Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä aineessa loistit peruskoulussa? Valitse vain yksi.

Vierailija
14.08.2015 |

Minun aineitani luettiin aina äidinkielen tunnilla ääneen. Mutta ei tullut minusta kirjailijaa, ei. Sinänsä kyllä harmi.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruskoulun suosikkiaine oli kemia, koska meillä oli mahtava opettaja ja tykkäsin kemiasta.

Vierailija
2/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:16"]

Musiikki. Koko peruskoulu pelkkää 10. Ope tais tykätä musta :D Otin kakkki mahdolliset valinnaiset. myös omasta mielestäni olen ollut englannissa aina hyvä, mutta peruskoulussa numero aina 8. Kun kouluttauduin pidemmälle niin enkku ollu aina 10.

[/quote]

Niin musiikki vai enkku? :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maantieto. Sitä päädyinkin lukemaan yliopistoon.

Vierailija
4/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta. Ja pahoittelut niille, joille en syötellyt pallopeleissä, koska olin liian ahne ja kilpailuhenkinen. Nyt osaan jo paremmin tajuta muita tässä asiassa, kun olin puolitoista vuotta pois salibandysta polvivamman takia.

Vierailija
5/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailussa olin parhaimmillani.

Vierailija
6/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

26: itseni mielestä olen parempi englannissa kuin musiikissa, mutta opettajat ei selväsri olleet samaa mieltä. Musiikista sai kympin olemalla paikalla ja soittamalla sillon tällön pianoa/rumpuja etc. -24

Vierailija
7/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fosfori. Kun valot sammutettiin, loistin vihreänä koko koulun kirkkaimpana.

Vierailija
8/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi valita vain yhtä, loistin kaikissa kielissä (äikkä, ruotsi, enkku, saksa).

Vierailija
9/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musiikki. Ala-asteella kiitettävää ja myöhemmin pelkkää kymppiä ja mua pyydettiin esiintyyn kaikissa koulun tilaisuuksissa, mistä sitten mua alettiin kyllä kiusatakin, kun se olin aina minä joka sai soolot ja muut oli kuorossa. Ammattihan tästä sitten tuli, opetan nykyisin klassista laulua ja esiinnynkin välillä iltaisin ja päivisin olen lukiossa musiikinopena. :)

Vierailija
10/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielet.

Vierailija
11/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidinkieli

Vierailija
12/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkosuomessa ja pakkoruotsissa. Olen kaksikielisen perheen lapsi ja käynyt sekä ruotsin- että suomenkielistä koulua. Oli hupsua kun joutui opiskelemaan kotikieliään vieraana kielenä.

Mutta joo, varsinkin ruotsin tunnilla sain vaan lukea ruotsinkielisiä sarjakuvia ja kirjoja, kun muut pänttäsivät ruotsin verbejä. Kiva ope. Yleensä luin Tinttiä, olin siinä tosi hyvä :D

Vierailija
13/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 23:19"]

Liikunta. Ja pahoittelut niille, joille en syötellyt pallopeleissä, koska olin liian ahne ja kilpailuhenkinen. Nyt osaan jo paremmin tajuta muita tässä asiassa, kun olin puolitoista vuotta pois salibandysta polvivamman takia.

[/quote]

Käsittämätöntä, miten joku viitsii koulussa toimia noin. Siis ketä kiinnosti, miten "hyvin" ne pelit meni?? :D  Mene tosiaan muualle kilpailemaan.

Vierailija
14/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvaamataito, aina 10. Tulin toiseksi valtakunnallisissa taidekisoissa. Mainittakoon, että voittajan isä istui valintalautakunnassa :D Olin aika katkera, enkä syyttä, kaikki kun olivat (todellakin) sitä mieltä, että mun olis kuulunut voittaa...

Vierailija
15/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviksessa.
Nykyään tienaan leveän leipäni sillä.

Vierailija
16/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi. Asuin lapsena kymmenisen vuotta Ruotsissa ja kävin siellä myös koulua muutamia vuosia. :)

Vierailija
17/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa. Riemastuin otsikosta, kun tavan mukaan oletin siinä seisovan, että loisit. Tuli loisittua useammassakin, ja olisin sanonut että uskonto.

Ehkä se peruskoulussa oli sitten matematiikka, olin koulun paras valtakunnallisessa kokeessa, joka oli hävyttömän vaikea eikä todellakaan ollut osaava olo. Mutta ei matematiikka muutenkaan tuntunut erityisen vahvalta aineelta, ehkä siksi että seiskaluokalla meillä oli luokaton opetus, ja tietty vieraudentunne koko ainetta kohtaan jäi voimaan.

Sittemminkin olin matemaattisesti kuulemma luova ja lahjakas, mutta insinööriaines tempoi enemmän pisteitä. Ehkä olisin kaivannut toisentyyppistä opetusta saadakseni juonesta kiinni. Aina oli tunne, että oliko tämä nyt koko totuus ja mikä se idea oikeastaan on. Tykkäsin aineista, joissa oli jotenkin selvempää, mitä vielä on hahmottamatta. Historiallinen lähestymistapa matematiikkaan olisi saattanut toimia kohdallani parhaiten, samoin kuin olisin kaivannut oppiaineeksi teknologian historiaa, koska silloin ne olisivat olleet ajattelun historiaa, ja olisin ollut toisella tapaa motivoitunut. Minusta tuli lopulta filosofi.

Ja sitten toisaalta, kielissä minulla oli toisella tapaa tunne, että asiat ovat hallussa. Niin ne kuitenkin olivat yli vaaditun monella muullakin, joten loistaminen oli vaikeaa, eikä siinä olisi erityisemmin ollut mieltäkään. Ruotsi oli ehkä vahvin suhteessa muihin, koska ovela äiti huolehti motivaatiosta ja hyvät opettajat tekivät homman helpoksi ja miellyttäväksi.

Vierailija
18/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hyvä liikunnassa. Ei ketään liikunta tunnilla lahjakkaista, ei missään luokassani ole ollut yhtä nöyrä ja lojaalinen kaikille ja hiljainen oikealla tavalla. Muut nörtit oppilaat ovat sanoneet kahden kesken että haluisivat minut mielummin liikunnan opettajaksi. Minulla oli sen verta munia puhua ylimielisille pelleille että kieltämättä kaikki nörtit pitivät minua jumalana. Ainakin tältä minusta tuntui.

Vierailija
19/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa oli äidinkieli. Rakastan vieläkin suomenkieltä. Kirjoittelen satunnaisesti harrastuksena pieniä novelleja, joita on julkaistu.

Ei mulle siitä kuitenkaan duunia tullut. Olen kondiittori.

Vierailija
20/63 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto, ei mummon ehdotuksista huolimatta pappia ole minusta tulossa :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi