Imetyksestä tietäjät, lapsi1v3kk, tissitakiainen
Noniin.... Lapsi 1v3kk ja osittain imetän. Lapsi todella tissiriippuvainen, jos sais valita niin ei söisi mitään muuta kuin rintaa (vieläkään). Miten olenkaan tätä imetys ja kiinteä ruoka taistelua käynyt. Olen jo ihan kypsänä aiheeseen ruoka! Lapsi on pieni ruokainen ja todella huono syömään. Rinnalla käy noin 3krt päivässä ja 1krt yöllä. Tiedän ettei yö imetystä tarvitse, mutta toisinaan ei syö edes iltapalaa niin olen aamuyöstä suostunut imettää.
En imetä ennen ruokaa, ruuan jälkeen. Ei vaikutusta, ihan kuin tietäisi saavansa rintaa ja jaksaa odottaa siihen. Ruokia on vaikka mitä kokeiltu niin sormiruokaa kuin syötettynä, kaupan ja itetehtyä. Riuhtoo ja repii paitaa kuin hullu rintahimoissaan!! Muutenkin hyvin lähellä/sylissä oleva vauva. Maitoa ei huoli nokkamukista, vesi kelpaa siitä.
Kaksi ekaa vieroittivat ihanasta itse itsensä ja muutenkaan ei tällaista ruoka taistelua ikinä ollut. Jotenkin ajattelin jos tämäkin itsensä vierottaisi mutta onko nyt järkevin ratkaisu tämän lapsen kohdalla kerrasta poikki?? Kellään vastaavaa...? Oon vaan niin kypsänä tähän :(
Kommentit (42)
Meillä oli täysin sama tilanne. Mä lopetin sitten imetyksen kokonaan 1 v 3 kk ikäiseltä kun tympäännyin siihen paidan repimiseen ja oli elämäni paras päätös. Sen jälkeen ruoka alkoi maistua, isänkin lohdutus/syli alkoi kelvata ja yöheräilyt loppui. Viikon lapsi protestoi lopettamista, lähinnä aamuisin jolloin oli ollut tärkein imetys, mutta kun tissi unohtui on elämä siitä lähtien ollut yhtä juhlaa. Suosittelen!
Syö mitä syö. Voi tulla vaikka hampaita ja ikävä pureksia ruokaa. On varmasti mieltänyt että imetyshetken on vain hänelle ja haluaa oman hetken :) täällä 14kk syö maitia päivin öin 3h välein. Ruoka maistuu myös joten anna hänen syödä miten tykkää.