa-ajan asuntona. Jossain vaiheessa ajattelin, että lähden täältä heti, kun voin, mutta olen yhä täällä, koska loppujen lopuksi olen pohjimmiltani edelleen sama ihminen, vaikka elän nykyään osittain aivan eri maailmassa kuin ennen.
Ulkomaille suuntaisin heti tästä kolkosta ja kylmästä onnellisesta maasta.
En. Tämä on rakas koti, jota on laitettu oman näköiseksi hartaasti. On pihaa, jossa aherrettu. Tässä talossa toivon eläväni elämäni loppuun asti.
Olisi kyllä kiva voittaa joku potti, olis monta sijoituskohdetta rahoille täällä kotonakin. :) Terassin laajennus, siihen upotettu poreallas... Haaveilu on kivaa.
Muuttaisin Venäjälle. Siellä sentään on vielä jonkunlainen sananvapaus.
Kyllä, koska nykyisessä asumisesta on terveyshaittaa.
Muuten kyllä voisi jatkaakin asumista, mut mä en vaan pysty henkilökohtaisesti. Harmi.
Varmaan hommaan hyvin samantyyppisen asumisratkaisun sitten kun lotossa tai Eurojackpotissa kunnon potin voitan.
En varmaan heti muuttaisi pois. Koska päävoitolla voisi ennen kaikkea lopettaa työssäkäynnin, voisi muuttaa pois pk-seudulta, ja talon löytäminen tai rakennuttaminen muualta veisi aikaa. Sitä odotellessa ei kannattaisi väliaikaisesti nähdä muuttamisen vaivaa. Nykyisen asunnon koko/hinta ja sijainti on optimoitu ennen kaikkea työssäkäyntiä varten, vaikka toki alue on muutenkin kiva (tietynlaiset ongelmat tietysti täälläkin lisääntyneet viime vuosina).
Vaikea sanoa. En välttämättä muuttaisi. Olen aivan tyytyväinen tähän vuokrakaksioon.
Enpä juuri, kermankuorijakunnassa 180m2 hyvällä paikalla riittää. Tosin voisin jyrätä tämän nykyisen alas ja rakentaa samanlaisen lamellihirrestä, tai ehkä vaan tyytyisin ruuvaamaan kyprokit irti ja ldveällä hirsipaneloinnilla sisäseinät uusiksi.
Pitäisin nykyisen 20v vanhan omakotitalon hyvän sijainnin ja ympäristön takia, mutta ostaisin uudehkon ja tilavan kerrostaloasunnon veden ääreltä.