Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuntakokeilu, onko joku työllistynyt sen kautta?

Vierailija
12.03.2022 |

Minulle soitettiin, että kunta olisi nyt velvollinen työllistämään minut kokopäivätyöhän, 38,18/h vk. Nyt pelottaa se, etteivät palkkaa ammattia vastaavaan työhön vaan alempaan palkkaluokkaan, jonka toimenkuva vastaa jonkin verran koulutustani. Menetän ihan oikeasti malttini, jos taas joudun ns. orjatyöhön, nyt olen liiton rahoilla. Mutta jos se edes vähän hipoo oikeaa ammattiani vastaavaa palkkaa, voin kyllä silloin mennäkkin, muuta jos ne ehdotta jotain sellaista , tyyliin, 1700e kk , niin revin haivenet päästäni.

Miten teille muille on käyny?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meen vammaispalveluiden kautta. Mummonsiskon tytär opiskelllut harvardissa jossa opiskelee koko maailman vaikutusvaltaiisimmat ihmiset.

Vierailija
2/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla liiton rahoilla, jos sinut velvoitetyöllistetään? Vai oletko yli 57v?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten tuo liittyy kuntakokeiluun?

Vierailija
4/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mikä liittyy? Mitä tarkoitat?

Vierailija
5/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet niin onnekas jos saat liiton "sijoitus" rahoja.      Ne tienaa hyvin jos ne saa ne vielä verovapaana.

Vierailija
6/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voit olla liiton rahoilla, jos sinut velvoitetyöllistetään? Vai oletko yli 57v?

Olen. Ai se on iästä kiinni, jotta näin toimitaan, että halutaan työllistää, ettei tipu työmarkkinatuelle?

Vierailija
7/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet niin onnekas jos saat liiton "sijoitus" rahoja.      Ne tienaa hyvin jos ne saa ne vielä verovapaana.

Okei. En ymmärrä noista yhtään mitään. :D

Vierailija
8/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työllistämisvelvoite.

Vierailija
9/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo työllistämisvelvoite.

Minä olen kuntakokeilussa, muuta en tiedä mikä liittyy mihinkin, mutta minun tilanne on tuo , mitä kerroin.

Vierailija
10/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niissä työllistynyt ne kokeilun tädit. Ehkä joku setäkin?

Vierailija
11/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen. Ai se on iästä kiinni, jotta näin toimitaan, että halutaan työllistää, ettei tipu työmarkkinatuelle?

Just näin se (ymmärtääkseni) menee. Velvoitetyöllistäminen on kunnan velvollisuus, asiakkaalle etu.

Aikoinaan minulle soitettiin asiasta, silloin kieltäydyin, kun just sillä hetkellä oli asuntoasiat sekaisin. Ei tullut karenssia tai muita sanktioita.

Totta on, että tarjoavat "jotain työtä" jota on tarjolla, mutta "uusit" ansiosidonnaisen, hämärän muistikuvan mukaan ansiosidonnaisessa huomioidaan myös vanhemmat (hyvät) tulot, ei pelkästään viimeisiä.

Jonkun tämmöisen kokeilun kautta sain 1/2v työpaikan, ei lähelläkään omaa alaa, mutta mielenkiintoinen. Ei se työllistymisneuvoja sitä mulle tarjonnut, mutta takaa näin sen ruudulta, ja sanoin "TUO".

Vierailija
12/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene töihin. Hävettää, kun elätätte itsenne muiden raatamisella.

Vierailija
13/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ihan itse kysymään töitä ilman näitä byrokraattien välikäsiä. Se osoittaa, että halu duuniin ei ole niin tapissa, kun jonkun pitää ohjata ja opastaa. Eikä järjellinen ihminen osaa toimia ihan itse ja aloitteellisesti.

Vierailija
14/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole työllistynyt,enkä työllisty! Ikää jo kunniotettevat 60v. Ei tän ikäisenä markkina-arvo "työ"elämässä ole kovinkaan kovassa kurssissa.

Vierailija
15/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menkää ihan itse kysymään töitä ilman näitä byrokraattien välikäsiä. Se osoittaa, että halu duuniin ei ole niin tapissa, kun jonkun pitää ohjata ja opastaa. Eikä järjellinen ihminen osaa toimia ihan itse ja aloitteellisesti.

No, ei se tässä iässä ole niin helpppoa. Ja suhteilla pääsee töihin. Minulla ei ole suhteita.

Vierailija
16/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työllistynyt siinä kohdin kun siirryin kuntakokeilun asiakkaaksi. Ihan omalla aktiivisuudella no työllistyin, siirtymällä ei tässä sen kummempaa roolia.

Vierailija
17/19 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä "työllistyin" kuukaudeksi työkokeiluun 4 tuntia 3 päivää viikossa, 9 €/ päivässä. Aivan huikea kokemus.

Vierailija
18/19 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ne halua mulle tämä keski suomi oman alan töitä antaa, n.270 euroa vähemmän saan palkkaa  ja koko päivä homma.  no enpähän ole vstuussa mistään.

Vierailija
19/19 |
17.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoittaa sijoutus raha? Ja, milloin palkan saa verovapaana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kaksi