Mikä järki Speden mustamaalaamisessa?
MIes on ollut kuollut yli 20 vuotta ja väitetyistä tapahtumista on yli 30 vuotta. Miksi juuri nyt ja kannattaisko asia hoitaa silloin, kun se on tapahtunut eikä 50 vuotta myöhemmin?
Kommentit (1289)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä todistaa jotenkin, että näin on käynyt? Vai onko taas todisteeton väite otettu todesta kuten viime vuosina on julkkiksille useasti käynyt?
Mä ajattelen samoin eli ainahan ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan. Ei se voi näissä tapauksissakaan olla toisin.
Kyllä syytökset täytyy pystyä todistamaan jollain tavalla. Muutenhan kuka tahansa voi laukoa mitä tahansa syytöksiä ketä tahansa vastaan.
Todistus ei voi olla mun mielestä se, että tulee muitakin syyttelijöitä. Ja kellään ei ole mitään todisteita asiasta.
Oikeusprosessissa näin on. Muussa elämässä todisteita ei tarvita. Kukin uskoo mihin uskoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä näitä on tuoda esille. Saadaan alaa tulevaisuudessa putsattua.
Mitäs hyvää tuossa tonkimisessa on, jos ja kun ei ole ollut aikoinaan paheksuttavaa. Kähmiminenkin oli aivan yleistä eikä sitä oltu moksiskaan.
Mä olin kyllä aika moksissani kun molemmat enot käpälöivät ja ulkona piti paeta humalaisia keski-ikäisiä miehiä jo 12 vuotiaana! Yksi raiskausyritys sukulaismiehen taholta kun olin 17, houkutteli kotiinsa muka siivoamaan mutta tarjosi viinaa puoliväkisin ja kävi päälle kun luuli mun juoneen sen viinan. Joo mä olin kyllä moksissani mutta muut sukulaiset eivät! Onni että ovat tyttäreni saaneet kasvaa rauhassa!
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että tulee julki, niin kaikki näkevät mitä paskaa naiset joutuvat kohtaamaan ja pelkäämään. Miten joku voi puolustella tuollaista käytöstä?! Olisi spedekin vaan miettinyt miten muita ihmisiä kohtelee niin ei tätäkään kohua olisi syntynyt.
Kun jo monta kertaa on syntynyt ja ura tuhoutunut vaikka mies oli täysin syytön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oksettaa tuo aika, jolloin vanhojen papparaisten ohjelmissa keikisteli aina joku nuori missi!
...mutta sinua ei sinne niihin semmoisiin ohjelmiin edes kysytty ?
Miksi olisi kun olin lapsi ysärillä?
Lenitan motiivi on raha. Se on kovissa taloudellisissa ongelmissa tällä hetkellä. Tää osuu nyt liian hyvään saumaan. Speden kanssa on työskennellyt tuhansia ihmisiä ja vain kolmella on tästä jotain sanottavaa. Enemmän tässä nyt epäilisin näitä kolmea, varsinkin kun eivät väitteilleen ole esittäneet mitään todisteita. Siitä en ole yllättynyt, että täällä ollaan heti valmiina soede lynkkaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko sitä todistaa jotenkin, että näin on käynyt? Vai onko taas todisteeton väite otettu todesta kuten viime vuosina on julkkiksille useasti käynyt?
Mä ajattelen samoin eli ainahan ihminen on syytön, kunnes toisin todistetaan. Ei se voi näissä tapauksissakaan olla toisin.
Kyllä syytökset täytyy pystyä todistamaan jollain tavalla. Muutenhan kuka tahansa voi laukoa mitä tahansa syytöksiä ketä tahansa vastaan.
Todistus ei voi olla mun mielestä se, että tulee muitakin syyttelijöitä. Ja kellään ei ole mitään todisteita asiasta.
Oikeusprosessissa näin on. Muussa elämässä todisteita ei tarvita. Kukin uskoo mihin uskoo.
Tarvitaan vain joukko katkeria naisia jotka buustaa jtn juttuaan, ja heille telaketju kannatus, volaa ihminen on tuomittu netissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän kirjassa olla jotain mainostettavaa ja myytävää
Samoina päivinä pommitettiin lastensairaala Ukrainassa. Jos 85-vuotias julkisuuden esimerkkihenkilö haluaisi olla empaattinen tiennäyttäjä muillekin naisille, ei tekisi näin halpaa esilletuloa, ainakaan juuri nyt!
Myötähävettää Airiston ja Sourin puolesta.
Ei kai Lenita sitä uutista kirjoittanut vaan toimittaja nappasi aiheen kirjasta.
Vierailija kirjoitti:
Olisiko teillä, jotka arvelette ulostulojen taustalla olevan huomionhakuisuuden ja rahanahneuden, antaa esimerkkejä suomalaisista tapauksista, joissa joku olisi rikastunut tämäntyyppisellä paljastuksella?
No esimerkiksi Lenita nyt rikastuu. Ennenkin lukemattomia vaikutusvaltaisia miehiä on pelattu ulos ja heidän tilalleen on aina palkattu joku. Tämä on politiikkaa eikä mitään uutta. Ainoa ero menneeseen on ettei enää välttämättä tarvitse todistaa käräjillä mitään. Oikeitakin raiskaajia ja hyväksikäyttäjiä on ja he on niitä jotka tuomitaan oikeudessa rikoksistaan.
Mä luulin että spede kääntyilee haudassaan kun kattelee putousta ja suomen komedian tasoo, mutta että tää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäähän kirjassa olla jotain mainostettavaa ja myytävää
Samoina päivinä pommitettiin lastensairaala Ukrainassa. Jos 85-vuotias julkisuuden esimerkkihenkilö haluaisi olla empaattinen tiennäyttäjä muillekin naisille, ei tekisi näin halpaa esilletuloa, ainakaan juuri nyt!
Myötähävettää Airiston ja Sourin puolesta.
Maailmassa kuolee sotien seurauksena joka päivä useita lapsia. Pitäisikö meidän tehdä joukkoitsari?
Ja tiedätkö, jos meillä soditaan, ostetaan Thaimaassa lapsilta seksiä ihan samaan malliin kuin ennenkin.
Meiltä on lähtenyt mittavat tukipaketit ja apua Ukrainaan, mitä muuta voidaan, mennä itse paikan päälle ilman aseita?
Noiden asioiden aika oli kertoa silloin kun äijä eli. Myöhemmin niiden sanominen tekee sanojasta halvan ja inhottavan. Se aika meni. Kuuluu hyviin tapoihin ettei vainajia loata. Halpaa meininkiä. Rahankeruu.
Noista naisista tuli nyt halpamaisia rahankerääjiä. He pilasi oman maineen jotenkin.
Olihan se jo aikanaan jotenkin kummallista, että niissä ensimmäisissä mv-turhapuroissa Marjatta Raita oli aina bikinit päällä, vaikka roolihamo oli topakka rouva Turhapuro. Ja sitten sinne lehahti puolenkymmentä missikisafinalistia niin ikään bikineissä paikalle, kun Uuno voitti lotosta tms.
Jo 80-luvulla äiti nauro kun tää lenita yritti tehdä suomimiehistä jtn ranskalaisia rakastajia, spede voi olla ollu moukka häntä kohtaan nyt saa sanoo viimesen sanan, kuten naisille tyypillistä
Vierailija kirjoitti:
Olihan se jo aikanaan jotenkin kummallista, että niissä ensimmäisissä mv-turhapuroissa Marjatta Raita oli aina bikinit päällä, vaikka roolihamo oli topakka rouva Turhapuro. Ja sitten sinne lehahti puolenkymmentä missikisafinalistia niin ikään bikineissä paikalle, kun Uuno voitti lotosta tms.
uunolla näky nännit paidan läpi, hyi
Jaksaa kyllä ihmetyttää miksi niin monesta kuolleen miehen kunnia on tärkeämpää, kuin elossa olevien naisten kokemukset. Ja omista kokemuksistaan todellakin saa puhua, vaikka kuinka olisi vainajasta kyse. Spedestä on kyllä myös puhuttu paljon ennen tätäkin ja eikös ole jo aikanaan suoraan kertonut, miten seksistisesti naisiin on suhtautunut. Tällainen "paljastus" siis vain tukee tuota ihan itse aiheuttamaansa luonnekuvausta, eikä ole edes mitenkään yllättävää.
Cancelointia kokonaisuudessaan nyt en sinänsä kannata ja Speden tekeleet elävät ja saavat jäädäkin eloon ja levitykseen. Saa hänestä silti puhua sellaisena, kuin oli eikä tarvitse mitenkään pyhittää.
Mitä mieltä porukka muuten on Michael Jacksonista ja hänen postuumista kohustaan?
Toksista feminismiä. Tehdään syyttömistä syyllisiä, häpäistään haudat. Syyttömyysolettama heitetty roskakoriin kun kyse on sentään feminismistä.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulin että spede kääntyilee haudassaan kun kattelee putousta ja suomen komedian tasoo, mutta että tää
Ei ollut häävi taso speden omallakaan komedialla
Spede teki elämänsä aikana huomattavan määrän elokuvia ja viihdettä. Lenitahan on vain kirjoitellut juttuja.