Luonnehäiriöisen lehmän avautuminen
Olen koko ajan väsynyt, riippumatta siitä olenko nukkunut vai en. En tunne mitään hyvää, maksimissaan on ok olo, satunnaisesti innostun jostain. Minulta ei löydy kärsivällisyyttä, minulle tulee vihantunteita joita on niin vaikea kontrolloida. En pahoinpitele, mutta huudan, tiuskin ja äksyilen ja ällötän ja inhoan itseäni niin paljon että tekisi mieli tappaa itsensä. Olen saamaton, aloitekyvytön, laiska ja paska. En kestä ääniä, en hälinää, en kosketusta, en mitään. En kestä sitä jos ei asiat mene kuten suunniteltu. Uudet asiat saavat stressaantumaan niin että tuntuu että kuolen. Tuntuu että vaikka tiedän miten pitäisi tuntea, en vain osaa tuntea oikealla tavalla. Tahdon eristäytyä kaikesta ja kaikista koska en vain kestä. En mitään. Ei tämä masennustakaan ole, on sekin koettu. Sitä paitsi lääkkeet ei auta, paitsi rauhoittavat siihen hetkeen jos otan tarpeeksi että saan itseni rauhoitettua.
Syömishäiriö on. Paastotessa on se paras olo, kun tuntee että on jokin kontrolli. Ja että samalla saa rankaista itseään. Sitten taas ahmiessa tuntee itsensä vielä epäonnistuneemmaksi.
En tunne itseäni elämänarvoiseksi ihmiseksi. Tunnen itseni luonnehäiriöiseksi elukaksi joka pitäisi lopettaa. Oikeasti, mikä vittu mua vaivaa. En jaksa.
Kommentit (46)
Tuossa on parasta, että osaat analysoida hyvin tilanteesi. Siitä eteenpäin vain.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:13"]Paljonko on maidontuotantosi vuositasolla?
[/quote]
Ei tarpeeksi että ylläpito kannattaisi. -Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:15"]Mitä rehua syöt?
[/quote]
gmo-vapaata. -Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:14"]Tuossa on parasta, että osaat analysoida hyvin tilanteesi. Siitä eteenpäin vain.
[/quote]
Kiitos. Se, että osaan nähdä itseni ja tilanteen objektiivisesti on aina ollut kykynä. Mutta kun en pysty tekemään asialle mitään. God knows I've tried. Ihan kuin olisin kaksi eri ihmistä; se joka tekee, tuntee ja on ja se joka analysoi ja tietää.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:18"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:14"]Tuossa on parasta, että osaat analysoida hyvin tilanteesi. Siitä eteenpäin vain.
[/quote]
Kiitos. Se, että osaan nähdä itseni ja tilanteen objektiivisesti on aina ollut kykynä. Mutta kun en pysty tekemään asialle mitään. God knows I've tried. Ihan kuin olisin kaksi eri ihmistä; se joka tekee, tuntee ja on ja se joka analysoi ja tietää.
[/quote]
-Ao
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:17"]Öö, oot nainen.
[/quote]
Niin, edes kaikilla naisilla ei ole 24/7 PMS. -Ap
Sinulla on ainakin huumori tallella, se on hyvä juttu :)
Vastauksesi saivat minut hymyilemään.
Voi paremmin!
Mitäs tuossa nyt on ihmeellistä? Sulla on syömishäiriö. Siihen liittyy inhottavaa käytöstä itseä ja muita kohtaan ja kyvyttömyyttä arvostaa mitään aidosti, itseä mitätöimättä. Samoin kuin siihen kuuluu ymmärryksen ja toimintakyvyn irtautuminen toisistaan.
Maistele sitä vihaa ja lakkaa häpeilemästä sitä. Se on väärin suuntautunutta ja ruokit sitä liikaa koska se saa sinut kokemaan, että olet sentään hengissä. Mutta inhoamalla vihaisuuttasi muutut vain vihaisemmaksi. Yritä olla vihainen paheksumatta sitä, koska viha itsessään on vain tunne. Ala miettiä, mikä oikeus sinulla on rankaista itseäsi asioista, jotka hyväksyt muissa. Sinäkin olet ihmisenä oikeutettu siihen kuin muutkin, jopa itseltäsi. Ei ole mahdollista erottaa itsestään sellaista paremmintietäjää, joka voi ilman vaurioita halveksia sitä osaa itsestä, joka ei täytä vaatimuksia. Se johtaa teidän molempien tuhoon.
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:17"]Öö, oot nainen. [/quote] Niin, edes kaikilla naisilla ei ole 24/7 PMS. -Ap
[/quote]
Joka toisella meistä vähintään on sellainen työkaverina.
Kuulostaa ihan minulta. Syömishäiriön lisäksi diagnoosina epävakaa persoonallisuus.
pyydä isäntää viemään sut eläinlääkäriin. Hyppää pois kyydistä jos HK lähestyy
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:29"]
Kuulostaa ihan minulta. Syömishäiriön lisäksi diagnoosina epävakaa persoonallisuus.
[/quote]
Varmaan todella mielekästä viettää elämänsä tuollaisen kanssa. Ihmisrääkkäystä. :(
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:17"]Öö, oot nainen. [/quote] Niin, edes kaikilla naisilla ei ole 24/7 PMS. -Ap
[/quote]
Joka toisella meistä vähintään on sellainen työkaverina.
[/quote]
Töissä en itse asiassa koskaan käyttäydy huonosti. Olen ylikiltti ja (yli)joustava. Tehokas, täsmällinen ja pikkutikka. Kuten olen ollut koulussakin aina, arki-itseni vastakohta. Outoa. -Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:22"]Sinulla on ainakin huumori tallella, se on hyvä juttu :)
Vastauksesi saivat minut hymyilemään.
Voi paremmin!
[/quote]
Kiitos. <3 Tämä avautuminen auttoi tämänhetkiseen pahimpaan oloon. -Ap
[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 12:33"]
Varmaan todella mielekästä viettää elämänsä tuollaisen kanssa. Ihmisrääkkäystä. :(
[/quote]
Tai noin viisaalta kuulostavan yksilön kanssa! Juku :(
En usko todeksi sitä, mitä juuri luen. Teksti on aivan kuin mun kynästäni. Luulin olevani ainoa. Ap, olet lahjakas kirjoittaja, osaat pukea tuskamme sanoiksi. Kiitos!
Meillä laitetaan luonnevikaiset lehmät Atrialle jatkojalostukseen...
Emäntä
Paljonko on maidontuotantosi vuositasolla?