Kaverini tuli kylään ja varasti :(
Eräs pitkäaikainen kaverini tuli kylään ja varasti design -mukini. Hänellä on ollut vakavia mt-ongelmia, mutta en voi silti hyväksyä tällaista. Varsinkin, kun itsekin olen taloudellisesti tiukilla, eikä minulla ole todellakaan varaa ostaa vastaavaa esinettä tilalle, vaikkei se mikään kovin arvokas olekaan.
En haluaisi pistää kokonaan välejä poikki, mutta en voi katsoa asiaa läpi sormienkaan. Muki oli minulle tärkeä ja haluaisin sen takaisin. Miten ottaa asia puheeksi kaverin kanssa? Hän kuitenkin kiistää asian ja saa syyn suuttua minulle :(
Hän on luonteeltaan passiivis-aggressiivinen. Ei koskaan näytä negatiivisia tunteitaan, mutta on välillä ollut tietämättäni loukkaantunut minulle jostain, mitä olen sanonut, ja ollut pitkiä aikoja ottamatta yhteyttä, kunnes yhteinen kaverimme on kertonut minulle, että hän on loukkaantunut minulle ja olen pyytänyt anteeksi tietämättä oikein edes, mistä hän on ollut loukkaantunut.
Luulen, että olen taas jotenkin tietämättäni loukannut häntä olemalla eri mieltä jostain, ja hän on kostanut minulle varastamalla kyseisen esineen.
Kommentit (39)
Mikä pitää sinut tuolla tavoin käyttäytyvän ihmisen kaverina? Mikäli on varastanut kodistasi tavaraa, niin aika outoa käytöstä häneltä.
Pyydä muki takaisin, jos ei anna niin välit poikki. Jos siis olet ihan varma, että hän on sen vienyt.
Soitat kaverillesi ja pyydät mukia takas ja samalla selitystä, miksi oli sen ottanut.
Taloudellisesti olet tiukoilla mutta silti löytyy jotain design-mukeja? Itsetutkiskelun paikka rahankäytön suhteen!
Mene käymään hänen luonaan katsomaan onko se siellä. Vai olisiko ystäväsi myynyt sen eteenpäin? Tsekkaappa tori ja vastaavat foorumit vielä varmuuden vuoksi.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:55"]Taloudellisesti olet tiukoilla mutta silti löytyy jotain design-mukeja? Itsetutkiskelun paikka rahankäytön suhteen!
[/quote]
No voihan se muki olla vaikka saatu joltain tai ostettu kauan sitten. Ihmisten rahatilanteet muuttuu.
Meillä on yhteinen historia pitkäaikaisina kavereina. Pidin häntä joskus nuorempana jopa parhaana ystävänäni. Meillä on myös yhteisiä kavereita, joten on vaikeaa pistää välejä poikki eikä se mielestäni ole rakentava keino. Hänessä on joitain ominaisuuksia, mistä pidän, . esim ihmissuhdekeskusteluistamme. Mutta totta on, että tämä ei ole ainoa asia, jossa hän on käyttäytynyt epäluotettavasti, joten olen viime vuosina ottanut etäisyyttä häneen. Ap
Meet sinne kylään ja varastat sen takaisin
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:55"]Taloudellisesti olet tiukoilla mutta silti löytyy jotain design-mukeja? Itsetutkiskelun paikka rahankäytön suhteen!
[/quote]
Toinen pyytää apua kaverisuhteen tiimoilta ja sä kommentoit jotain saamarin mukia? :D erikoinen tapaus olet. Jos mukista lähetään keskustelemaan, niin sehän on voinut olla lahja joltain, palkinto työpaikalta tai arvonnasta. Mietippä sitä ja mene terapiaan.
Vaikuttaa, että sinä olet jotenkin heikommilla tuossa kaveruudessanne. Kommenttiisi perusteella pyytelet anteeksi ihmiseltä, joka käyttäytyy sinua kohtaan huonosti. Nytkin "varot suututtamasta" häntä, vaikka ilmeisesti hän on varastanut tavaraa kotoasi. Hämmentävää joka tapauksessa.
Kiitos asiallisesti vastanneille.
Kaverini ei asu ihan lähellä ja vierailemme toistemme luona vain muutaman kerran vuodessa. En siis lähiaikoina ole menossa sinne kylään.
Muuten soittaisin hänelle ja vaatisin mukia takaisin, mutta minulla ei ole tietenkään todisteita, että hän olisi sen vienyt. Samaan aikaan oli toinen kaveri kylässä, mutta tiedän, ettei hän ole sitä voinut viedä, koska oli koko vierailun ajan kanssani. Kaveri, joka varasti mukin, kävi yhdessä vaiheessa vessassa ja ihmettelin, kun hänellä kesti niin kauan. Ja illalla syykin sitten selvisi, kun huomasin mukin hävinneen.
Olen ostanut mukin huuto.netistä silloin, kun oli vielä työpaikka. Olen myynyt paljon muuta turhaa designia pois tämän rahatilanteeni takia, mutta kyseinen muki on ollut käytössä päivittäin enkä ole halunut siitä luopua ennen kuin on ihan pakko. Ap
Tietenkin voit soittaa vaikka ei ole ns virallisia todisteita, jos kerran toinen oli koko ajan silmiesi alla ja toinen ei.
Minulla kävi myös yksi kaveri kylässä ja muumimuki hävisi. Kysyin silloin kaveriltani asiasta, mutta hän ei tiennyt asiasta mitään. Myöhemmin en halunnut nähdä tätä ihmistä muuta kuin kahviloissa tai ulkona. En halunnut tuoda kotiini. Minulla on siis kokemusta hieman samanlaisesta tapauksesta. Ei ole kivaa.. ei.
Höh. Yks muki, osta uus. Toi että sä kyttäät kello kädessä mt-ongelmaisten kaverisi vessaistuntojen pituutta kertoo ettei sullakaan ole kaikki murot samassa mukissa.
Pistä facebookiin ihmettelevä päivitys, mihin ihmeeseen voi yksi muki kadota, kun ei koko kämpästä löydy. Linkkaat siihen nämä kylässä olleet kaverisi ja kysyt, muistavatko he, mihin mahdollisesti laitoit mukisi.
Oletko varma ettei muki löydy vielä asunnostasi?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:53"]
Pistä facebookiin ihmettelevä päivitys, mihin ihmeeseen voi yksi muki kadota, kun ei koko kämpästä löydy. Linkkaat siihen nämä kylässä olleet kaverisi ja kysyt, muistavatko he, mihin mahdollisesti laitoit mukisi.
[/quote]
tämmönen: Moikka Pipa, Papu, Pöpä ja Pypö! Heeeeelp!!! Mä on ihan et ääks! Mun muki on kadonnu! Sillon kun te olitte täällä! Tooooosi kumma juttu. Mulla oli muki kädessä.... rakas mukini. Se merkitsee mulle niin paljon. Auttakaa! Missä se ON!!! Jos todella välitätte musta... pliis kertokaa! En pysty nukkumaan enää. Vastatkaa!! Olen kiintynyt siihen mukiin ymmärrättekö!!!
veikö muumimukin ?