Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hintojen nousu! Hamstraatteko nyt esimerkiksi vilja- tai maitotuotteita?

Vierailija
12.03.2022 |

Mitä hyvin säilyvää kannattaisi nyt ostaa, jos pelkää rajua hintojen nousua? Juustossa näytti olevan päiväystä elokuulle, sitä voisi ostaa. Vehnäjauhoja, hiutaleita, kahvia. Mitä muuta?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki vähitellen normaali (vähintään kahden viikon) kiertävä kotivara ja lopeta suhdanteiden mukaan sekoilu.

Mitään ei tarvitse hamstrata. Hamstraaja ei osaa edes arvioida käyttämiään määriä. Kotivaraa pitämällä sen oppii.

Vai tiedätkö, montako pakettia/kiloa sulla menee vuodessa jotain kahvia, jauhoja, näkkäriä tms?

Mä käytän monen elintarvikkeen kohdalla aina, jatkuvasti, nykyhintoja 20% halvemmalla ostettua. Mut se on mahdollista juuri siksi, etten ole koskaan ostanut mitään hamstraussatseja. Mitään ei mene pilalle.

Vierailija
2/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen jääkaappi hamstraustavaralle maksaa enemmän kuin hintojen nousu. Nykyiseen ei mahdu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Ei ole rahaa hamstrailla. Tuskin tekisin sitä kyllä muutenkaan.

Vierailija
4/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki vähitellen normaali (vähintään kahden viikon) kiertävä kotivara ja lopeta suhdanteiden mukaan sekoilu.

Mitään ei tarvitse hamstrata. Hamstraaja ei osaa edes arvioida käyttämiään määriä. Kotivaraa pitämällä sen oppii.

Vai tiedätkö, montako pakettia/kiloa sulla menee vuodessa jotain kahvia, jauhoja, näkkäriä tms?

Mä käytän monen elintarvikkeen kohdalla aina, jatkuvasti, nykyhintoja 20% halvemmalla ostettua. Mut se on mahdollista juuri siksi, etten ole koskaan ostanut mitään hamstraussatseja. Mitään ei mene pilalle.

Tiedän. Kahvia 30 pakettia, jauhoja 40kg, näkkäriä kaksi isoa pkt, juustoa 50kg, maitoa 300l , voita 25kg, oivariinia 20kg, suolaa 5kg, sokeria 20kg, possun lihaa 25kg. ... Kala ja hirvenliha omasta takaa

Vierailija
5/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän mä ole vielä edes aloittanut "sekoilua" :D. Mutta kyllä mä tiedän suunnilleen. Helppohan se on laskea. Eikä tavaraa tietenkään pidä hamstrata yli tarpeiden eikä meillä tilaa siihen olisikaan, mutta jos hinnat tulee jopa kaksinkertaiseksi niin kyllähän sitä kannattaisi etukäteen varautua. 

Vierailija
6/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan… Ei tule ruoka loppumaan ja pahimmassakin skenaariossa sillä viljalla tehdään ruokaa ja säästetään sitten leivoksissa ja pullassa. Ihan ihme sekoilua nykyihmisiltä. Menkää 90-luvulla takaisin, kun kaupasta sai leivän lisäksi ehkä jonkun tortunpalasen…

Vierailija
7/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan… Ei tule ruoka loppumaan ja pahimmassakin skenaariossa sillä viljalla tehdään ruokaa ja säästetään sitten leivoksissa ja pullassa. Ihan ihme sekoilua nykyihmisiltä. Menkää 90-luvulla takaisin, kun kaupasta sai leivän lisäksi ehkä jonkun tortunpalasen…

Ketään ei kiinnosta ut saako aamulla paistetut croissantit vai ei…

Vierailija
8/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se hamstraaminen saa kaupat tyhjiksi yleensä. Joten sitä ei kannata tehdä, ainakaan kerralla. Itselläni ei ole varaa juuri mihinkään vara-asioihin, eli kaikilla ei ole varalla sitä ja tätä.

Vierailija
9/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

VESSAPAPERIA!!!

Vierailija
10/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan, kun en muutenkaan syö vilja- ja maitotuotteita. 

Vierailija
11/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn nykyään lähinnä Lidlissä, koska se on onnistunut vielä jollain ihmeellisellä tavalla pitämään hintansa jos nyt ei aivan halpana niin ainakin maltillisemmalla tasolla.

Vierailija
12/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole siitä, että pelkäisi ruoan loppuvan. Mutta kyllä pienipalkkaisena mietin, että jos hinnat jopa tuplaantuu niin hetken helpottaisi, kun olisi ostanut etukäteen tuotteita, joita tarvitsee kuitenkin. En ymmärrä miksi minun pitäisi mennä takaisin 90-luvulle? Olen elänyt köyhän lapsuuden, nähnyt sen mitä lama tekee ja meidän perheessä ei ollut koskaan mitään valmiita leipomuksia. Kerran vuodessa kaupan hampparit, kaikki muut tehtiin itse. Ja ehkä juuri siksi mietinkin näitä ja ymmärrän, mitä se on, kun elää tiukilla. Ei ole unohtunut aapeella. 

Vierailija
13/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän. Kahvia 30 pakettia, jauhoja 40kg, näkkäriä kaksi isoa pkt, juustoa 50kg, maitoa 300l , voita 25kg, oivariinia 20kg, suolaa 5kg, sokeria 20kg, possun lihaa 25kg. ... Kala ja hirvenliha omasta takaa

Onko teillä monenkin lapsen perhe?

Vierailija
14/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotain kannattaa hamstrata niin lihaa ja sitten opettelisin tekemään itse ruokaa ettei tarvitse turvautua eineksiin.

Vierailija
15/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilapsisilla perheillä koittaa vaikeat ajat.

Vierailija
16/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut mm. 30 kg kuivattuja punaisia linssejä ja 200 purkkia papuja. Kummatkin säilyy hyvänä useamman vuoden ja on terveellisiä ja ravitsevia.

Vierailija
17/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tartte täällä Suomessa hamstrata. Ehkä teillä siellä Pietarissa on asiat huonommin.

Vierailija
18/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän perunakellarin 500 Peruna pussilla. Jos löytyy euron per pussi niin siihen menee 500 euroa mutta niillä pärjää aika hyvin. Sitten jauhoja vittuna. Säilyketonnikalaa ja muita säilykkeitä. Sitten itse vielä kerää marjat kesällä metsistä ja ehkä kasvatan jotain pihalla niin eiköhän siinä ole sota ajan rahvaan ruoka.

19/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en todellakaan, kun en muutenkaan syö vilja- ja maitotuotteita. 

Älä huoli, kyllä se tofu ja soijakin nousee,kuten kauramaitokin

Vierailija
20/34 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olisi kyllä meikäläisen ostoslista, kun en juo kahvia, en käytä vehnää ja maitotuotteita tai syö sokeria. 

Tuosta listasta possua voisin ostaa, mutta en muuta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kuusi