Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttöystävä haluaa tavata vanhempani

Vierailija
12.03.2022 |

Vanhempani ovat väkivaltaisia alkoholisteja, enkä ole niiden ihmisjätteiden kanssa missään tekemisissä. Miten tämän voisi selittää kauniisti?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se pitäisi selittää kauniisti. Sano vaan ruma sana niinku se on. Lakkaapa kyselemästä. 

Vierailija
2/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se pitäisi selittää kauniisti. Sano vaan ruma sana niinku se on. Lakkaapa kyselemästä. 

En usko, että ymmärtäisi, koska hänellä ei ole mitään kokemusta väkivallasta ja aina ihmettelee miksi juoppoja sekä narkkeja vihataan.

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihmisellä tarvitse olla kokemusta väkivallasta jos sinä osaat kertoa hänelle riittävän elävästi, mitä vanhempasi ovat tehneet. Sitten hän joko ymmärtää tai ei. Jos hän ei pysty ymmärtämään hyvin selitettynä, hän ei ole sinulle oikea ihminen, koska hän ei pysty sinua tukemaan jos sitä jonain päivänä tarvitset. 

Vierailija
4/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko, että ymmärtäisi, koska hänellä ei ole mitään kokemusta väkivallasta ja aina ihmettelee miksi juoppoja sekä narkkeja vihataan.

-ap

Mitä se kukkasin koristelu tai sokerointi sitten auttaa? Vielä vähemmän ymmärtää.

Vierailija
5/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ihmisellä tarvitse olla kokemusta väkivallasta jos sinä osaat kertoa hänelle riittävän elävästi, mitä vanhempasi ovat tehneet. Sitten hän joko ymmärtää tai ei. Jos hän ei pysty ymmärtämään hyvin selitettynä, hän ei ole sinulle oikea ihminen, koska hän ei pysty sinua tukemaan jos sitä jonain päivänä tarvitset. 

Samaa mieltä.

Lähetä vanhempiasi tapaamaan.

Voit myös sanoa, etteivät vanhempiesi kaverit ole sinun kavereitasi.

Vaikuttaa hieman yksinkertaiselta tämä tyttöystävä.

Oletteko pitkään olleet yhdessä?

Vierailija
6/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö hän tiedä millaisia vanhempasi on, vai eikö hän usko, kun kerrot?

Vierailija
7/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertonut.

-ap

Vierailija
8/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertonut.

-ap

Olisiko aika.

Vierailija
9/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettisin kyllä onko suhteen laatu ja tila sillä tasolla, että hirviäisin viedä seukkakumppanin tsekkaamaan vanhempieni elämää. Jos suhde vakaa niin veisin.

Vierailija
10/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertonut.

-ap

No eihän hän sitten voi tietää millaisia he ovat. Luulee, että ovat tavallisia vanhempia ja haluaa tutustua heihin. 

Vierailija
11/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo on vaikeita juttuja. Meillä siis mun vanhemmat (olen siis nainen) on erittäin väkivaltaisia, lapsenhakkaajia, toinen niin paha narsisti että käy aikuisten lastensa kimppuun väkivallalla. Siellä on vaarallista, saa pelätä terveytensä puolesta.

Mun puoliso ei ollenkaan tajunnut millasia ne on vaikka selitin. Itse ei ole koskaan kokenut tuollaista niin ei se tajunnut. Kunnes kerran oltiin siellä käymässä (aniharvoin käyn) ja narsistivanhempi agitoi itse itsensä raivoon, uhkasi hakata mut ja miehen tohjoksi. Mies jäätyi, meni ihan sokkiin, ei osannut sanoa tai tehdä mitään, mun piti sitten meidät pelastaa tilanteesta ja äkkiä sieltä pakoon. Siitä kerrasta sitten oppi. Oli saanut elää itse turvassa lapsuuden ja siksi ei osannut ollenkan toimia väkivallan uhatessa.

Enää emme tuon jälkeen ole menneet vanhemmille enkä anna heidän tavata lapsiani koskaan. Siis todellakaan koskaan.

Vierailija
12/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö,höpöä koko juttu.

Ei uskottava.

Vierailija
13/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettisin kyllä onko suhteen laatu ja tila sillä tasolla, että hirviäisin viedä seukkakumppanin tsekkaamaan vanhempieni elämää. Jos suhde vakaa niin veisin.

Miksi, jos ei itsekään heitä tapaa?

Kyllä kumppanin täytyy ymmärtää tilanne.

Vierailija
14/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Oksettavaa tuo kurjuuden romantisointi.

On varmasti totta, että päihteiden orjat ovat sairaita, mutta sairas on sekin, joka kuvittelee heidät pelkällä rakkaudella ja ymmärtämyksellä parantavansa.

Vierailija
15/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei itsekään heitä tapaa niin mitäpä turhaan. Voisiko olla niin , että naisystäväsi on vain normaali utelias. Haluatkos sä nähdä naisystäväsi vanhemmat? Jos olet jo nähnyt / tavannut heidät niin eikö olisi korrektia, että myös naisystäväsi tapaisi sun vanhemmat?

Vierailija
16/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos ei itsekään heitä tapaa niin mitäpä turhaan. Voisiko olla niin , että naisystäväsi on vain normaali utelias. Haluatkos sä nähdä naisystäväsi vanhemmat? Jos olet jo nähnyt / tavannut heidät niin eikö olisi korrektia, että myös naisystäväsi tapaisi sun vanhemmat?

Yleensä kyllä.

Mutta jotkut arvaamattomasti käyttäytyvät ihmiset kannattaa kiertää kaukaa (kun elävänä ja ehjänä on pakoon ja rauhaan päässyt). Voi koitua vain jatkoikävyyksiä, jos heille antaa osoitteensa ja puhelinnumeronsa.

Mutta ilmeisesti tällaisia riskejä eivät kaikki pysty käsittämään, jos ei ole oltu tekemisissä väkivaltaisten päihteiden käyttäjien kanssa.

Vierailija
17/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole vielä kertonut.

-ap

Salaisuuksien pitäminen parisuhteessa ei ole vielä koskaan ihmiskunnan historiassa johtanut mihinkään hyvään.

Vierailija
18/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo on vaikeita juttuja. Meillä siis mun vanhemmat (olen siis nainen) on erittäin väkivaltaisia, lapsenhakkaajia, toinen niin paha narsisti että käy aikuisten lastensa kimppuun väkivallalla. Siellä on vaarallista, saa pelätä terveytensä puolesta.

Mun puoliso ei ollenkaan tajunnut millasia ne on vaikka selitin. Itse ei ole koskaan kokenut tuollaista niin ei se tajunnut. Kunnes kerran oltiin siellä käymässä (aniharvoin käyn) ja narsistivanhempi agitoi itse itsensä raivoon, uhkasi hakata mut ja miehen tohjoksi. Mies jäätyi, meni ihan sokkiin, ei osannut sanoa tai tehdä mitään, mun piti sitten meidät pelastaa tilanteesta ja äkkiä sieltä pakoon. Siitä kerrasta sitten oppi. Oli saanut elää itse turvassa lapsuuden ja siksi ei osannut ollenkan toimia väkivallan uhatessa.

Enää emme tuon jälkeen ole menneet vanhemmille enkä anna heidän tavata lapsiani koskaan. Siis todellakaan koskaan.

Ei ne ole vaikeita juttuja. Itse teette niistä vaikeita.

Jos salaillaan, kuten ap on tehnyt, niin tokihan siitä silloin tulee vaikeaa, kun pitää alkaa keksimään kaikenlaisia valheita asian peittelemiseksi. Lopettakaa häpeily ja olkaa rehellisiä ja suorapuheisia.

Vierailija
19/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä kyllä.

Mutta jotkut arvaamattomasti käyttäytyvät ihmiset kannattaa kiertää kaukaa (kun elävänä ja ehjänä on pakoon ja rauhaan päässyt). Voi koitua vain jatkoikävyyksiä, jos heille antaa osoitteensa ja puhelinnumeronsa.

Mutta ilmeisesti tällaisia riskejä eivät kaikki pysty käsittämään, jos ei ole oltu tekemisissä väkivaltaisten päihteiden käyttäjien kanssa.

Varmasti ihan näinkin.

Mutta ap on hoitanut asian tähän asti niin, että on kuvitellut, ettei totuutta tarvitse ikinä kohdata, jos siitä vain sinnikkäästi vaikenee. Ei se niinkään mene.

Vaikka ette menisi vanhempia tapaamaan, niin nyt on aika lopettaa vaikeneminen.

Vierailija
20/24 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ne ole vaikeita juttuja. Itse teette niistä vaikeita.

Jos salaillaan, kuten ap on tehnyt, niin tokihan siitä silloin tulee vaikeaa, kun pitää alkaa keksimään kaikenlaisia valheita asian peittelemiseksi. Lopettakaa häpeily ja olkaa rehellisiä ja suorapuheisia.

Et ilmeisesti ole kasvanut alkoholistien kanssa. Sitä häpeää ei noin vain hävitetä, kun se elämästä ensimmäiset 18 vuotta jatkunut. En ole valehdellut mistään, mutta en ole lähtenyt kertomaan, koska ei ole suoraan kysytty.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan