pitkä työmatka, autossa nukkuminen
Harkitsen työpaikan vastaanottamista yli 100 km:n päästä. Omasta nykyisestä kodistani en luovu. Julkisilla ei pääse, autolla kulkiessa menisi noin 35 euroa päivässä pelkästään polttoaineeseen. Tarkoittaisi noin 700 euroa kuukaudessa. Liikaa. Voisi tietysti myös hankkia vuokra-asunnon työpaikan läheltä, mutta helpostipa siihenkin+viikonloppuisin kotona käymiseen menisi sen 500 e. Sittenpä tuli väkisinkin mieleen, että jospa nukkuisi autossa. Halpaa. Vaikka edes joka toisen yön. Ihan hullua?
Kommentit (49)
Tai sitten diesel auto mikä kuluttaa vähän.
meilläkin diesel golf,1000km/tankillinen ajaisit viikon työmatkat tankillisella?
Farmari jos on voisit nukkua kontissa ja eikö työpaikalla voi käydä suihkussa?
Mieluummin nukkuisin autossa kuin maksaisin ylihintaa!
Kait siinä on uimahalli lähellä.
Tai töissä käydä suihkussa?
Selitäpä tuo 35€/200km? Ja vaikka sulla oliskin auto, joka imee kymmenen litraa sataselle, niin sähän saat matkat omalla autolla verovähennyksiin, mikä kattaa ainakin polttoainekulut...
Onko mitään hostellia työpaikkakunnalla?
Kimppakämppä työpaikkakunnalla? Ulkomaisia ( virolaisia, puolalaisia yms.) rakennusmiehiä asuu jopa 18 henkeä 70 neliön kolmiossa.
Kuulostaa kyllä melkoisen hankalalta ja epämukavalta idealta, ja pakkanen tuo vielä lisävaikeutta autossa asumiseen. Mieluummin etsisin mahdollisimman halvan kämpän.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:15"]
Itse olen miettinyt samanlaista ratkaisua. Kuukaudessa tulee yleensä yksi tai kaksi työmatkaviikonloppua ja inhottaa aina maksella niitä hotelleja. Saan tietysti jälkikäteen rahat firmalta takaisin, mutta tähän menee jopa kolmesta neljään kuukautta aikaa, joten rahat on välillä tosi tiukilla noiden hotelliyöpymisten takia. :(
[/quote]
Hä? Aika paska firma jos panttaa työntekijän rahoja kuukausitolokulla. Itseä on vituttanut seikin kun kuluvan kuukauden matkakulut maksetaan vasta seuraavassa palkanmaksussa. Monelle työpaikalla tullaiset kulut maksetaan heti kun niistä tekee matkalaskun, ellei sitten huoneen maksuakin ole hoidettu firman toimesta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 22:19"]
Seliseli. Mulla on ollut työmatka pisimmillään 140km suuntaansa ja tankillinen/reilu tankillinen mennyt viikossa dieseliä. Ajossa ollut kaksi isoa farkkua, 2000-luvun alun VW Golf sekä Kia Ceed, 60-70e tankkiin viikossa siis. Työmatkakulut otin suoraan verotuksessa pois ja veroprosentti laski tästä hyvästä melkein 10% eli ihan hyvin sillä rahalla autoa tankkasi. Minulla ei vaan selkä kestänyt tuota matka-ajoa, piti vaihtaa työpaikkaa.
[/quote]
Golfi ja Ceed ei kyllä ole isoja autoja.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 18:54"]Osta joku halpa asuntoauto tai vaunu. Tervetuloa miesten "työmaaelämään".
[/quote] Pakuja jo vähän katselin