Vanhemmat, miten toimitte lasten kanssa, jos olette itse sairaana?
Olen nyt toista päivää kuumeessa ja tuntuu, että ei jaksaisi tehdä yhtään mitään. Päivällä vain vähän lämpöä, mutta kuume nousee iltaa kohti. Ei siis mitään vakavaa todellakaan, mutta olo on täysin vetämätön.
Lapsi on aktiivinen 1,5-vuotias, joka ei vielä oikein ymmärrä, että äiti ei jaksa nyt. Olen siis vielä seuraavat puoli vuotta hoitovapaalla, joten lasta ei voi laittaa päiväkotiin tai muuhun hoitopaikkaan.
Olen jo miettynyt, että mitä ihmettä tekisin tällaisessa tilanteessa, jos minulla olisi useampi lapsi. Hatunnosto siis sellaisille, joilla on!
Mitä te muut teette, kun olette itse kipeänä? Parhaat vinkit kehiin!
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:25"]Kun olin itse hoitovapaalla ja sain pahan migreenikohtauksen, niin mieheni otti palkatonta vapaata töistä. Mulla migreeni tarkoittaa pahimmillaan oksentamista 15 min. välein ja totaalista vuodelepoa. Joskus olen joutunut silti selviytymään yksin muutaman tunnin. Tällöin lapsi katsoo lastenohjelmia kanssani sängyssä.
[/quote]
Minullakin on kerran hoitovapaan aikana ollut järkyttävä migreenikohtaus. Silloin lapsen mummo pääsi apuun ja vei lapsen pariksi tunniksi ulkoilemaan. Jos hän ei olisi tullut, niin luultavasti olisin soittanut ambulanssin. Se oli jotain aivan kamalaa.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 14:31"]No en laittaisi lasta kyllä parvekkeelle leikkimään.
[/quote]
Parveke siis on lasitettu ja muutenkin sellainen, että sieltä ei pääse esimerkiksi putoamaan. Ja olin itse mukana.
No en laittaisi lasta kyllä parvekkeelle leikkimään.
Ja miksi pitää potea paskamutsi-fiiliksiä sen vuoksi, että on kipeä. Ei ne lapset siihen kuole, jos pari päivää ollaan sisätiloissa, katsotaan leffoja ja syödään mitä syödään. Tykkäävät vain, että pääsevät vähän rutiineista erilleen.