Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelet jos näet saikulla olevan työkaverisi

Vierailija
13.08.2015 |

pirteän näköisenä kaupungilla?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:51"]Näitkö minut? Minulla oli kyllä syyni olla saikulla tänään ja tuon asiasta lääkärintodistuksen työnantajalle. Ei kuulu sinulle miksi olin pois ja miksi olin kaupungilla pirteän näköisenä... [/quote] Kyllä muuten PRRKELE kuuluu, jos joudun poissaolosi takia tekemään tiukempaa tahtia!

[/quote]

Lampaa tekee ja puree hammasta. Pyydä lisää palkkaa jos joudut tekemään kahden työt tai kieltäydy jos ei sovi. Tehköön pomo itse.
[/quote]

Joillakin on sellainen ominaisuus, kuin työmoraali.

Vierailija
42/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:38"]

Jep. Nämä lapset eivät tiedä muita sairauksia kuin flunssa ja oksutauti. Mutta en minä esimerkiksi suunnittelijana pystyisi tekemään mitään, jos vaikka käteen tulisi jännetuppitulehdus, koska olen niin voimakkaasti oikeakätinen ja suurimman osan töistän teen tietkoneella. Mutta mitään muuta elämää se estäisi kuin koneella istukskelun. Nimenomaan varmaan tulisi lähdettyä syömäänkin kaupungille, jos oikea käsi olisi kovin kipeä laittaa ruokaa kaupungilla. Tämä tuli mieleen siksi, että tämä tuli kesälomalla, mutta ehti parantua töiden alkaessa. En pyytänyt sairaslomaa, koska pystyin viettämään lomaa muuten täysillä.

Tai se, kun nilkkani tulehtui. Omaa työtäni olisin pystynyt tekemään, mutta joku siivoojan tai raksamiehen työ olisi ollut täysin mahdotonta. Kyllä sitä olisi silti varovaisesti voinut tehdä kuten tein, eli käydä kaupoilla. Lenkkeilemään ei silloin pystynyt. On paljon asioita, jotka estävät tietyn työn teon, mutta eivät muuten normaalia elämää, korkeintaan rajoittavat sitä. Aika idiootti ajattelee, että jonkun nivelperäisen tulehduksen takia pitäisi vain maata kotona. Monia sairauksia tosiaan se liikunta parantaa. 

Minut kouluaikaan kauan sitten luokkakaveri käräytti opelle, kun tulin ulkona vastaan ja oli kyllä ihan oikeasti angiina. Siinä oli vain se tilanne, että olin menossa lääkäriin, mutta ei ollut autoa eikä kuskia, joten kävely ( 1 km) oli ainoa vaihtoehto. Sen jälkeen vielä kävin kuumeisena apteekissa. No mulla oli todistus ja kerroin totuuden. Sitä luokkakaveriakin kyllä hävetti. Tämä siis aikaan, jolloin olin opisto-opiskelija ja silloin läsnäoloista oli tiukkaa. 

[/quote]

Minuakin odotti töissä puhuttelu, kun olin kuulemma ollut kaupungilla sairauslomalla. No esimiehenä oli tavallinen rivihoitaja, joka nostettiin esimiesasemaan ja nousi kusi päähän. Hännystelijä sitten innoissaan käräyttämään minua

No ainoa ongelma oli se, että se kapungilla kävely johtui siitä, kun kävelin päivystyksestä apteekkiin hakemaan antibioottikuuria. Tällä parivaljakolla ei ollut vastausta siihen, miten heidän mielestään minun olisi pitänyt autottomana kulkea tämä vajaan kilometrin matka apteekkiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:59"]

Kaveri oli kerran oksennustaudissa, lähdin tekemään kyseisen neidin iltavuoroa. Illalla facessa oli päivitys mökkibileistä ::) kommentoin siihen itsestäni kuvan peukku pystyssä osaston toimistossa ja toivotin hyvää iltaa. Päivitys poistui aika äkkiä. Kyllä muuten sapetti olla omana vapaana (viikonloppu) iltana töissä kun toinen oli valehdellut.. Miettikää oikeesti mitä laitatte someen, etenki jos työkaverit voi nähdä.

[/quote]Ehkä kannattaisi miettiä vähän muutakin kuin mitä laittaa someen. Tuohan on työnantajalta varastamista ja voi johtaa seurauksiin. Henkilö on varastanut rahaa - sen päivän sairausajan palkan, vaikka ei ole sairas. Varastaminen työnantajalta on yleensä syy purkaa työsuhde välittömästi.

Vierailija
44/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:50"]eei ulkoista vikaa etkä tietäisi saikun (2 viikkoa) syytä

ap
[/quote]
No lääkärintodistushan tuosta toimitetaan joten ei ole minun asiani arvioida sairasloman aiheellisuutta.
Mutta omalla ilmoituksella parin päivän saikuttelijaa saattaisin kyllä käydä jututtamassa jos ihan pirteänä tulisi vastaan.

Vierailija
45/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:44"]

[/quote]

Itse olen ihmetellyt tuttavaani, joka on saikuttanut töistään koodarina jo vuoden, lonkkaongelmien takia. Koska ei pysty istumaan tai seisomaan pidempään, puoli-istuva asento on kuulemma hyvä. MUTTA! Jaksaa kuitenkin käydä lähes joka viikko baarissa kännäämässä aamu viiteen asti. Ko baari on aina täynnä, ts siellä joutuu seisomaan ja joskus harvoin pääsee istumaan, mutta ei siellä puoli-istuvassa asennossa voi olla. Miten hän jaksaa olla näillä baariretkillään kroppansa kanssa aina sen kuutisen tuntia kännissä keskellä yötä, jos ei jaksa edes puolipäivästä töissä tehdä? Pystyy myös lähtemään etelänlomille ja risteilyille. Mutta töihin ei. Ei halunnut osallistua edes työkokeiluun. Lisäksi ei osallistu äitinä esim lapsensa kouluun lähtöön, eikä tee paljon mitää kotitöitä. Innokkaasti kyllä kirjoittelee blogissaan ja facessa on jatkuvasti aktiivinen. Väkisin tulee mieleen, että tämä sairautensa on hänelle sopinut kuin nenä päähän. Kun blogissaan monesti tuntuu olevan niin onnellinen tilastaan, toki rivien välistä luettuna. Usein on maanantaiaamuisin facessakin kommentti, että ihan kiva kun arki alkaa (= lapsi menee kouluun ja mies töihin, koko pv aikaa löhöillä yksikseen). En kyllä yhtään ihmettele, että nykyisin liikkuminen on hankalaa, koska ko hlö painaa noin 150 kg ja ei ole liikkunut (siis kävellyt töissä, kaupassa, kotona jne...) juuri ollenkaan pariin vuoteen. Kun löhöää sohvalla pari vuotta tekemättä mitään, niin kaipa siinä lihasvoima surkastuu. Hassuinta tässä on, että hänestä etsitään jotain kummallista tautia joka aiheuttaisi lihasten voimattomuutta. Ja tätä hän ajaa itse eteenpäin, esittelee lääkäreille, että mulla on varmaan tällainen sairaus. Lisäksi esittää kaikille, että tekee muka paljon lihasharjoitteita. Ei tee. Jos hän tekee niitä 5 min päivässä, niin ei se ole paljon. Olen satavarma, että lihasten voimattomuuden on aiheuttanut lähes täydellinen parin vuoden liikkumattomuus. Koitappa itse maata sohvalla 2 vuotta ja lähde tämän jälkeen käymään lenkillä..... 

Vierailija
46/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä ainakin ajattelin että saatanan lusmu kusipää jonka hommia muut joutuu tekemään kun näin länsiterminaalissa tuhannen kännissä työkaverini joka oli edellisenä päivänä ilmoittanut olevansa kamalassa flunssassa. Itse olin siis kesälomalla, satuttiin menemään samaan laivaan. Oli kyllä aika nolona.

Vierailija
47/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään erityistä. Ei kiinnostaisi.

Vierailija
48/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut pois töistä ilman pätevää syytä ja haluan ajatella niin muistakin. Eli tervehtisin vain ja luottaisin toiseen.

Vierailija
49/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:40"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:27"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:51"]Näitkö minut? Minulla oli kyllä syyni olla saikulla tänään ja tuon asiasta lääkärintodistuksen työnantajalle. Ei kuulu sinulle miksi olin pois ja miksi olin kaupungilla pirteän näköisenä... [/quote] Kyllä muuten PRRKELE kuuluu, jos joudun poissaolosi takia tekemään tiukempaa tahtia!

[/quote]

Lampaa tekee ja puree hammasta. Pyydä lisää palkkaa jos joudut tekemään kahden työt tai kieltäydy jos ei sovi. Tehköön pomo itse.
[/quote] Niimpä :) Ei kannata etsiä työkaveristä syyllistä siihen, mistä vastuu on työnantajalla.

Vierailija
50/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 04:15"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:44"]pirteän näköisenä kaupungilla?
[/quote] Ajattelen NOT OF MY BUSINESS ja myöskin tervehdin rehellisesti ja kysyn mitä kuuluu :)
[/quote]

Se on NONE of my business

Vierailija
51/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pomo, joka kertoi aina koko tiimille muiden työntekijöiden sairausloman syyn: "Anna on tänään niin kovassa flunssassa, et se ei tänään tuu". Migreeni tai kuume poissaolon syynä ei ole välttämättä mitenkään nolo, mutta samalla tavalla hän toitotti työntekijöiden kahvipöydässä kaikki herkät asiat ja intiimivaivatkin. Hänellä ei onneksi ole hallinnollista esimiesasemaa, joten työntekijät alkoivat soittamaan ja viemään sairauslomatodistukset pykälää korkeammalle esimiehelle. Tästäkin huolimatta pomo saattaa soitella työntekijöille ja udella, että mikäs nyt on. Ja kihisee kiukusta, jos ei saa tietää.

Vierailija
52/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:46"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:48"]

Riippuu miksi on saikulla. Jos on syynä oksennustauti, niin sitten suututtaa. Jos taas on käsi kipsissä tai selkävaivoineen könkkää kepin kanssa, en ajattele pahaa. Onhan se iso ero olla 8h töissä kuin käväistä kaupungilla. Ja jonkun käsikipsin kanssa ei vain pysty montaakaan työtä tekemään (esim. Kokki, lähihoitaja, jne..)

[/quote]

Kerrotaanko teillä töisä mitä muut sairastaa?!? Eikös se ole peräti laitonta?
[/quote]
Hoitoalalla hyvinkin yleistä pohtia suureenääneen joukolla miksi joku on saikulla. Vittu mua ärsyttää ne vanhat lehmät siellä töissä. Anteeksi ruma kielenkäyttö mutta se on jotain ihan hirveetä. Sit jos itsellä on lapset kipeinä (joutuu olla pois) niin kamala olo ja huono omatunto kun tietää miten ne juoruavat siellä töissä kahvitauolla ja levittävät persettään entisestään syömällä kilon pullaa.

Vierailija
53/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:50"]

En varmaan mitään. Tai no, riippuu kai siitä tiedänkö siarasloman syytä, jos tiedän eikä siihen oikein sovi että liikutaan pirteänä kaupungilla (esim. oksennustauti), niin luultavasti käy mielessä että työkaveri on valehdellut.

[/quote]

Sairaslomalla on oikeus liikkua julkisella paikalla ja jopa olla hyväntuulinen. Mistä sitä tietää, miksi joku on sairaslomalla. Ei sitä syytä tarvitse kertoa työkavereille. Vaikka syy olisi kerrottu, se ei välttämättä pidä paikkaansa.

Jos työkaverille kertyy paljon lyhyitä poissaoloja, voi tietysti olla syytä selvittää, mistä on kyse ja voisiko jotain tehdä, mutta sekin on työnantajan ja työntekijän välinen asia.

Vierailija
54/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 10:34"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:46"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:48"]

Riippuu miksi on saikulla. Jos on syynä oksennustauti, niin sitten suututtaa. Jos taas on käsi kipsissä tai selkävaivoineen könkkää kepin kanssa, en ajattele pahaa. Onhan se iso ero olla 8h töissä kuin käväistä kaupungilla. Ja jonkun käsikipsin kanssa ei vain pysty montaakaan työtä tekemään (esim. Kokki, lähihoitaja, jne..)

[/quote]

Kerrotaanko teillä töisä mitä muut sairastaa?!? Eikös se ole peräti laitonta?
[/quote]
Hoitoalalla hyvinkin yleistä pohtia suureenääneen joukolla miksi joku on saikulla. Vittu mua ärsyttää ne vanhat lehmät siellä töissä. Anteeksi ruma kielenkäyttö mutta se on jotain ihan hirveetä. Sit jos itsellä on lapset kipeinä (joutuu olla pois) niin kamala olo ja huono omatunto kun tietää miten ne juoruavat siellä töissä kahvitauolla ja levittävät persettään entisestään syömällä kilon pullaa.
[/quote]

Kyllä, juuri näin! Ja jos joku jää sairauslomalle sen takia, että ei enää kestä työyhteisön järkyttävää ilmapiiriä, tiuskimista ja haukkumista, niin tilanne vain pahenee. "Eihän me mitään olla tehty!" Juu ette, olette vaan kiusanneet monia ihmisiä lähes henkihieveriin ja työkyvyttömiksi.

Vierailija
55/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 09:09"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:44"]

[/quote]

Itse olen ihmetellyt tuttavaani, joka on saikuttanut töistään koodarina jo vuoden, lonkkaongelmien takia. Koska ei pysty istumaan tai seisomaan pidempään, puoli-istuva asento on kuulemma hyvä. MUTTA! Jaksaa kuitenkin käydä lähes joka viikko baarissa kännäämässä aamu viiteen asti. Ko baari on aina täynnä, ts siellä joutuu seisomaan ja joskus harvoin pääsee istumaan, mutta ei siellä puoli-istuvassa asennossa voi olla. Miten hän jaksaa olla näillä baariretkillään kroppansa kanssa aina sen kuutisen tuntia kännissä keskellä yötä, jos ei jaksa edes puolipäivästä töissä tehdä? Pystyy myös lähtemään etelänlomille ja risteilyille. Mutta töihin ei. Ei halunnut osallistua edes työkokeiluun. Lisäksi ei osallistu äitinä esim lapsensa kouluun lähtöön, eikä tee paljon mitää kotitöitä. Innokkaasti kyllä kirjoittelee blogissaan ja facessa on jatkuvasti aktiivinen. Väkisin tulee mieleen, että tämä sairautensa on hänelle sopinut kuin nenä päähän. Kun blogissaan monesti tuntuu olevan niin onnellinen tilastaan, toki rivien välistä luettuna. Usein on maanantaiaamuisin facessakin kommentti, että ihan kiva kun arki alkaa (= lapsi menee kouluun ja mies töihin, koko pv aikaa löhöillä yksikseen). En kyllä yhtään ihmettele, että nykyisin liikkuminen on hankalaa, koska ko hlö painaa noin 150 kg ja ei ole liikkunut (siis kävellyt töissä, kaupassa, kotona jne...) juuri ollenkaan pariin vuoteen. Kun löhöää sohvalla pari vuotta tekemättä mitään, niin kaipa siinä lihasvoima surkastuu. Hassuinta tässä on, että hänestä etsitään jotain kummallista tautia joka aiheuttaisi lihasten voimattomuutta. Ja tätä hän ajaa itse eteenpäin, esittelee lääkäreille, että mulla on varmaan tällainen sairaus. Lisäksi esittää kaikille, että tekee muka paljon lihasharjoitteita. Ei tee. Jos hän tekee niitä 5 min päivässä, niin ei se ole paljon. Olen satavarma, että lihasten voimattomuuden on aiheuttanut lähes täydellinen parin vuoden liikkumattomuus. Koitappa itse maata sohvalla 2 vuotta ja lähde tämän jälkeen käymään lenkillä..... 

[/quote]

Tämäkin varmaan on lääkärin ja työkaverisi välinen asia. Miksi lie edes jaksat vituttaa moisesta. Heillä varmaan on asia hallinnassa ja suunnitelma, miten asiassa edetään. Työkaverisi ei ole tilivelvollinen sinulle lonkkansa kunnosta.

Muistan, kun akat mäkätti erään työkaverimme hiihtelystä saikulla. Ainoa vain, että lääkäri oli käskenyt selkärankareumasta kärsivän aloittaa hiihtämisen, että lihakset vahvistuisivat ja tukisivat selkärankaa. Liike on lääke, mutta akat ei meinanneet töitään joutaa tekemään, kun aika meni juoruamiseen.

No selkä oireili lopulta niin pahasti, että kyseinen työntekijä joutui sairauseläkkeelle. Siitäkin riitti kadehtimista, että ei tarvitse enää töihin tulla, vaikka kyseinen ihminen ei joinain päivinä päässyt sängystä ylös kipujensa vuoksi ja joutui syömään todella vahvoja särkylääkkeitä loppuelämänsä.

Kateus on kyllä paha sairaus.

Vierailija
56/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuushan on, että "ammattisaikuttajia" on aina, mutta siitä huolimatta jokainen sairausloman ihan pätevä syy ei näy päällepäin. Miehelläni oireilee välilevyn pullistuma. Jotain fyysisempää työtä tekevänä olisi varmasti joutunut saikulle, mutta toimistotyltä on voinut tehdä työasentoa vaihdellen. Silti on pystynyt kävelemään ihan normaalin näköusesti iloisena, eihän se nimittäin enää kaupungilla näy, että kuinka hankalasti mies on könynnyt lattialta ylös fyssarin määräämän jumpan tehtyään. Tai eihän se näy siellä kaupungilla, että mies ei voi enää istua sohvalla kotona (liian pehmeä). Tai että ei ptsty kunnolla sitomaan kengän nauhojaan, kun ei selkä taivu.

Vierailija
57/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:55"]

Minä olen sairaslomalla, sairastan rintasyöpää, leikkaus on takana odottelen hoitojen aloitusta ja keräilen voimia. Ulospäin en näytä mitenkään sairaalta, ulkoilu ja liikkuminen on tällä hetkellä se millä hoidan itseäni. Jos ei tiedä sairaslomaani syytä ja näkee minut jossain voi todella jollain mennä herne nenään, terveeltä näytän vaikken sitä ole.

[/quote]

Toinen rintasyöpäpotilas täällä. Käyn parhaillaan läpi sytostaattihoitoja. Viikko-kaksi menee yleensä erinäisiä vaihtelevia oireita potiessa hoidon jälkeen (toki tuona aikanakin käyn kaupassa, vien lapsia harrastuksiin yms pakollista jos voinniltani jaksan). Sitten on muutama päivä hyvää aikaa, jonka jälkeen taas uusi sytostaattitiputus. Varmasti näytän ulospäin iloiselta ja terveeltä, vaikkei siltä itsestä usein tunnukaan. Jos joku puolituttu työtoveri minut näkisi, saattaisi ihmetellä, miksi olen kuukausia sairaslomalla, kun näytän niin terveeltä. En mielestäni ole kuitenkaan velvollinen kaikille sairaudestani avautumaan, riittää kun oma esimies, lähityötoverit, hlöstöhallinto ym tietää. 

Vierailija
58/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:28"]

Meillä osastonhoitaja sai kamalat pultit kun lähdin viikoksi ulkomaille kun olin saikulla. Matka tosin oli varattu jo ajat sitten. Tuolloin mulla oli niveltulehduksia useassa eri nivelessä ja lääkäriltäni kun kysyin saanko matkustaa niin sanoi että Tottakai lämpö tekee hyvää. Pomon mielestä matka olisi pitäny perua. Kateellinen lehmä.

[/quote]

Olitko jo ehtinyt varata vuosilomapäivät tuolle ajalle? Nyt säästyi nekin tuonnemmaksi.
[/quote]

Jep.

Vierailija
59/59 |
14.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 12:29"]

[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:56"][quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:28"] Meillä osastonhoitaja sai kamalat pultit kun lähdin viikoksi ulkomaille kun olin saikulla. Matka tosin oli varattu jo ajat sitten. Tuolloin mulla oli niveltulehduksia useassa eri nivelessä ja lääkäriltäni kun kysyin saanko matkustaa niin sanoi että Tottakai lämpö tekee hyvää. Pomon mielestä matka olisi pitäny perua. Kateellinen lehmä. [/quote] Olitko jo ehtinyt varata vuosilomapäivät tuolle ajalle? Nyt säästyi nekin tuonnemmaksi. [/quote] Jep.

[/quote]

Ei säästy automaattisesti. Loman siirtoa pitää pyytää niin sitten säästyy.