Apua! Kilpirauhaslääkitys kohdillaan, mutta hiusten tippuminen vain jatkuu
Kaipaan neuvoja teiltä. Mitä minun nyt pitäisi tehdä? Minulta leikattiin puolitoista vuotta sitten suureksi kasvanut kilpirauhanen pois kokonaan (ei ollut perinteistä T4V liikatoimintaa, vaan kilpirauhanen alkoi vaan kasvaa itsekseen ja arvot olivat pääasiallisesti normaalit, joskus pientä heittoa arvossa T3V ja silloin se oli vähän korkea ).
Thyroxin lääkitystä on nyt säädetty edestakaisin, silti hiukset vain jatkavat tippumistaan. TSH nyt n. 1 ja myös muut arvot kolme ja neljä kohdillaan. THS:n arvojen vaihdellessa välillä 2.95 - 0.4, niin hiukset vain jatkavat ohenemista (hiuksia on lähtenyt vielä enemmän silloin, kun tuo TSH-lukema on suurimmillaan eli vajaatoiminnalla).
Minne ottaa yhteyttä ja mitä tehdä? Kun arvot ovat ns. kohdillaan, mutta silti mm. hiukset tippuvat ja ovat erittäin kuivat, kuten ihokin. Hiuksista on kampaajani mukaan tippunut hieman yli puolet tässä ajassa... :/
Kiitos neuvoista etukäteen!
Kommentit (5)
Suosittelen sinkki- ja seleeniravintolisiä. Auttanut minua ja äitiäni, molemmilla kilpirauhasen vajaatoiminta.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 15:31"]Suosittelen sinkki- ja seleeniravintolisiä. Auttanut minua ja äitiäni, molemmilla kilpirauhasen vajaatoiminta.
[/quote]
Olen ahkerasti ottanut seleeniä ja sinkkiä vuoden verran, sillä ei näytä olevan vaikutusta. :/ Syön terveellisesti ja liikun jne. Siksi tässä mietinkin miksi tilanne ei näytä korjaantuvan, vaikka kaiken pitäisi olla ns. kunnossa.
yst.terv. Ap
Minulta poistettiin kilpirauhanen kesäkuussa 2014. Lääkityksen kanssa on ollut säätöä, ja on yhä. Hiuksia lähti paljon, työhuoneen lattia oli täys niitä ja tukanpesu ei tosiaan ollut herkkua. Aloin käyttää erästä biotiinivalmistetta heinäkuussa 2014, ja joka ainoa päivä olen sen ottanut. Siinä on paitsi biotiinia, myös metioniinia, sinkkiä ja bambu-uutetta. Hiuksia ei enää irtoa, saattaa olla että kun pesun jälkeen kampaan (on pitkät hiukset) niitä irtoaa muutama. Pitkäjänteisyyttä tää vaatii.
Mä syön Biotiimin hair & nail-tuotetta, yli suositusten D-vitamiinia ja kalkkia normaalisti. Hiuksia lähtenyt vuosia ja nuo ovat sen lopettaneet ja lisänneet kasvua.
En ole lääkäri, mutta kaikki ottaa aikansa. Myös se kehon palautuminen, vaikka arvot ovat kohdillaan.