159/42 mitat 13v tytöllä
Onko huolehtiumisen aihetta? Haluaa malliksi isona ja katsoo tarkkaan mitä syö. :-)
Kommentit (26)
Riippuu, onko luonnostaan noin hoikka. Monet voivat olla varsinkin nuorena todella hoikkia. Huolestuisin kyllä tuosta ruokavalion tarkkailemisesta ja rajoittamisesta!
Mä olin ton ikäsenä samankokonen. Sit kasiluokalla mulle tuli hetkessä lisää 10 kiloa ja siinä paino on nyt pysynyt 20 vuotta raskausaikoja lukuunottamatta. Se 10 kilon lihominen oli aika kriisi sillon aikanaan.
No jos on ollut laiha aina eikä ole pudottanut painoaan, niin ihan normaalilta kuulostaa. Meillä meni tyttö eilen yläasteelle, 178cm pituutta ja 54kg painoa, tyttö ei halua malliksi (vielä) vaikka sopisikin muuten.
Ihan riippuu yksilöstä. Itse olin juuri 14 täyttäneenä pudottanut monta kiloa väkisin liikkumalla ja syömättömyydellä ja mitat oli alimmillaan 158/38. Liikunnanopettaja oli huolestunut ja kannellut terkkarille. Jouduin käymään tarkkailussa vuoden. Annoin muutaman kilon tulla muiden mieliksi takaisin vaikka vitutti ja mielessä anorexia piinasi vielä monta vuotta pakkoliikuntoineen. Kukaan ei tosin tiennyt ajatuksistani ja siitä miten syvällä olin. Lopulta halu olla ja mennä kaveripiirin mukana ja elää nuoruutta voitti. Unohdin ruoan märehtimisen pikkuhiljaa.
Että kuten edelläolevatkin ovat sanoneet, voi olla ihan jees tai sit todellakaan ei. Syömishäiriö on mielisairaus, ennen kaikkea.
Meillä 13v 170cm ja 50kg, normaali hoikka tyttö. Aivan normaalilta kuulostaa tyttösi mitata.