Ammattisi? Palkkasi (brutto)? tyytyväinen vai ei?
Kommentit (22)
2 alle 5veetä, työaika 24/7. Palkka lisineen n. 520e/kk(-verot vielä) erittäin tyytymätön!! Miettikääs!!!
Vierailija:
2 alle 5veetä, työaika 24/7. Palkka lisineen n. 520e/kk(-verot vielä) erittäin tyytymätön!! Miettikääs!!!
Eikä saada 520 ¿ vaan maksetaan hoitomaksut. -kotiäiti vielä 2 kk sitten, 294 ¿:n bruttotuloilla
Palkanhan maksaa työnantaja eli se, joka saa työpanoksesta välittömän hyödyn. Siis kotiäiti itse. Kotona oli kyllä kiva olla, ei sen puoleen. -8
Pitäis varmaan olla tyytymätön, mutta kiva kun on töitä.
Mun brutopalkka olis tällähetkellä n. 2300e (ravintolapäällikkö), mutta halusin olla kotona toistaiseksi, n. 300e netto kaksi lasta, ja olen tyytyväinen.. (Miehen netto n 1700..)
palkka noin 1300 euroa kuussa -verot. Enemmänkin voisin haluta, koska 10 tuntia päivässä on työtäkin :/
Uskokaa jo KOTIÄITI ei ole ammatti, eikä siitä siis makseta palkkaa. Jos on tyytymätön KOTIÄITINÄ oloon, voi hakeutua työelämään ja ansaita palkkaa
Kotona 2 omaa lasta, 2 kokopäiväistä hoitolasta ja 1 puolipäiväinen koululainen.
Jos kotona lapsiaan hoitavalle ei voida maksaa parempaa korvausta, voisivat päättäjät kuitenkin tuota työssäkäyvän puolison verotusta miettiä.
Tosiasiahan on se, että niitä lapsia pitää tehdä ihan yhteiskunnankin näkökulmasta. Ei tämä Suomi pärjää ilman meidän kullannuppuja, joista toivottavasti kasvaa yhteiskunnan tukipilareita : )
Ja Hyvät Huomenet tulee kaupanpäälle!
Eikä raha ole koskaan ollut päävaikuttaja siihen, tehdäänkö lapsia vai ei. Näkeehän sen siitä, että Suomessakin yhteiskunnan tuilla elävät lisääntyvät enemmän kuin ne, jotka käyvät töissä...
toivoo vähintään 3000 e bruttona kuussa
Toki lapsia tehdään muista kuin rahasyistä, mutta ei lapsiperheitä ihan kuiviin tarvitsisi puristaa.
Palveluneuvoja 2100 e/kk. Alle alani keskiansion, ei tyydytä.
ja palkkaa 2100. Minimipalkalla (TES) mennään eli SURKEA liksa. Mitä muut samalla alalla?
Voishan kotiäitiyttä enempi arvostaa :)
jep olenpa tooooosityuytyväinen että ihan päätäsärkee..
Voisi tosiaan vähän arvostusta tulla kotiäideille, maksaisivat edes eläkettä tuosta. Mutt, kun ei.
IT-konsultti (opiskelija kylläkin). Tyytymätön olen, mutta täytyisi saada paperit ulos koulusta, niin saisi lisää liksaa :)