Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minut syöstiin ulos työprojektista

Vierailija
12.03.2022 |

Jonka eteen olin tehnyt jo tuntikausia töitä ja ilmoittanut halukkuuteni projektin jatkamiseen. Työn laadussa ei ollut vikaa, esimies vaan halusi hoitaa homman itse (ja osoittaa mulle paikkani?).

Mitä tekisitte tällaisessa tilanteessa? Nielisittekö vaan tappionne vai tekisittekö asiasta jonkun jutun?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on nykyään esihenkilö.

Ja alaisen ylimääräinen ja toimenkuvansa ulkopuolinen uurastus on aina suoraan esihenkilön crediitti.

Vierailija
22/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaavan kokeneena, etsi uusi duuni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"nyt kun sinä olet tehnyt about kaiken oleellisen , niin minä voinkin jatkaa tästä eteenpäin esimiehen asemassa".

Ja ottaa pokkana crediitit.

Kirvelevän tuttua monelle lahjakkaalle myös viihde- ja taidemaailmassa.

Varmin tapa ajaa oikeasti kyvykkäät pois alalta kuin alalta.

Sitten kysytään miksi elämme keskivertomaailmassa.

Näinhän tässä on juurikin tapahtumassa. Itse olen tehnyt koko pohjatyön ja pomo ottaa kunnian omiin nimiinsä.

Ap

Vierailija
24/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi vähän samalla tavalla, mutta kyseessä ei ollut oma pomo vaan toisen yksikön. Asia, johon heillä ei ollut kiinnostusta, osaamista tai resursseja ja jota minä ajoin kiinnostuneena, osaavana ja aikaakin oli, Ja joka täysin liittyi minun rooliini ja vastuualueelleni. Sitten oli kuitenkin tärkeää saada määritellä, että asian vetovastuu kuuluu heille ja minulle asia ei muka kuulu ollenkaan. Sitten tärkeää asiaa "edistetään" ilman kiinnostusta, osaamista tai resursseja eikä osata edes projektisoida asian hoitoa. Koska iik projektit on jotain ikävää teknistä byrokratiajuttua, ja kyllä tämä vasemmalla kädellä siinä sivussa muka hoituu. Omat pomot ovat kädettömiä tämän hirmun edessä, jota puoli firmaa pelkää. Irtisanoutuminen on ollut monesti mielessä, mutta vointi on niin huono, etten usko jaksavani nyt mitään rekryprosesseja.

Vierailija
25/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diktaattorit syöstään vallasta, työntekijät siirretään muihin tehtäviin.

Vierailija
26/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko palkka tilille? Onko sinulla töitä? Kuoliko kukaan?

Vierailija
27/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esihenkilön tehtävänä on päättää, kuka on paras tekemään minkäkin työn. Työntekijä ei omista työtehtäviään, joten ap:n kannattaa ryhtyä yrittäjäksi, silloin hän saa päättää, mitä tekee ja millä hinnalla.

Vierailija
28/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitä pomo käskee. Ei siinä mitään ihmeellistä ole. 

Vierailija
29/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huokaisisin helpotuksesta ja jatkaisin omia hommiani.

Työ itsessään on uskomattoman pitkästyttävää rutiinihommaa, johon olen ylikoulutettu.

Ap

Tuo on monilla yleinen tilanne, kun koulutettuja ihmisiä on liikaa suhteessa tarpeeseen.

Meillä on vastaava tilanne, mutta onneksi pomo on sillä tavoin fiksu, että antaa meille työntekijöilleen myös tehtäviä, jotka muualla hoitaa pomo. Sopivassa määrin niin, että jää kuitenkin aikas hoitaa ne perustehtävät, mihin meidät on palkattu.

Olen ollut esimiehenä ja johtajana monessa paikassa ja todella harvoin ne johtajan tehtävät ovat mitään, minkä alaisille siirtäminen lisää alaisten motivaatiota. Päinvastoin. Ne kun ovat aivan sietämättömän tylsiä ja ikäviå puun ja kuoren välissä kärvistelyjä.

Vierailija
30/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä kellä menee työt tunteisiin.

Vierailija
31/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"nyt kun sinä olet tehnyt about kaiken oleellisen , niin minä voinkin jatkaa tästä eteenpäin esimiehen asemassa".

Näinhän tässä on juurikin tapahtumassa. Itse olen tehnyt koko pohjatyön ja pomo ottaa kunnian omiin nimiinsä.

Ap

Oliko sinut jo nimetty ko. projektiin vai teitkö vain pohjatyöt ja sitten projekti vasta alkaakin? Moni tekee töitä, joita ei ole hänelle määrätty eli ohi esihenkilön ja on sitten ihmeissään, kun palautetaan niihin tehtäviin, joista maksetaan palkka.

Vierailija
32/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työ itsessään on uskomattoman pitkästyttävää rutiinihommaa, johon olen ylikoulutettu.

Ap

Tuo on monilla yleinen tilanne, kun koulutettuja ihmisiä on liikaa suhteessa tarpeeseen.

Meillä on vastaava tilanne, mutta onneksi pomo on sillä tavoin fiksu, että antaa meille työntekijöilleen myös tehtäviä, jotka muualla hoitaa pomo. Sopivassa määrin niin, että jää kuitenkin aikas hoitaa ne perustehtävät, mihin meidät on palkattu.

Olen ollut esimiehenä ja johtajana monessa paikassa ja todella harvoin ne johtajan tehtävät ovat mitään, minkä alaisille siirtäminen lisää alaisten motivaatiota. Päinvastoin. Ne kun ovat aivan sietämättömän tylsiä ja ikäviå puun ja kuoren välissä kärvistelyjä.

Jos alainen on kertonut tekevänsä tämän homman enemmän kuin mielellään, niin silloin se lisää motivaatiota. Juuri nyt oma motivaationi koko työhön on 0.

Ap

Vierailija
33/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Nepä meidän johtaja hoitaa itse. Myös haastavat asiakkaat voi delegoida hänelle, jos omat taidot loppuu. Ne kivat hommat on kehittämiseen liittyviä tehtäviä, erilaisia työryhmäjäsenyyksiä jne.

Vierailija
34/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pomona toki kertoisin syyn, miksi teen projektin itse, mutta tässä pari tapausta, kun näin on käynyt:

- Projekti piti yllättäen saada valmiiksi todella nopeasti (esim. ensi maanantaina) ja kokonaispalkalla tein sitä itse yötä myöten ja koko viikonlopun. Alaisilta en voinut tätä odottaa.

- Projektista tuli osa isompaa kokonaisuutta, jota tehtiin pomojen kesken jossain workshopeissa tms. Ei delegoitavissa, vaikka lähes kaikki halusivat.

- Oma pomo pyysi tekemään ja esittelemään, varmaan näyttääkseen että alaisensa tekevät jotain.

- Parin viikon projekti paisui alaisen käsissä kuukausien taustatyötä ja massiivisen budjetin vaativaksi tutkimus- ja kehityshankkeeksi. Joo, ei.

Noin muuten, en osaa tehdä puoliakaan alaisten hommista ja muutenkaan en varsinaisesti tarvitse lisää työtä. Kiinnostavat projektit jaan osaamisen tai sen mukaan, kellä on ollut tylsimmät hommat viimeksi. Tai saavat valita keskenään, kuka hoitaa mitäkin, yksin vai yhdessä.

Pari kertaa olen ottanut projektin hoidettavaksi kertomatta koko scheißesta tiimeille. Kerran, koska tiesin että juuri silloin oli ihan aivan liikaa hommaa ja kiirettä jo valmiiksi, että yhdellä yksiköllä ei ollut pelivaraa sitä tehdä saati aikaa stressata. Ulkoistaa olisin voinut, mutta en halunnut sitä sotkua. Tein itse ylitöinä ja aina kun ehdin. Toisella kerralla tiesin että toisen osaston projektin vetäjä on raivohulluisa mulkvisti ja muutkin aika urpoja, joten en viitsinyt laittaa muita niiden kohteeksi vaan näytin keskaria ja hoidin hommat itse.

Joo, saan ne krediitit sillä että mulla on tyytyväisimmät ja tehokkaimmat alaiset ja kovin tulos.

Vierailija
35/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomona toki kertoisin syyn, miksi teen projektin itse, mutta tässä pari tapausta, kun näin on käynyt:

- Projekti piti yllättäen saada valmiiksi todella nopeasti (esim. ensi maanantaina) ja kokonaispalkalla tein sitä itse yötä myöten ja koko viikonlopun. Alaisilta en voinut tätä odottaa.

- Projektista tuli osa isompaa kokonaisuutta, jota tehtiin pomojen kesken jossain workshopeissa tms. Ei delegoitavissa, vaikka lähes kaikki halusivat.

- Oma pomo pyysi tekemään ja esittelemään, varmaan näyttääkseen että alaisensa tekevät jotain.

- Parin viikon projekti paisui alaisen käsissä kuukausien taustatyötä ja massiivisen budjetin vaativaksi tutkimus- ja kehityshankkeeksi. Joo, ei.

Noin muuten, en osaa tehdä puoliakaan alaisten hommista ja muutenkaan en varsinaisesti tarvitse lisää työtä. Kiinnostavat projektit jaan osaamisen tai sen mukaan, kellä on ollut tylsimmät hommat viimeksi. Tai saavat valita keskenään, kuka hoitaa mitäkin, yksin vai yhdessä.

Pari kertaa olen ottanut projektin hoidettavaksi kertomatta koko scheißesta tiimeille. Kerran, koska tiesin että juuri silloin oli ihan aivan liikaa hommaa ja kiirettä jo valmiiksi, että yhdellä yksiköllä ei ollut pelivaraa sitä tehdä saati aikaa stressata. Ulkoistaa olisin voinut, mutta en halunnut sitä sotkua. Tein itse ylitöinä ja aina kun ehdin. Toisella kerralla tiesin että toisen osaston projektin vetäjä on raivohulluisa mulkvisti ja muutkin aika urpoja, joten en viitsinyt laittaa muita niiden kohteeksi vaan näytin keskaria ja hoidin hommat itse.

Joo, saan ne krediitit sillä että mulla on tyytyväisimmät ja tehokkaimmat alaiset ja kovin tulos.

Miten voit tehdä yliyöinä, jos olet kokonaispalkalla? Ei meillä kokonaispalkkalaiset saa ylityömääräystä.

Vierailija
36/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

LI-profiili kuntoon ja hakemaan uusia haasteita. Vapaa-ajalle voisit katsella jotain omaehtoista lisäkoulutusta mikä lisäisi houkuttelevuuttasi uusien työnantajien silmissä.

Ja sillä aikaa arvo-osuustili tms auki ja sijoittamaan sinne pahan päivän varalle.

Vierailija
37/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntikausia ei ole vielä kovin paljon. Voisiko kuitenkin olla eriävät ajatukset siitä, miten projekti tulisi hoitaa? Onko asiakkailta tuulut palautetta? Etkö saanut perusteluja?

No, projekteja tulee ja menee elämässä. Uusia mahdollisuuksia tulee. Jos esimies alkaa ottaa pidemmän päälle päähän, kannattaa vaihtaa duunia.

Voi laskea jo päivissä tämän työn. Ei liity millään tavalla asiakkaisiin ja perustelut oli "tää on mun homma hoitaa". Asian voi hoitaa monella eri tavalla, omani on tietysti mielestäni paras, mutta esimies halusi tehdä sen oman mielensä mukaan.

Ap

Miten työ muka oli sinulla? Lähditkö tekemään jotain, mitä et ollut hyväksyttänyt pomolla tai työtiimillä?

Vierailija
38/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tuollaista työelämä on. Ellet tunne pomon pomoa tai pomon tuttua, esim. toisen yksikön pomoa, et voi tehdä mitään. Ellei laittomasti katkaissut työsopimusta tms. vaan ainoastaan omi jonkun työn, mutta saat jatkaa työpaikassa.

Vierailija
39/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

projektit tulee ja menee

Vierailija
40/80 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohauta olkiasi ja ala sluibailla , eli pakolliset asiat hoidetaan asiallisesti ja muuten olllaan kuin ellun kanat.

Älä ruoki esimiehen egoa tekemällä hänen eteensä liikaa tai uhraamalla ylimääräräistä osaamistasi , viitseliäisyyttäsi tai energiaasi siellä taustalla.

Tulet vain katkeroitumaan.

Ei sluibailusta tule onnelliseksi. Ei kun mielekkäitä työtehtäviä etsimään, firman sisällä tai muualla. Jos kyse on pikkufirmasta, jonka pomo on myös omistaja, niin tavallaan ymmärtää, ettei sellaiset uskalla antaa vastuuta käsistään. Menetykset koskettaisivat heitä henkilökohtaisesti.