Tupakan hinta nousee eurolla
Tupakan hintaa nostetaan taas eurolla, kahdessa erässä. 0,5ex2. Mielipiteitä? Hassua että pallmallin vihreäkin maksaa kohta 6,40. Ennen LM punainen maxi maksoi tuon verran. Siis minun nuoruudessa 5v sitten. Hyvä homma. T. Ex-röökimuija
Kommentit (47)
Onneksi nuorten tupakointi on vähentynyt ja asenteet tupakointia kohtaan kiristyneet. Jospa joskus kohti täyskieltoa.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:32"]
Sais nousta vaikka kympillä mun puolesta. Ei tupakkaa tarvii kukaan.
[/quote]
Paitsi mä? Älä viitsi olla noin kylmä. On se niin helppoa sanoa mikä on väärin, kun et itse käytä. Vähän sympatiaa kiitos.
Sopii mulle, ainakin se lisäisi motivaatiota lopettamiseen. Täyskieltoa en kannata, laiton kauppa lisääntyisi. Ja Viron reissut.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:25"]Sopii mulle, ainakin se lisäisi motivaatiota lopettamiseen. Täyskieltoa en kannata, laiton kauppa lisääntyisi. Ja Viron reissut.
[/quote] Täyskielto tupakointiin. Ei vain myyntiin.
Mieluummin alkoholiin täyskielto. Enemmän tuhoa se saa aikaiseksi kuin tupakka.
Heh, samalla kun tupakan hintaa nostetaan kasvaa ulkomailta tuodun tupakan määrä.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:25"]Sopii mulle, ainakin se lisäisi motivaatiota lopettamiseen. Täyskieltoa en kannata, laiton kauppa lisääntyisi. Ja Viron reissut.
[/quote] Täyskielto tupakointiin. Ei vain myyntiin.
[/quote]
Onhan Suomessa täyskielletty lukuisia eri aineita, silti niitä täällä kaupataan ja käytetään. Sama kävisi tupakalle.
jos tupakan myynti kielletään niin sopiiko mammoille että menetetyt verorahat otetaan vaikka lapsilisistä?!
Terv. Tupakoiva lapseton
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:01"]Sais nostaa vitosella, ja viiden vuoden siirtymäajan jälkeen kieltää kokonaan. Salakuljetuksesta ja välittämisestä 500 000 € sakkoa, jos ei oo rahaa niin pakkotyötä. Sais noin tiet kuntoon kun olis tarpeeks lapiomiehiä. [/quote] Mites kävi viinan kieltolain aikaan? Viinan käyttö loppu kuin seinään? Ehei, jopa vallesmannit haki kotipolttajilta alkoholia.
[/quote]
Siitä vaan sitten tupakkaa viljelemään.
Mä poltan sätkiä ja virosta saa halvalla sätkäpaperit. Onneksi sätkiä on velä varaa polttaa. Tulee yli puolet halvemmaksi kun askitupakka.
Kannattaa ottaa huomioon, että jos kaikki lopettaa tupakoinnin, niin verot nousee samalla summalla, eli sen jälkeen kaiiki osallistuvat tupakkaveron tuoton verran, eli kaikkien verot nousee.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:48"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:01"]Sais nostaa vitosella, ja viiden vuoden siirtymäajan jälkeen kieltää kokonaan. Salakuljetuksesta ja välittämisestä 500 000 € sakkoa, jos ei oo rahaa niin pakkotyötä. Sais noin tiet kuntoon kun olis tarpeeks lapiomiehiä. [/quote] Mites kävi viinan kieltolain aikaan? Viinan käyttö loppu kuin seinään? Ehei, jopa vallesmannit haki kotipolttajilta alkoholia.
[/quote]
Siitä vaan sitten tupakkaa viljelemään.
[/quote]
Kyllä sitä tupakkaa aina jostakin saa. Vai meinaatko että Suomessa on oma tuotanto kannabikselle, heroiinille, amfetamiinille jne.?
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]
Tallinna kutsuu... Suomi voi heittää hyvästit tupakasta ja alkoholista kertyville verorahoille. Ainakin mun kohdalla.
[/quote]
Pitäisi heittää samalla hyvästit myös tupakasta aiheutuvien sairauksien hoidoille. Jos on polttanut virolaista tupakkaa, niin voi mennä viroon hoidattamaan myös keuhkoahtaumataurtiaan.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:48"]
jos tupakan myynti kielletään niin sopiiko mammoille että menetetyt verorahat otetaan vaikka lapsilisistä?! Terv. Tupakoiva lapseton
[/quote]
Lapsilisät voidaan kolminkertaistaa kun tupakan aiheuttamien sairauksien kustannukset laskee.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]
Tallinna kutsuu... Suomi voi heittää hyvästit tupakasta ja alkoholista kertyville verorahoille. Ainakin mun kohdalla.
[/quote]
Pitäisi heittää samalla hyvästit myös tupakasta aiheutuvien sairauksien hoidoille. Jos on polttanut virolaista tupakkaa, niin voi mennä viroon hoidattamaan myös keuhkoahtaumataurtiaan.
[/quote]
Niin ja jos on ostanut saksalaisesta ruokakaupasta ruokansa niin voi varmaan mennä Saksaan nosteleen eläkettä?
Ai veroilla kuitataan kaikki tupakasta aiheutuvat sairauskulut? Nytkö tupakoitsijat kuvittelevat tekevänsä palveluksen kansantaloudelle:D. Sitä paitsi työntuottavuus nousisi tunnilla päivässä, kun pahimmatkin röökaajat ei vois tauottaa tunnin välein.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 16:58"]
Olen ollut 3 viikkoa polttamatta analogista tupakkaa.
Sähkötupakkaa sit vaan.
[/quote]
No ne idiootit kieltää senkin tilaamisen ulkomailta ja lätkäisee verot täällä myytäville. Kohoaa varmaan samoihin hintoihin.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]
[/quote]
[/quote]
Ja ylipainoiset voisi itse kustantaa terveydenhoitokulunsa. Itse ovat aiheuttaneet ylipainonsa vitun läskit.
T. Tupakoitsija
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:55"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 17:08"]
[/quote]
[/quote]
Ja ylipainoiset voisi itse kustantaa terveydenhoitokulunsa. Itse ovat aiheuttaneet ylipainonsa vitun läskit.
T. Tupakoitsija
[/quote]Tais osua.
Sais nousta vaikka kympillä mun puolesta. Ei tupakkaa tarvii kukaan.