Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vanhempien ei sitten tarvitse päällystää koulukirjoja

Vierailija
13.08.2015 |

Muistutan taas näin lukukauden alussa että perusopetus on maksutonta, eikä vanhempien tarvitse päällystää koulun kirjoja, eikä osallistua päällystyskustannuksiin. Opettaja ei saa tähän myöskään mitenkään painostaa.

Koulu voi järjestää kirjojen päälystyksen vaikka oppitunnilla. Opettajilla olisi kyllä ollut koko kesä aikaa päällystellä niitä kirjoja. Jos aineopettajall on vaikka sata oppilasta ja sata kirjaa, niin nehän on päällystetty muutamassa päivässä.

Ei mulla muuta, jaxuhalit kaikille pikkukoululaisten vanhemmille.

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:51"]

Ei tarvinnut päällystää pojan kirjaa, sen oli joku päällystänyt vuonna 2003.

[/quote]

:-)

Vierailija
22/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin kirjojen päällystämisestä niin paljon, että päällystin monta vuotta myös sisarustenn kirjat :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ala-asteella kun niitä kirjoja päällystettiin, niin mun mielestä suurin osa kirjoista oli näitä tehtäväkirjoja, eli ne jäi sitten kotiin itselle. Yläasteella muistan, kun saatiin uudet kemian kirjat (koululle jäävät), niin me saatiin päällystyspaperia koululta mukaan. Muuten kai se päällystäminen on vapaa-ehtoista, mutta ne kirjat kyllä kestävät paremmin ja näyttävät siistimmältä päällystettyinä. Oma valinta, mutta toki siellä koulussa voidaan sit ihmetellä, että miksi ei oo viititty päällystää..voi välittää huonoa/välinpitämätöntä kuvaa lapsen perheestä?

Ei se niin paljoa maksa, ja mä ainakin tykkäsin silloin päällystää ne kirjat äidin kanssa :)

Vierailija
24/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on typerää, ettei enää saa kirjoja omaksi. Ei voi vanhasta kirjasta tarkistaa jotain juttua. Esim Thermopylain tausyelu tuli puheeksi, no ei voi kirjasta tarkistaa. Samoin monet kesän kukat, jotka tutun näköisiä, mutta ei voi tarkistaa.

Netti ei ole sama asia. Noissa koulukirjoissa asiat on selitetty selkokielisemmin. Paljin ymmärrettävämmin kuin jossain netissä.

Koulutukseltani olen DI, mutta kun lapsi kysyy, niin haluaisin vastata hänen tasoisesti ja en aina itsekään saa kunnon kuvaa netistä lukemalla.

Vierailija
25/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:31"]

Muistutan taas näin lukukauden alussa että perusopetus on maksutonta, eikä vanhempien tarvitse päällystää koulun kirjoja, eikä osallistua päällystyskustannuksiin. Opettaja ei saa tähän myöskään mitenkään painostaa.

Koulu voi järjestää kirjojen päälystyksen vaikka oppitunnilla. Opettajilla olisi kyllä ollut koko kesä aikaa päällystellä niitä kirjoja. Jos aineopettajall on vaikka sata oppilasta ja sata kirjaa, niin nehän on päällystetty muutamassa päivässä.

Ei mulla muuta, jaxuhalit kaikille pikkukoululaisten vanhemmille.

[/quote]

Oletko lomaan kyllästynyt opettaja? T. Täällä toinen!

Vierailija
26/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä ainakin alakoululaisen matikankirja mene aika huonoon kuntoon jo puolessa vuodessa vaikka on päällysettykin. Pienillä hiirenkorvilla oli matikankirjan kannen kulmat vaikka juuri toi kotiin. :( Huonoja ovat nykyajan koulukirjojen kestävyys.

Vierailija
27/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei opet, onko oikeasti vanhempia, jotka eivät suostu päällystämään lastensa koulukirjoja? En voi uskoa, että nämä viestit on tosissaan kirjoitettu. T. lapseton

Vierailija
28/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:43"]Paha on kuitenkaan päällystää kesäLOMALLA kirjoja, joista suuri osa saapuu koululle vasta, kun koulut alkavat.

Eikä meillä ole koskaan painostettu kirjojen päällystämiseen, joidenkin vanhemmat kuitenkin näyttävät tekevän niin. Kierrätettävät kirjat päällystävät avustajat.
[/quote]Newsflash, olemme nykyään koulunkäynnin ohjaajia. Emme opettajan pikku avustajia.

Vierailija
29/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:43"]

Kierrätettävät kirjat päällystävät avustajat.[/quote]

Päällystetyt avustajat jaksavat työssään paremmin kuin päällystämättömät. :)

Vierailija
30/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieniin epäkohtiin ei näköjään saisi puuttua.

Vierailija
31/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:58"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:43"]Paha on kuitenkaan päällystää kesäLOMALLA kirjoja, joista suuri osa saapuu koululle vasta, kun koulut alkavat. Eikä meillä ole koskaan painostettu kirjojen päällystämiseen, joidenkin vanhemmat kuitenkin näyttävät tekevän niin. Kierrätettävät kirjat päällystävät avustajat. [/quote]Newsflash, olemme nykyään koulunkäynnin ohjaajia. Emme opettajan pikku avustajia.

[/quote]

Koulunkäynnin ohjaajat päällystävät.

Vierailija
32/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:56"]Minusta on typerää, ettei enää saa kirjoja omaksi. Ei voi vanhasta kirjasta tarkistaa jotain juttua. Esim Thermopylain tausyelu tuli puheeksi, no ei voi kirjasta tarkistaa. Samoin monet kesän kukat, jotka tutun näköisiä, mutta ei voi tarkistaa.

Netti ei ole sama asia. Noissa koulukirjoissa asiat on selitetty selkokielisemmin. Paljin ymmärrettävämmin kuin jossain netissä.

Koulutukseltani olen DI, mutta kun lapsi kysyy, niin haluaisin vastata hänen tasoisesti ja en aina itsekään saa kunnon kuvaa netistä lukemalla.
[/quote]

No mitä jos ostat sellaiset koulukirjat itsellesi. DI:n palkalla varmasti on varaa :-)

Vierailija
33/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan ap olla kaikessa muussakin änkyrä. :D 
ei lapselle omia luistimia suksia, nokkahuilua, polkupyörää tai uimapukua+pyyhettä kouluun. Kerjää rehtorilta rahat kaikkiin retkiin kun on päästävä ilmaiseksi. jätä väliin kaikki kevät- ja joulujuhlat koska niihin ei ole pakko osallistua ja tilaa lapsen todistus kotiin postilla. Älä osallistu vanhempainiltoihin tai vanhempainvarttiin eikä mihinkään koulun tilaisuuteen.  Kieltäydy käyttämästä Helmeä/Wilmaa äläkä vastaa opettajan soittoihin jne.
äläkä vaan tutustu kavereiden vanhempiin.

Vierailija
34/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omani pääsi jo pois ilmaisesta peruskoulusta. Olisinko ehkä 4 kirjaa päälystänyt koko peruskoulun aikana. Hyvinä pysyivät ilman muovitustakin. 

Vierailija
35/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksihän niihin ei jo tehtaalla laiteta kontaktimuovipäällystettä?

Vierailija
36/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:43"]

Kierrätettävät kirjat päällystävät avustajat.[/quote]

Päällystetyt avustajat jaksavat työssään paremmin kuin päällystämättömät. :)

[/quote] Varsinkin kun on niin paksu päällyste, että on kierrätetyistä kirjoista. Ehkä pelkkä kontaktimuovilla ei jaksaisi niin pitkään.

Vierailija
37/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:42"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:39"]Myöskään koulupäivän aikaiseen vaatetukseen ei kannata osallistua! Perusopetus on ilmaista! Reppua ei osteta eikä penaalia! [/quote] Luettelemasi kamat on omia, omalla rahalla ostettuja ja ne saa lukuvuoden päätteeksi pitää itsellään. Koulukirjat on koulun kustantamaa omaisuutta, jotka jää koululle. Joa vaaditaan päällystämään, lukuvuoden päätteeksi aion kiskoa omalla kustannuksellani hankitut päällysteet irti kirjoista!

[/quote]

Saatanan sairas ihminen. Pitkään aikaan en olekaan näin urpoon juttuun törmännyt.

Vierailija
38/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:43"]Paha on kuitenkaan päällystää kesäLOMALLA kirjoja, joista suuri osa saapuu koululle vasta, kun koulut alkavat. Eikä meillä ole koskaan painostettu kirjojen päällystämiseen, joidenkin vanhemmat kuitenkin näyttävät tekevän niin. Kierrätettävät kirjat päällystävät avustajat. [/quote]Newsflash, olemme nykyään koulunkäynnin ohjaajia. Emme opettajan pikku avustajia.

[/quote]Pyydän nöyrimmästi anteeksi. Siis koulun käynnin ohjaajat päällystävät kierrätettävät kirjat.

Ja tiedoksesi vaan, että luokassani ei ole koskaan ollut opettajan pikku avustajaa kuin joillain satunnaisilla vieraiden ryhmien tunneilla.

Vierailija
39/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 16:47"]

Meille ei tullut viime vuonna minkäänlaista viestiä päällystämisestä ja ei päällystetty mitään. Yksinkertaisesti siksi en sitä tee kun en osaa. Mies osaa paremmin ja onkin sitä tehnyt aikaisempina vuosina, mutta itse en sitä kontaktimuovia saa asettuun, vaan se on niin pahoilla rypyillä, että sellaisen kirjan antaminen lapselle ja sitten seuraavalle lapselle kiertoon on jo törkeää ja samalla veetuilua opettajalle.

[/quote]

Mitä jo opettelit? Haet vaikka kirpparilta kasan puol-ilmaisia kirjoja joilla trenaat. Jos kerta muuten ei millään suju.

Vierailija
40/49 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin stanan tyhmä, että olen mennyt päällystämään kaikki kirjat, olipa kierrätyskirjoja tai omia. Ala-asteen ja yläasteen. Mä niin tykkään hommmasta, että olin jo ovella silmät kiiluen lasta vastassa heti ekana päivänä. Voi sitä pettymystä silloin, kun ei ollut vielä kirjoja saanutkaan.

Nyt mun kädet halajais käydä toimeen noiden lukiokirjojen kanssa, mutta en uskalla ilman lapsen lupaa. Mutta joka päivä mietin, että voisko ne päällystää. Vai olisko se noloa? Menettäiskö ne arvoa(miks ihmeessä menettäis?) saanko? Tänään rohkenen kysyä, saanko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan