Kuntakokeilu, onko joku työllistynyt sen kautta?
Minulle soitettiin, että kunta olisi nyt velvollinen työllistämään minut kokopäivätyöhän, 38,18/h vk. Nyt pelottaa se, etteivät palkkaa ammattia vastaavaan työhön vaan alempaan palkkaluokkaan, jonka toimenkuva vastaa jonkin verran koulutustani. Menetän ihan oikeasti malttini, jos taas joudun ns. orjatyöhön, nyt olen liiton rahoilla. Mutta jos se edes vähän hipoo oikeaa ammattiani vastaavaa palkkaa, voin kyllä silloin mennäkkin, muuta jos ne ehdotta jotain sellaista , tyyliin, 1700e kk , niin revin haivenet päästäni.
Miten teille muille on käyny?
Kommentit (19)
Miten voit olla liiton rahoilla, jos sinut velvoitetyöllistetään? Vai oletko yli 57v?
Siis miten tuo liittyy kuntakokeiluun?
Vierailija kirjoitti:
Siis mikä liittyy? Mitä tarkoitat?
Olet niin onnekas jos saat liiton "sijoitus" rahoja. Ne tienaa hyvin jos ne saa ne vielä verovapaana.
Vierailija kirjoitti:
Miten voit olla liiton rahoilla, jos sinut velvoitetyöllistetään? Vai oletko yli 57v?
Olen. Ai se on iästä kiinni, jotta näin toimitaan, että halutaan työllistää, ettei tipu työmarkkinatuelle?
Vierailija kirjoitti:
Olet niin onnekas jos saat liiton "sijoitus" rahoja. Ne tienaa hyvin jos ne saa ne vielä verovapaana.
Okei. En ymmärrä noista yhtään mitään. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työllistämisvelvoite.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo työllistämisvelvoite.
Minä olen kuntakokeilussa, muuta en tiedä mikä liittyy mihinkin, mutta minun tilanne on tuo , mitä kerroin.
On niissä työllistynyt ne kokeilun tädit. Ehkä joku setäkin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen. Ai se on iästä kiinni, jotta näin toimitaan, että halutaan työllistää, ettei tipu työmarkkinatuelle?
Just näin se (ymmärtääkseni) menee. Velvoitetyöllistäminen on kunnan velvollisuus, asiakkaalle etu.
Aikoinaan minulle soitettiin asiasta, silloin kieltäydyin, kun just sillä hetkellä oli asuntoasiat sekaisin. Ei tullut karenssia tai muita sanktioita.
Totta on, että tarjoavat "jotain työtä" jota on tarjolla, mutta "uusit" ansiosidonnaisen, hämärän muistikuvan mukaan ansiosidonnaisessa huomioidaan myös vanhemmat (hyvät) tulot, ei pelkästään viimeisiä.
Jonkun tämmöisen kokeilun kautta sain 1/2v työpaikan, ei lähelläkään omaa alaa, mutta mielenkiintoinen. Ei se työllistymisneuvoja sitä mulle tarjonnut, mutta takaa näin sen ruudulta, ja sanoin "TUO".
Mene töihin. Hävettää, kun elätätte itsenne muiden raatamisella.
Menkää ihan itse kysymään töitä ilman näitä byrokraattien välikäsiä. Se osoittaa, että halu duuniin ei ole niin tapissa, kun jonkun pitää ohjata ja opastaa. Eikä järjellinen ihminen osaa toimia ihan itse ja aloitteellisesti.
En ole työllistynyt,enkä työllisty! Ikää jo kunniotettevat 60v. Ei tän ikäisenä markkina-arvo "työ"elämässä ole kovinkaan kovassa kurssissa.
Vierailija kirjoitti:
Menkää ihan itse kysymään töitä ilman näitä byrokraattien välikäsiä. Se osoittaa, että halu duuniin ei ole niin tapissa, kun jonkun pitää ohjata ja opastaa. Eikä järjellinen ihminen osaa toimia ihan itse ja aloitteellisesti.
No, ei se tässä iässä ole niin helpppoa. Ja suhteilla pääsee töihin. Minulla ei ole suhteita.
Olen työllistynyt siinä kohdin kun siirryin kuntakokeilun asiakkaaksi. Ihan omalla aktiivisuudella no työllistyin, siirtymällä ei tässä sen kummempaa roolia.
Mä "työllistyin" kuukaudeksi työkokeiluun 4 tuntia 3 päivää viikossa, 9 €/ päivässä. Aivan huikea kokemus.
ei ne halua mulle tämä keski suomi oman alan töitä antaa, n.270 euroa vähemmän saan palkkaa ja koko päivä homma. no enpähän ole vstuussa mistään.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa sijoutus raha? Ja, milloin palkan saa verovapaana?
Meen vammaispalveluiden kautta. Mummonsiskon tytär opiskelllut harvardissa jossa opiskelee koko maailman vaikutusvaltaiisimmat ihmiset.