Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jehovan todistajat, kiertävätkö aina samoilla ovilla?

Vierailija
13.08.2015 |

Hei te asiasta jotakin tietävät, onko Jehovan todistajilla jonkinlainen osoitekirja, johon on merkitty "otolliset kohteet" ja tulevat potentiaaliset jäsenet?

Kiertävätkö Jehovat tietoisesti samoilla ovilla? Meillä on käynyt kuluneen puolen vuoden aikana Jehovia pimputtamassa ja Vartiotornia jakamassa jo neljä kertaa! Syytä huolestua?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat lopettivat ovilla käynnin koronan ilmaantuessa 2020 eivätkä vielä ole aloittaneet sitä uudestaan, odottelevat ohjeita Amerikasta. Ennen taukoa heitä kävi kerrostalossamme huolimatta alaoven koodilukituksesta. Muita kulkijoita lukitus piteli mutta heiltä se onnistui johtuen ilmeisesti enkeleistä joilta he julkaisujensa mukaan saavat apua saarnaamistyössään.

Mulla kävi yksi viime viikolla. Pudotti lapun kun en avannut ovae tuntemattomalle rimputtajalle.

Ei pidä paikkaansa. Jehovan todistajat eivät ole vielä aloittaneet ovilla käymistä, eivätkä siis soittele kenenkään ovikelloa. Eivät näin ollen ole sinunkaan ovikelloa soittaneet.

Vierailija
42/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat lopettivat ovilla käynnin koronan ilmaantuessa 2020 eivätkä vielä ole aloittaneet sitä uudestaan, odottelevat ohjeita Amerikasta. Ennen taukoa heitä kävi kerrostalossamme huolimatta alaoven koodilukituksesta. Muita kulkijoita lukitus piteli mutta heiltä se onnistui johtuen ilmeisesti enkeleistä joilta he julkaisujensa mukaan saavat apua saarnaamistyössään.

Mulla kävi yksi viime viikolla. Pudotti lapun kun en avannut ovae tuntemattomalle rimputtajalle.

Ei pidä paikkaansa. Jehovan todistajat eivät ole vielä aloittaneet ovilla käymistä, eivätkä siis soittele kenenkään ovikelloa. Eivät näin ollen ole sinunkaan ovikelloa soittaneet.

Ovat kiertäneet varsinais-suomessa jo useamman kuukauden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen lapun muka sitten pudotti? Kutsu sinne kinkereille siinä selvästi seisoo...

Vierailija
44/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on pysäytetty pari kertaa jossain parkkipaikalla tms. ja olen voinut sanoa, että mulla on jo paikallinen vapaseurakunta jossa käyn, joten kiitos hei. Eivät ala toivottomia "väärin uskovia" yrittämään riveihinsä. Jotkut toiset uskovat saavat heidät pysymään poissa kun ehdottavat yhdessä rukoilemista. He kun eivät rukoile Jeesuksen nimessä mitään. Jeesus-nimi karkottaa rivijehovantodistajankin matkoinsa. Yksi todiste lisää, että Jeesus on kova jätkä.

Vierailija
45/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mut on pysäytetty pari kertaa jossain parkkipaikalla tms. ja olen voinut sanoa, että mulla on jo paikallinen vapaseurakunta jossa käyn, joten kiitos hei. Eivät ala toivottomia "väärin uskovia" yrittämään riveihinsä. Jotkut toiset uskovat saavat heidät pysymään poissa kun ehdottavat yhdessä rukoilemista. He kun eivät rukoile Jeesuksen nimessä mitään. Jeesus-nimi karkottaa rivijehovantodistajankin matkoinsa. Yksi todiste lisää, että Jeesus on kova jätkä.

Tuo kikkvoisi toimia tavallisella luterilaisellakin..

Vierailija
46/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut jehovat jättää ovenkarmiin pienen merkin merkiksi muille jehoville että kannattaa pimputella.

Vierailija
47/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin ennen heillä oli oma, varsin yksityiskohtainen osoitekirjastonsa. Kun se todettiin laittomaksi, niin toivottavasti he muuttivat käytäntöään. Meilläkin näitä sananjulistajia kävi aikoinaan useamman kerran vuodessa, mutta sitten kerran sattui niin sopivasti, että olin johonkin lähdössä kun kaksi tyttöstä tuli ovelle. Minä, satakiloinen mies, avasin oven kalsarisillani ja toivotin neidot tervetulleiksi, jos he voivat nopeasti prässätä housuni. He eivät tulleetkaan sisälle, eikä jehovia ole sen koomin meillä näkynyt!

Vierailija
48/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi viimeksi pari vuotta sitten Jehovan todistajat pimputtelemassa. Olen 25-vuotias, suhteellisen hyvässä fyysisessä kunnossa oleva mieshenkilö ja avasin oven pelkissä boksereissani (luulin, että siellä oli avovaimoni joka oli tulossa luennolta kotiin). Ei ole nämä kaksi nuorempaa naispuoleista jehovan todistajaa sen koomin oventakanani käyneet.

Ilmeisesti et ole ihan niin hyvässä jiirissä kuin kuvittelet.

Vierailija
49/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikoina kiersivät säännöllisesti luhtitalomme asuntojen ovilla. Kerran taas nähdessämme parivaljakon saapuvan kierrokselleen lavastimme kämppiksen kanssa keittiön pöydälle ikkunasta nähtäville kaikki mahdolliset putelit, mitä kämpästä tyhjinä tai täysinä löytyi.

Eivät rimpauttaneet ovikelloa silloin eivätkä enää kertaakaan sen jälkeenkään.

Vierailija
50/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka sen lapun muka sitten pudotti? Kutsu sinne kinkereille siinä selvästi seisoo...

Lapun pudottaminen ei ole ovikellojen soittamista.

Vierailija
51/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut jehovat jättää ovenkarmiin pienen merkin merkiksi muille jehoville että kannattaa pimputella.

Tämä on taas näitä urbaanilegendoja, joita jatkuvasti virheellisesti levitellään.

Ne merkit ovien pielissä ovat postinjakajien tai jonkun muun tahon tekemiä, mutta Jehovan todistajat eivät kaivertele jälkiä ihmisten asuntoihin, ei edes ovenpieliin. Eivät myöskään tee kynällä vastaavia merkintöjä.

Vierailija
52/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä kävi viimeksi pari vuotta sitten Jehovan todistajat pimputtelemassa. Olen 25-vuotias, suhteellisen hyvässä fyysisessä kunnossa oleva mieshenkilö ja avasin oven pelkissä boksereissani (luulin, että siellä oli avovaimoni joka oli tulossa luennolta kotiin). Ei ole nämä kaksi nuorempaa naispuoleista jehovan todistajaa sen koomin oventakanani käyneet.

Et ole vielä avovaimolle kotiavainta antanut?

Vierailija
53/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua, että ramppaavat ovella et ota mitään kirjallisuutta vastaan ja kiellät tulemasta uudestaan. Parhaiten tehoaa kun olet asiallinen mutta tiukka. Merkkaavat itselleen muistiin, että eivät saa tulla. Kyllä niillä edelleen on ne muistiinpanot vaikka ne onkin kielletty viranomaisten toimesta...

Vierailija
54/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa, miks he sitten päättävät rukouksen aina fraasiin Jeesuksen nimessä, aamen. Jos siis eivät usko Jeesukseen...

Vierailija
55/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukevat lehdistä kuolinilmoituksia ja käyvät ahdistelemassa leskiä.

Vierailija
56/56 |
09.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaiten jehovan todistajat saa pysymään pois ovelta lähettämälla kieltolomakkeen ja tulostamalla sen netistä jehovan todistajien sivulta lähettämällä annettuun osoitteeseen. Ei ole käyneet enää kertaakaan.