Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Todistajaksi käräjille, auttakaa!

Vierailija
15.08.2015 |

Jännittää kamalasti! Minkälaista käräjillä on, KEITÄ salissa on paikalla, onko yleisöä? Onko noloa, jos ääni vapisee?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on avoin oikeudenkäynti, sielä voi olla yleisöä. Myös paikallislehden toimittajia voi olla. Jos isompi keissi, niin sitten enemmänkin lehdistöä. Paikalla ovat myös syytetty sekä asianomistaja, välttämättä heidänkään ei ole pakko sielä olla.

Vierailija
2/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse nolostella. Tuomari kuulustelee sinua, ja se voi olla kyllä todella ahdistavaa. Kyselevät ja tivaavat asioita. Mutta kun vastaat vain rehellisesti niin hyvin se menee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin vuosi sitten todistajana, pyydettiin kertomaan omin sanoin käytännössä sama mitä olin jo kuulusteluissa sanonut. Syyttäjä esitti pari lisäkysymystä ja asianajajat pari, sitten se olikin siinä. Paikalla oli asianomistaja lakimiehensä kanssa, syytetty lakimiehensä kanssa, syyttäjä, tuomari ja pari muuta hänen vieressä. Sekä toinen todistaja joka tosin tuli saliin minun lähdettyä. Pelkäsin kauhiasti ennen istuntoa, mutta se oli aika simppeliä. :) Tosin todistajan valaa vannoessa minulla meni sanat sekaisin ja se oli sellasta puuroa. :D ei ketään haitannut kuitenkaan. :D

Vierailija
4/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin itse todistajaksi pahoinpitelykeissiin ja kutsu käräjille tuli reilun vuoden päästä. Multa kyseltiin kauheasti sellaisia pikkujuttuja, kuten mitä siinä pahoinpitelyssä tapahtui, kuinka pitkän matkan päässä olin eli pystyinkö todellisuudessa näkemään, kuka löi ja ketä. Olin ihan paineissa, koska olin aikoinani yrittänyt vain unohtaa tuon näyn sen järkyttävyyden takia... Jos olet käynyt aikaisemmin antamassa todistajanlausuntoa, niin se luetaan siellä salissa.

Ja ei todellakaan ole noloa jos ääni tärisee, mä vapisin siellä ihan kauttaaltaan. :D

Vierailija
5/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

OK, kiitos vastauksista! Multa ei ole otettu vielä virallista lausuntoa, voiko siitä vielä kieltäytyä?

Vierailija
6/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei halua todistaa niin sit saa sakkoa aika paljon...

Vierailija
7/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todistaja ei voi kieltäytyä todistamasta.

Vierailija
8/8 |
15.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.08.2015 klo 10:34"]Todistaja ei voi kieltäytyä todistamasta.
[/quote]

No voiko joku puupää sanoa, että tämä tulee todistajaksi vaikka toinen ei halua?