Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuulostaako tämä rajatilapersoonallisuudelta?

Vierailija
12.03.2022 |

Joten minulla on ollut jonkinlaisia ​​vainoharhaisia ​​harhaluuloja 11-vuotiaasta lähtien, mutta vasta äskettäin tajusin, että ne alkoivat silloin… ei tietääkseni tällä hetkellä ole vainoharhoja.

Sain diagnoosin (lainausmerkeissä; koska se on oire, ei häiriö) psykoosi NOS nuorten psykiatriaan erikoistuneelta psykiatrilta (olen 17)

Joka tapauksessa olen erittäin impulsiivinen (käytän kaikki rahat turhaan paskaan aina kun minulla on mahdollisuus, aggressiivinen joskus jne.), tunnen tyhjyyttä / tylsyyttä, mielialan vaihteluita

Toinen psykiatri on ehdottanut, että minulla on jotain maniaa/kaksisuuntaista mielialahäiriötä, mutta en todellakaan usko siihen.
Tätini ajatteli kerran, että vaikutan samanlaiselta kuin skitso-/kaksisuuntainen mielialahäiriöinen serkkuni, joka oli tuolloin noin 28-vuotias (minä olin 13), kun minulla oli eräänlainen "raivokohtaus / episodi" (minulla oli todella outo tilanne, satutin muita ja melkein jouduin auton alle, muut uhkasivat laittaa minut osastolle / soittaa poliisille jne)

Kommentit (63)

Vierailija
61/63 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu kasvatuksesta ja mt- ongelmaisista vanhemmista & sairaista kotioloista. 

Äidilläni on ollut luulotauti ja pelko ongelmat & syömishäiriöt koko ikänsä niin että pelkää ihan kaikkea johtuen sen omasta kurjasta lapsuudesta ja ne sitten jatketaan helposti sukupolvesta toiseen. Kauhean vaikeeta välillä on hän kuvittelee että hänen kännykkää ja tietokonetta vakoillaan ja se alkaa pahentua saaden koko ajan rauhoitella ettei ole mitään hätää. Minä esikoisena olen hänen tuki ja turva kun alkaa pelottamaan ja koitan viljellä huumoria ja keventää sen aina auttaessa vähän aikaa. 

Itse olen tehnyt paljon päästäkseni omista ongelmistani eroon ja nuorena niitä riitti ja kiitos vaan en halua niitä jatkaa lopu elämäni. Käytän omaa älykkyyttäni niin etten tarvitse kallista terapiaa. 

Rahat tiukilla eikä varaa terapiaan? Näin voit auttaa itse itseäsi

Omia jumituksiaan voi oppia ymmärtämään ja ratkomaan myös kotisohvalla.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001056652.html

Vierailija
62/63 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johtuu kasvatuksesta ja mt- ongelmaisista vanhemmista & sairaista kotioloista. 

Äidilläni on ollut luulotauti ja pelko ongelmat & syömishäiriöt koko ikänsä niin että pelkää ihan kaikkea johtuen sen omasta kurjasta lapsuudesta ja ne sitten jatketaan helposti sukupolvesta toiseen. Kauhean vaikeeta välillä on hän kuvittelee että hänen kännykkää ja tietokonetta vakoillaan ja se alkaa pahentua saaden koko ajan rauhoitella ettei ole mitään hätää. Minä esikoisena olen hänen tuki ja turva kun alkaa pelottamaan ja koitan viljellä huumoria ja keventää sen aina auttaessa vähän aikaa. 

Itse olen tehnyt paljon päästäkseni omista ongelmistani eroon ja nuorena niitä riitti ja kiitos vaan en halua niitä jatkaa lopu elämäni. Käytän omaa älykkyyttäni niin etten tarvitse kallista terapiaa. 

Rahat tiukilla eikä varaa terapiaan? Näin voit auttaa itse itseäsi

Omia jumituksiaan voi oppia ymmärtämään ja ratkomaan myös kotisohvalla.

https://www.is.fi/terveys/art-2000001056652.html

Juu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/63 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Op

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan