Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmiset kehottavat laskemaan rimaa parisuhdetta etsiessä? Ei kannattaisi!

Vierailija
11.03.2022 |

Minä olin aikoinaan vuosia yksin nuorena aikuisena tapahtuneen eron jälkeen, koska vastaan ei tullut miestä, joka olisi täyttänyt kriteerini. Usein sain kuulla, että olen aivan liian nirso, pitäisi laskea rimaa ja antaa mahdollisuus myös muille miehille. Muutamat sanoivat, että vaadin aivan liikaa, kun odotin seuraavia asioita mieheltä:

-normaalit käytöstavat, kohtelee toisia ystävällisesti ja on sen verran sosiaalinen, että selviää arjesta
-kykenee keskustelemaan tunne-elämästään puolison kanssa eli osaa sanoittaa tunteitaan
-käy töissä (tai etsii töitä, jos ei juuri silloin ole töissä) ja raha-asiat on kunnossa (ei esim. rahapeliongelmaa)
-miehellä olisi joku harrastus, joka tuottaisi hänelle iloa
-asuu omillaan, eikä esimerkiksi vanhempien luona, ei väliä, asuuko vuokralla vai omistusasunnossa.
-kykenee huolehtimaan itsestään ja kodistaan, esim. perushygienia kunnossa
-alkoholin käyttö kohtuullista
-ei ole vä.ki.valtainen tai ra.sis.ti.nen
-samanhenkinen, maanläheinen arvomaailma
-on kunnollinen, luotettava ja rehellinen tekemisistään, ei petä
-haluaa tulevaisuudessa lapsen/lapsia ja on sitoutunut perhe-elämään

En ollut valmis tinkimään näistä kriteereistä ja hyvä, että en tinkinyt. Löysin kolmekymppisenä useamman vuoden yksin elämisen jälkeen miehen, joka täyttää nuo kriteerit ja jonka kanssa sovimme hyvin toisillemme. Nykyisin olemme naimisissa, meillä on lapsi ja vaikka itse sanonkin, niin olemme tosi sopiva pari toisillemme. Emme kumpikaan ole mitenkään "täydellisiä", vaan ihan tavallisia ihmisiä hyvien ja huonojen puolien kanssa. Meillä on hyvä olla yhdessä ja olen todella iloinen, että en ottanut ensimmäistä vastaantulijaa, vaan odotin, että tapaan sopivan miehen. Rimaa laskemalla voisin olla yhdessä ihmisen kanssa, jonka kanssa emme sopisi toisillemme ja/tai arki olisi todella vaikeaa isojen eroavaisuuksien takia. Parisuhde on niin iso asia elämässä, että siinä ei kannata tehdä kompromisseja oikeasti isojen asioiden suhteen. Jos joku ehdottaa sinulle riman laskemista parisuhdetta etsiessä, niin en suosittele.

P.S. Kun joku kuitenkin kysyy, niin ulkonäkö ei ole minulle miehessä olennainen asia. Tapailemani miehet/mies, jonka kanssa nuorempana olin, ovat kaikki olleet todella erilaisia, eripituisia ja painoisia. Ainoa toive oli, että mies olisi hymyileväinen, koska pidän hymyilevistä ihmisistä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en myöskään laskenut. Olin yksin 29-vuotiaasta 44-vuotiaaksi, kunnes löysin miehen joka täytti kaikki kriteerini. Olen niin onnellinen, etten ottanut siinä välissä ketään niistä tarjokkaista, jotka eivät kriteereitäni täyttäneet. Se ei olisi ollut oikein heitäkään kohtaan, koska olisin tyytynyt heihin vain paremman puutteessa.

Halusitko lapsia? Jos et niin mikäs siinä odottelemaan. 44-vuotiaana harvempi enää raskautuu ja siksi pitää tyytyä johonkin epätäydelliseen.

Tämä onkin ongelman ydin: miestä tarvitaan vain siementäjäksi, sitten ollaan onnettomassa suhteessa tai erotaan ja lapset kärsivät kummassakin tapauksessa.

Vierailija
42/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi jo korkea aika päästä siitä yli, että parisuhde on joku onnellisuuden mitta.

Lyön vetoa, että moni parisuhteen haluavakin olisi paljon onnellisempia sinkkuina, jos ei yhteiskunta koko ajan glorifioisi pariutumista ja kauhistelisi yksin jäämistä (vrt. Crazy cat lady, vanhapiika jne). Monelle tulee varmasti lisäpaineita pariutua tästä syystä eivätkä edes tajua, että olisivat varmasti myös onnellisia yksin jos eivät miettisi niin paljon muiden odotuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, että nykyään ollaan tarkempia sen suhteen, kenet kelpuutetaan. Ehkä avioerojenkin määrä laskee aikanaan, kun kumppani on valittu tarkemmin.

Vierailija
44/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä olen itsekin ihmetellyt koska sitä rimaa pitää nimenomaan liki poikkeuksetta nostaa.

Riippuu minkä suhteen.

Pinnallista rimaa tulisi laskea.

Luonteen suhteen tulisi nostaa.

Trendi tuntuu olevan se että naiset painottaa miehessä komeutta/pituutta/statusta/rahaa mutta eivät arvosta miehessä hyviä luonteenpiirteitä, pelkästään kovia luonteenpiirteitä eli aina pitäisi olla itsevarman kova aggressiivinen alfaekstrovertti.

Nuo eivät ole naisten vaatimuksia miehille vaan miesten itsensä keksimiä tekosyitä ja onnettomia selityksiä miksi eivät itse kelpaa kenellekään.

Vierailija
45/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5

Vierailija
46/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen aina ollut ahkera ja kunnollinen. Olen pitänyt huolta asioistani, tehnyt ahkerasti töitä ja elämässäni asiat ovat kunnossa. Miksi pitäisi ottaa riippakiveksi joku vässykkä, joka ei pysty huolehtimaan edes arkisista asioista? Tähän kysymykseen ei ole kukaan antanut järkevää vastausta, kun olen kysynyt näiltä parisuhteen tuputtajilta.

Kyllä ja oletko huomannut saman, että ne parisuhdetta tuputtavat ovat ITSE saaneet hyvän miehen? Sitten ne tuputtaa parisuhdetta sinkkunaisille kuvitellen, että kaikki naiset saa samanlaisen hyvän miehen ja sinkkuelämää paremman elämän kuin heilläkin on ja tuputtaa sua jokaiselle sinkkumiehelle. Muakin tuputettiin meidän pomolle, vaikka kaikki tiesi että se on täys _piip_ ja oikein sovinistisika. En mä nyt niin epätoivoinen ollut. Eivätkä he itsekään sitä miestä olis huolineet. Miks ne sitten mulle sitä tyrkytti?

Onnellisesti (huom!) varatut naiset eivät aina ymmärrä kuinka onnekkaita ovat. Se pitää erikseen heille kertoa. Siis nimenomaan naisten toimesta. Eräskin lapsuudenystäväni oli jo jättämässä miestään, kunnes jutteli kanssani ja kerroin hänelle, että tajuatko ollenkaan miten hyvän miehen olet saanut? Ei sitä varmaan tajua kun hekin olivat jo 13 vuotiaasta asti olleet yhdessä, aluksi toki kavereina vaan, mutta iän myötä ihastuivat eikä hänellä ollut juuri kokemusta muista miehistä tietenkään. Kun kerroin hänelle mun mieskokemuksista tässä vuosien varrella, hän oli ihan järkyttynyt. Kyllä mieli muuttui kun kerroin mitä on olla sinkkumarkkinoilla vuodesta toiseen. 

Vierailija
47/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. En minä pidä riman ”laskemisena” sitä, että luopuu jostain epäolennaisesta kriteeristä. Esim. Siitä, että miehellä pitää olla jokin harrastus tms.

Harrastus ei takaa, että mies on tunne-elämältään tasapainoinen. Tämä taas on elintärkeää, että saa tasaveroisen parisuhteen.

N53

Jokainen itse määrittää, mikä on olennainen ja mikä epäolennainen kriteeri. Jos harrastus on elämäntapa, jonka haluaisi jakaa kumppaninsa kanssa (esim. tanssi, moottoripyöräily, matkailu jne), niin silloinhan se on eräs olennainen kriteeri vaikka muut eivät pitäisi sitä tärkeänä.

Ei ap maininnut, että pitäisi olla jotain yhteistä.

Vierailija
48/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli, että klamydia leviää vauhdilla.

Herpes tarttuu oireettomana ja vaikka käyttäisi kondomia, suuseksissä tarttuu suuhun, hyi helvata.

Vierailija
49/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lehdessä oli, että klamydia leviää vauhdilla.

Herpes tarttuu oireettomana ja vaikka käyttäisi kondomia, suuseksissä tarttuu suuhun, hyi helvata.

Naiset nuolee miesten herpes kaluja

Hammaslääkäri sitten ajattelee, että voi jukra

Vierailija
50/51 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulipa nyt asiallisia kommentteja tähän ketjuun...miksi hyvät keskustelut pitää pilata?

Vierailija
51/51 |
12.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni osa kuvittelee, että riman laskeminen auttaisi heitä saamaan parisuhteen. Tässä en tosin ymmärrä sitä, miksi kukaan haluaisi olla toiselle sellainen puoliso, johon on täytynyt paremman puutteessa tyytyä?