Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen niin kateellinen ihmisille, joilla on hyvä lauluääni

Vierailija
11.03.2022 |

Maailma on pullollaan ihmisiä, jotka ovat vähintäänkin hyviä laulamaan ja ääni on kaunis. Noihin tv-laulukilpailuihinkin riittää koko ajan lisää osallistujia. Minäkin tykkäisin laulaa, mutta ääneni... se ei ole edes ruma, se ei vaan ole mitään. Se on kuin tavallista puhetta johon yritän saada nuotteja kuulumaan. En osaa ollenkaan käyttää ääntä. On vaikea edes puhua kovalla äänellä. Olisi ihanaa osata laulaa jotain kauniita balladeja.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et osaa eläytyä. Siitä vaan opettelemaan.

Vierailija
2/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et varmaan kuule sitä itse laulaessasi, miten kaunis se on. Ja sehän on uniikki. Vaikka se tuntuisi siltä, ettei äänesi kanna mihinkään, siihenkin voi vaikuttaa. Tuntuu, että haluaisit osata käyttää ääntäsi, ja se on täysin mahdollista oppia. On ehkä 1% laulajista, jotka eivät tarvitse laulutunteja, mutta muut tekevät enemmän tai vähemmän töitä sen eteen, että oppivat itselleen sopivan tekniikan laulaa. Jos vain voit, mene ihmeessä tunneille! Niitä on työväenopistoissa, kansanopistoissa, konservatorioissa, musiikkiopistoissa ja yksityisesti. 

Tämä on mun puolelta ihan silkkaa yllytystä lähteä tunneille... harrastan itse laulua, ja nautin siitä kamalasti. Muutamalla perusjutullakin lauluääni syntyy helpommin ja puheäänen käyttökin vahvistuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet kateellinen, miksi et vain nauttisi siitä, että joku laulaa kauniisti? Kaikilla on omat taitonsa. Äänenkäyttöä tietenkin voi myös harjoittaa, jos tahtoo. Ehkä kannattaa kokeilla.

Vierailija
4/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä oo kateellinen. Sulla on varmasti jotain, mitä mä haluaisin itselleni. Mulla on ihan hyvä ääni, mutta ilman harjoitusta (laulutunteja) äänialani on suppea.

Vierailija
5/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt duunia laulunääneni eteen. Aloitin ala-asteella jo kuoroissa laulamisen, osallistuin laulukilpailuihin jo silloin. Olen ottanut vuosia laulutunteja ja hommannut bändin. Aikuisena olen osallistunut kaikkiin mahdollisiin kisoihin mihin on päässyt. Esiintymispelon takia olen käynyt psykoterapiassa ja vetänyt karaokea että osaisin olla rennommin. Vuosia on mennyt ja rahaa on kulunut. Ei ole vaan tupsahtanut taito taivaalta, vaan olen tehnyt töitä sen eteen yli 40 vuotta. Suotta olet kateellinen.

Vierailija
6/6 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lauluääni ei todellakaan tule itsellään, sitä treenataan ihan kuin muitakin instrumentteja. Siitä vaan aloittamaan niin 3-10 vuoden päästä kuulostat hyvältä.