Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ekaluokkalainen, kaverin omiminen.

Vierailija
14.08.2015 |

Ihanaa, kun esikoinen aloittanut koulun ja on on siitä innoissaan, mutta... Tyttöjen kaverisuhde draama. Että voikin äitiä ahdistaa ja ärsyttää tytön puolesta. 

Neiti pääsi samalle luokalle toivomansa parhaan eskarikaverinsa kanssa ja oli siitä niin innoissaan, koko kesäloman odotti. Heti ensimmäisenä päivänä toinen pikkutyttö omii tätä tyttöni parasta kaveria "leikitäänkö vain kahdestaan." On aika hallitseva ja tekee sen niin, että minulla on aikuisenakin jotenkin hankala sanoa siihen mitään. Tytöt ovat ilmeisesti samalta pihalta. 

Lällättelee tarkoituksella tyttöni edessä "koulun jälkeen leikitään pihalla sitten yhdessä ja kutstutaan *** mukaan..." Me asumme kauempana, monen tien takana niin tyttöni ei pääse samalla lailla leikkimään koulun jälkeen samalle pihalle. Vie koko ajan tätä tyttöni kaveria jonnekkin "mennään tonne leikkimään(puhelee vain siis tälle kaverille)", ja tyttöni yrittää pysyä perässä. 

Ja tekee kaiken selvästi tarkoituksella omimismielessä. Sanoin tänä aamuna tyttärelleni, että sä voit sanoa ***:lle ettei omi *****. Tyttäreni ei nää tätä omimista "eii se omi" ja yrittää juosta innolla perään, mutta tiedän, että tästä tulee pidemmän päälle harmi ja se ahdistaa minua. Olen miettinyt, että pitäisi sano tuolle kaveria omivalle tytölle, että "älä omi *** ja ottakaa *** ihan yhtälailla mukaan." Ja luultavasti keskustella myös tytön äidin kanssa. En vain ole varma mitä sanoa...

Tulipahan iso purkaus. Mutta hyvää loppukesää kaikille ja reippaina uuteen kauteen! :)

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on traumat porukasta jättämisestä ala-asteella. Se syrjiminen voi oikeasti olla tosi pahaa ja jättää jälkensä. Oon nyt 28v ja odotan esikoista, tyttöä. Toivon todella, että tollaiseen puututtaisi. Vaikka ihan yleisesti opettajan toimesta, ketään leimaamatta.
Kuulostaa pikkujutulta, mutta tuntuu helvetin pahalta.

Vierailija
22/25 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 13:22"]

Luokat on niin pieniä, että aina ei sitä omanlaista kaveria sitten löydy, jos joku hylkää. Oman tyttöni luokalla oli 7 tyttöä. Siinä jäi sitten vuosiksi yksinäiseksi ja kiusatuksi.

[/quote]

Meillä oli tätä alakoulussa, vain 7 tyttöä ja 13 poikaa. Kaikille tytöille ei riittänyt kaveria aina, tilanteet vaihteli. Oli neljän tytön porukka ja kahden tytön pari ja sitten yksi palloili näiden välillä. oma tyttäreni oli tässä neljän tytön sakissa, mutta ei siinä oikein sellaista bestistä ollut. Oli se evaikeaa aikaa.

Nyt kasilla yläkoulussa ja sama juttu, 7 tyttöä ja 12 poikaa! Nyt tuntuvat olevan kaikki tytöt samassa kimpassa, kukaan ei ole yksin.

Näihin ei vanhempana voi kyllä kovasti puuttua, muuttaa kuin toitottaa, että ketään ei jätetä yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et voi elää lapsesi puolesta etkä rakentaa kaverisuhteita aikuisen kypsyydellä kypsymättömien lasten välille. Niin kipeää kuin se onkin, lapsesi joutuvat oppimaan sosiaaliset pelisäännöt itse ja hyväksymään sen, että heidän kavereillaan on muitakin ja jopa parempia kamuja. Ihmissuhteet vain monimutkaistuvat, kun tytöt tulevat teini-ikään. Kiusaaminen on kokonaan toinen juttu.

Vierailija
24/25 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuo jatkuu, puhu oepttajalle, hänen tehtävä on kouluaikana ja välitunnilla huolehtia, että kukaan ei jää yksin.

Kannusta lasta hakemaan muitakin kavereita, ei tarvitse aina roikkua siinä yhdessä.

Voisiko tuota lapsen ystävää kutsua joskus koulun jälkeen teille? Sopia vaikka ihan vanhempien kesken, että keskiviikkona se lapsi tulee teille.

Meilläkin on tilanteita, joissa lapseni soittaa jollekin kaverille ja pyytää ulos tai meille leikkimään tms. Kaveri sanoo, että ei käy, koska kolmas kaveri on heillä tai ovat pihalla yhdessä. Itse olen sanonut lapselleni, että jos sulle joku soittaa ja olet jonkun kanssa jo pihalla, niin aina voi sanoa, että tule mukaan porukkaan. Meille saa kotiin kutsua kaksikin kaveria kerralla (kaikille ei ehkä saa), minusta se on kivempaa kuin jättää joku yksin.

Vierailija
25/25 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 21 ja mun tytöllä oli juuribkuin 23. Eli olani yritti olla välillä siinä neljän toisen kanssa ja välillä sen parin kanssa. Kumpaankaan ei ollut tervetullut.
Kiduttavaa aikaa. Olivat ilkeitäkin, kun harmitti ylimääräinen.

Siinä neljänin porukassa oli tavallaan kaksi paria, jotka olivat toisen parin kanssa nelistään ja tyttöni täysin turha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi