Mitä ajattelet jos näet saikulla olevan työkaverisi
Kommentit (59)
Lääkärihän kehottaa ulkoilemaan ja tekemään kaikkea piristävää, jos on esim. korkean verenpaineen takia saikulla.
Meillä osastonhoitaja sai kamalat pultit kun lähdin viikoksi ulkomaille kun olin saikulla. Matka tosin oli varattu jo ajat sitten. Tuolloin mulla oli niveltulehduksia useassa eri nivelessä ja lääkäriltäni kun kysyin saanko matkustaa niin sanoi että Tottakai lämpö tekee hyvää.
Pomon mielestä matka olisi pitäny perua. Kateellinen lehmä.
Jep. Nämä lapset eivät tiedä muita sairauksia kuin flunssa ja oksutauti. Mutta en minä esimerkiksi suunnittelijana pystyisi tekemään mitään, jos vaikka käteen tulisi jännetuppitulehdus, koska olen niin voimakkaasti oikeakätinen ja suurimman osan töistän teen tietkoneella. Mutta mitään muuta elämää se estäisi kuin koneella istukskelun. Nimenomaan varmaan tulisi lähdettyä syömäänkin kaupungille, jos oikea käsi olisi kovin kipeä laittaa ruokaa kaupungilla. Tämä tuli mieleen siksi, että tämä tuli kesälomalla, mutta ehti parantua töiden alkaessa. En pyytänyt sairaslomaa, koska pystyin viettämään lomaa muuten täysillä.
Tai se, kun nilkkani tulehtui. Omaa työtäni olisin pystynyt tekemään, mutta joku siivoojan tai raksamiehen työ olisi ollut täysin mahdotonta. Kyllä sitä olisi silti varovaisesti voinut tehdä kuten tein, eli käydä kaupoilla. Lenkkeilemään ei silloin pystynyt. On paljon asioita, jotka estävät tietyn työn teon, mutta eivät muuten normaalia elämää, korkeintaan rajoittavat sitä. Aika idiootti ajattelee, että jonkun nivelperäisen tulehduksen takia pitäisi vain maata kotona. Monia sairauksia tosiaan se liikunta parantaa.
Minut kouluaikaan kauan sitten luokkakaveri käräytti opelle, kun tulin ulkona vastaan ja oli kyllä ihan oikeasti angiina. Siinä oli vain se tilanne, että olin menossa lääkäriin, mutta ei ollut autoa eikä kuskia, joten kävely ( 1 km) oli ainoa vaihtoehto. Sen jälkeen vielä kävin kuumeisena apteekissa. No mulla oli todistus ja kerroin totuuden. Sitä luokkakaveriakin kyllä hävetti. Tämä siis aikaan, jolloin olin opisto-opiskelija ja silloin läsnäoloista oli tiukkaa.
Minä oli pari vuotta sit useamman kerran sairauslomalla niskan välilevytyrän takia. En voinut tehdä staattista työtä, eli parikymmem minuutin jälkeen tietokoneen käyttö oli tuskaa, usein myös vasenkäsi meni tunnottomaksi. En kyennyt työhöni. Mutta pystyin hiihtämään, uimaan yms ja sitä piti tehdäkin. Lopulta paheni niin, että mut leikattiin neurokirurgisella osastolla. Mutta sairauslomalla tein lumitöitäkin:-).
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:48"]
Riippuu miksi on saikulla. Jos on syynä oksennustauti, niin sitten suututtaa. Jos taas on käsi kipsissä tai selkävaivoineen könkkää kepin kanssa, en ajattele pahaa. Onhan se iso ero olla 8h töissä kuin käväistä kaupungilla. Ja jonkun käsikipsin kanssa ei vain pysty montaakaan työtä tekemään (esim. Kokki, lähihoitaja, jne..)
[/quote]
Kerrotaanko teillä töisä mitä muut sairastaa?!? Eikös se ole peräti laitonta?
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:53"]
Tämän kesän aikana on tullut vastaan saikkulaisten face-päivityksiä. Niistä päätellen eivät ainakaan kovin kipeitä...Miettikää edes vähän, mitä kannattaa faceen laittaa
[/quote]
Voihan sitä olla sairas ja työkyvytön ilman että käy mihinkään kipeää.
Ajattelisin että "hullu paljon töitä tekee, viisas pääsee vähemmällä"
Ei oikeasti kiinnosta yhtään, mikä työkaveria vaivaa vai vaivaako mikään, se on hänen ja työnantajan välinen.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:28"]
Meillä osastonhoitaja sai kamalat pultit kun lähdin viikoksi ulkomaille kun olin saikulla. Matka tosin oli varattu jo ajat sitten. Tuolloin mulla oli niveltulehduksia useassa eri nivelessä ja lääkäriltäni kun kysyin saanko matkustaa niin sanoi että Tottakai lämpö tekee hyvää. Pomon mielestä matka olisi pitäny perua. Kateellinen lehmä.
[/quote]
Olitko jo ehtinyt varata vuosilomapäivät tuolle ajalle? Nyt säästyi nekin tuonnemmaksi.
Kaveri oli kerran oksennustaudissa, lähdin tekemään kyseisen neidin iltavuoroa. Illalla facessa oli päivitys mökkibileistä ::) kommentoin siihen itsestäni kuvan peukku pystyssä osaston toimistossa ja toivotin hyvää iltaa. Päivitys poistui aika äkkiä. Kyllä muuten sapetti olla omana vapaana (viikonloppu) iltana töissä kun toinen oli valehdellut.. Miettikää oikeesti mitä laitatte someen, etenki jos työkaverit voi nähdä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:59"]Kaveri oli kerran oksennustaudissa, lähdin tekemään kyseisen neidin iltavuoroa. Illalla facessa oli päivitys mökkibileistä ::) kommentoin siihen itsestäni kuvan peukku pystyssä osaston toimistossa ja toivotin hyvää iltaa. Päivitys poistui aika äkkiä. Kyllä muuten sapetti olla omana vapaana (viikonloppu) iltana töissä kun toinen oli valehdellut.. Miettikää oikeesti mitä laitatte someen, etenki jos työkaverit voi nähdä.
[/quote]
Siis työkaveri on ollut kaveri jo ennen kuin kumpikaan tässä työpaikassa ollaan oltu töissä, siks ollaan fb kavereita. Muita työkavereita mulla ei ookkaan sit kamuina tuolla netissä..
Mulla on yksi työkaveri, joka on usein sairaana ja lähes aina häneen törmää silloin myös kaupungilla. Kaikki tosin tietävät hänen "sairastelunsa". Onhan sitä jatkunut jo vuosien ajan.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 00:02"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:56"]
Kyllä mä ihmettelin, kun saikulla oleva kaveri istui illalla baarissa
[/quote]
Minäkin olen tehnyt tätä. Sairaus ei ole estänyt baarissa istuskelua, mutta kovaa fyysistä työtä ei saanut tehdä. Nykyään vastaavissa sairastumisissa pyrittäisiin sijoittamaan muihin tehtäviin.
[/quote]Just.. Varsinainen työmyyrä
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:51"]Näitkö minut? Minulla oli kyllä syyni olla saikulla tänään ja tuon asiasta lääkärintodistuksen työnantajalle. Ei kuulu sinulle miksi olin pois ja miksi olin kaupungilla pirteän näköisenä...
[/quote]
Kyllä muuten PRRKELE kuuluu, jos joudun poissaolosi takia tekemään tiukempaa tahtia!
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:59"]
Kaveri oli kerran oksennustaudissa, lähdin tekemään kyseisen neidin iltavuoroa. Illalla facessa oli päivitys mökkibileistä ::) kommentoin siihen itsestäni kuvan peukku pystyssä osaston toimistossa ja toivotin hyvää iltaa. Päivitys poistui aika äkkiä. Kyllä muuten sapetti olla omana vapaana (viikonloppu) iltana töissä kun toinen oli valehdellut.. Miettikää oikeesti mitä laitatte someen, etenki jos työkaverit voi nähdä.
[/quote]
Pitäskö vaihtaa työpaikkaa jos harmittaa olla töissä?
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 06:59"]Kaveri oli kerran oksennustaudissa, lähdin tekemään kyseisen neidin iltavuoroa. Illalla facessa oli päivitys mökkibileistä ::) kommentoin siihen itsestäni kuvan peukku pystyssä osaston toimistossa ja toivotin hyvää iltaa. Päivitys poistui aika äkkiä. Kyllä muuten sapetti olla omana vapaana (viikonloppu) iltana töissä kun toinen oli valehdellut.. Miettikää oikeesti mitä laitatte someen, etenki jos työkaverit voi nähdä.
[/quote]
Itku
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:27"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:51"]Näitkö minut? Minulla oli kyllä syyni olla saikulla tänään ja tuon asiasta lääkärintodistuksen työnantajalle. Ei kuulu sinulle miksi olin pois ja miksi olin kaupungilla pirteän näköisenä...
[/quote]
Kyllä muuten PRRKELE kuuluu, jos joudun poissaolosi takia tekemään tiukempaa tahtia!
[/quote]
Ootko orja?
Yksi tuttu oli selkäkipujen vuoksi saikulla, mutta huonoksi tuuriksi firman pomot sattui olemaan samalla risteilyllä kolutusmatkalla ja näkivät kun kaveri painoi yökerhon tanssilattialla siihen malliin että ei paljon selkää vihlonut. Sai varoituksen, mutta ei se kyllä selkäsairauteen tuntunut auttavan, samalla tavalla oli edelleen pois töistä.
[quote author="Vierailija" time="14.08.2015 klo 07:27"]
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:51"]Näitkö minut? Minulla oli kyllä syyni olla saikulla tänään ja tuon asiasta lääkärintodistuksen työnantajalle. Ei kuulu sinulle miksi olin pois ja miksi olin kaupungilla pirteän näköisenä... [/quote] Kyllä muuten PRRKELE kuuluu, jos joudun poissaolosi takia tekemään tiukempaa tahtia!
[/quote]
Lampaa tekee ja puree hammasta. Pyydä lisää palkkaa jos joudut tekemään kahden työt tai kieltäydy jos ei sovi. Tehköön pomo itse.
[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 23:48"]
Riippuu miksi on saikulla. Jos on syynä oksennustauti, niin sitten suututtaa. Jos taas on käsi kipsissä tai selkävaivoineen könkkää kepin kanssa, en ajattele pahaa. Onhan se iso ero olla 8h töissä kuin käväistä kaupungilla. Ja jonkun käsikipsin kanssa ei vain pysty montaakaan työtä tekemään (esim. Kokki, lähihoitaja, jne..)
[/quote]
Itse asiassa sinun ei tarvitse tietää (eikä saisikaan), miksi työkaveri on saikulla. Ainoa, mitä sinun tarvitsee tietää, on että hän ei ole nyt töissä. Esimies ei saa kertoa sinulle edes sitä, että onko hän saikulla ja varsinkaan sitä, miksi on.
Jos olet tuollainen työkaveri, että utelet jopa sairausloman syyn,niin en ihmettele, jos ihmiset saikuttaa kaltaisiesi juoruajien vuoksi.
Itse en ole meinannut saada sairaslomaa oksennustaudissa, koska näytin liian pirteältä. Hohhoijaa. Täytyy kyllä myöntää että aina kun menen lääkäriin (tai jos näen kaverin vaikkapa kaupassa kun olen kipeä), niin koitan hymyillä ja näyttää siltä kuin kaikki olisi ok (teen tätä automaattisesti).