Korva tukossa, Remowax eikä Audispray ei auta, onko pakko mennä lääkärille?
Korva ei ole kipeä, mutten kuule sillä juuri mitään. Mikään hengittely tms. ei auta. Mitään erikoista ei ole tapahtunut, normaalisti nousin aamulla korvatulpat korvissa (kun mies kuorsaa)
Kommentit (27)
Pienellä munalla varovasti sörkkii sen puhtaaksi.
Varaa aika hoitajalle korvien huuhteluun.
Vetyperoksidia, sukeltajat käyttää.
Removaxit laitetaan kolmena iltana korviin ja ravistetaan Iltalehdestä että uppoaa syvälle. Sitten pumpulitupppoa suojaksi. Tunnin päästä sama vielä. Joiltakin onnistuu korvahuuhtelu omatoimisesti. Apteekista iso ruisku ja ihonlämpöistä vettä. Kun vaikku on kovettunut korvakäytävään, se ei helposti irtoa, joten pehmitys joudutaan tekemään useana päivänä. Itsellä oli niin iso kokkare korvassa, että sen poisto onnistui vain pinseteillä lopulta tk: ssa.
Tuossa tapauksessa ap pitää mennä hoitajan pakeille.
Helpommalla pääset kun et rupea itse ronkkimaan etkä ruiskuttelemaan. Muutamana päivänä tosiaan Removaxia ja sitten hoitajalle, joka aukaisee korvan.
Vierailija kirjoitti:
Removaxit laitetaan kolmena iltana korviin ja ravistetaan Iltalehdestä että uppoaa syvälle. Sitten pumpulitupppoa suojaksi. Tunnin päästä sama vielä. Joiltakin onnistuu korvahuuhtelu omatoimisesti. Apteekista iso ruisku ja ihonlämpöistä vettä. Kun vaikku on kovettunut korvakäytävään, se ei helposti irtoa, joten pehmitys joudutaan tekemään useana päivänä. Itsellä oli niin iso kokkare korvassa, että sen poisto onnistui vain pinseteillä lopulta tk: ssa.
"Iltalehdestä" :DDD
Varaa aika korvien huuhteluun ja muutaman päivän ennen sitä käytät sitä removaxia. Eikannata ite ruveta touhuumaan kun voit vahingoittaa korvaa jos menet liian kovalla paineella sinne vettä tunkemaan tai saat sen vaikkutupon vielä syvemmälle kiinni tärykalvoon. Jos nyt kuitenkin aiot kokeilla niin se suurin on sit osattava laittaa korvakäytävän sivuun, niin että vesi pääsee vaikun taakse
Myös korvan tulehdus voi oireilla noin.
Joo muista, että removaxia ei saa käyttää jos sen jälkeen ei suoriteta huuhtelua.
Sairaanhoitaja on mun korvat aukaissut. Olen käyttänyt n. kerran viikossa Remowaxia ja nyt ei tukoksia ole ollut.
Mä käytän Bmwspraytä. Sopii paremmin lippiksen painamille korville.
Niinkuin joku sanoikin, on korvatulehduksessa myös korva tukkoisen tuntuinen. Ehkä siellä ei ole vaikkua ollenkaan.
Mulla oli korva lukossa/tukossa ja tinnitti. Kirjoitinkin tänne siitä, koska se oli tuskaa, enkä saanut nukuttua. Terveyskeskuksessa eivät huuhdelleet ennenkuin itsehoitoa ja itsehuuhtelua oli takana kaksi viikkoa. Removaxia käytin ja vaxolia. Useamman päivän. Avun toi lopulta kattilallinen lämmintä merisuolavettä. Eli pruuttasin sitä korvaan isolla ruiskulla. Ja sitä meni kattilallinen. Tsemppiä.
Vierailija kirjoitti:
Yleinen sivuoire, tässä kymmeniä vastaavia.
https://www.reddit.com/r/CovidVaccinated/search/?q=ear&restrict_sr=1&sr…
Oikeasti Reddit ei ole luotettava tietolähde mihinkään asiaan, en ottaisi tuolta neuvoja edes veden keittämiseen.
Kävin korvahuuhtelussa ja korva aukesi, nyt herätessäni se on taas lukossa. Mikään pään ravistelu, tipat, audispray ei auta. Hoitajalle ei ole tälle viikolle aikoja.
Joudunko elämään taas viikon tukkoisen korvan kanssa?
Ap
( aikuisella) lapsellani oli sama ongelma. Korvahuujtelu ei auttanut mitään, eikä hoitaja. Erikoiskorvalääkärillä oli sitten tarpeeksi järeät vehkeet korvan putsaamiseen.
Aina ei huuhtelu riitä. Imurilla on joskus putsattu meitsillä.
Varmasti hoitajan vastaanotto riittää.