Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jehovan todistajat, kiertävätkö aina samoilla ovilla?

Vierailija
13.08.2015 |

Hei te asiasta jotakin tietävät, onko Jehovan todistajilla jonkinlainen osoitekirja, johon on merkitty "otolliset kohteet" ja tulevat potentiaaliset jäsenet?

Kiertävätkö Jehovat tietoisesti samoilla ovilla? Meillä on käynyt kuluneen puolen vuoden aikana Jehovia pimputtamassa ja Vartiotornia jakamassa jo neljä kertaa! Syytä huolestua?

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sanoa että menkää Puuttinille puhumaan.

Vierailija
22/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käännyin jehovaksi. Ei ole enää noita sen jälkeen näkynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ketä olivat mutta vuosia ahdistelivat kunnes piti ihan oikeasti sanoa aika napakasti että nyt tämä touhu saa riittää! Lopettivat lopulta.

Vierailija
24/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käännyin jehovaksi. Ei ole enää noita sen jälkeen näkynyt.

Ei voi kääntyä jehovaksi. Jehovan todistajaksi -ehkä.

Vierailija
25/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luona ei ole käynyt vuosiin. Ja ne jotka olen aiemmin tavannut ovat olleet ystävällisiä kivoja ihmisiä.

Vierailija
26/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitää listoja eivätkä kierrä aina samoilla ovilla.

Vierailija
27/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heillä on maantieteellisesti jaettuna alueet, joilla saarnaavat. Jos on osoittanut kiinnostusta, niin tulevat varmasti uudelleen.

Vierailija
28/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heillä on maantieteellisesti jaettuna alueet, joilla saarnaavat. Jos on osoittanut kiinnostusta, niin tulevat varmasti uudelleen.

No, sehän on ihan loogista.

Vierailija
29/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan Todistajien ovelta ovelle työ on tosiaan järjestelmällistä. Jokaisella JT seurakunnalla on omat alueensa mistä vastaavat. Nämä alueet on sitten pilkottu pienempiin alueisiin joihin on ns. aluekortit joihin on joskus liitetty karttakuva. JT yksilöllä eli julistajalla ottaa sitten tällaisen aluekortin ja käy sitä läpi järjestelmällisesti (jotkut enemmän jotkut vähemmän).

Aikoinaan JT:t tekivät muistiinpanoja talouksista tyyliin mistä keskustelut, minkä ikäinen, mies nainen yms yms. Oliko kyseessä laiton henkilörekisteri? Asiasta väänneltiin eri instanssien mm tietosuojavaltuutetun ja JT:n välillä lopputuloksena se että homma vietiin ihan EU tasolle josta ilm. korkein mahdollinen toimija totesi että. kyseiset muistiinpanot tosiaan muodostavat rekisterin ja ovat laittomia.

Mutta jos olet keskustellut  JT kerran ei se tarkoita että se siihen jää JT:t kiertävät jatkuvasti. Nuo ns. aluekortit vaihtuvat ja jälleen uusi JT yrittää tavoitella alueensa asukkaita...

Jos olet keskustellut JT n kanssa ja keskustelu on ollut edes jotenkin positiivinen pyritään tekemään uusinta käynti eli UK ja jatkamaan prosessia. Nykyään hommaan ohjeistetaan ihan videoilla.

jw.org-->kirjasto-->videot--->kokoukset kenttätyö---->keskustelumalleja

mikäli kiinnostaa katsoa millä tapaa toimitaan

Varsinainen kysymys tietenkin on miksi JT pimputtelevat ovilla. Joo joku harva tosiaankin kiinnostuu todistajista ja liittyy porukkaan.

Kyseine toimintamalli on kulteille ominaista.

JT uskovat että vain heille on uskottu tämä työ, se on elintärkeää tärkeintä työtä tänä aikana ennenkuin jumala tuhoaa koko maailman harmagedonissa (yeps JT eivät oikeasti ole mitään "Jeesus antaa anteeksi" jannuja).

Lisäksi se tehokkaasti vie aikaa ja ajatteluresursseja JT tyypeiltä.

Sama logiikka heidän kokouksissaan. NE ovat tärkeitä. Ne pitävät hengellisesti vahvoina ja kokouksissa käyminen on palvonta teko - btw raha lahjoitustenkin antaminen heijastaa rakkautta jumalaan...

Käytännössä siis vain yksi tapa pitää porukka kontrollissa.

Eli ensi kerralla kun JT miekkosia naikkosia käy ovellasi muista että he ovat järkyttävän kultin uhreja.

Vierailija
30/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun kerrostalossa ja mun ovella kävi näitä. Kerran kun lähtivät pois toinen otti muistilehtiön ja kirjoitti siihen jotain. Nimi ? Onneksi nyt on alaovi kiinni.

Vierailija
31/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunsin kerran yhden jehovan, pupukursseilla tuli tutuksi. Tällä oli vähän sellainen asenne, että kun on kerran Jumalan valittu, niin sehän näkyy jo nyt tässä elämässä.

Yhteiskunnan säännöt eivät siis oikein koskeneet häntä, vaan aina pitä jollain tavalla kikkailla omaan pussiin asiassa kuin asiassa.

Vierailija
32/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jehovan todistajat lopettivat ovilla käynnin koronan ilmaantuessa 2020 eivätkä vielä ole aloittaneet sitä uudestaan, odottelevat ohjeita Amerikasta. Ennen taukoa heitä kävi kerrostalossamme huolimatta alaoven koodilukituksesta. Muita kulkijoita lukitus piteli mutta heiltä se onnistui johtuen ilmeisesti enkeleistä joilta he julkaisujensa mukaan saavat apua saarnaamistyössään.

Vierailija
33/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jehovan todistajat lopettivat ovilla käynnin koronan ilmaantuessa 2020 eivätkä vielä ole aloittaneet sitä uudestaan, odottelevat ohjeita Amerikasta. Ennen taukoa heitä kävi kerrostalossamme huolimatta alaoven koodilukituksesta. Muita kulkijoita lukitus piteli mutta heiltä se onnistui johtuen ilmeisesti enkeleistä joilta he julkaisujensa mukaan saavat apua saarnaamistyössään.

Mulla kävi yksi viime viikolla. Pudotti lapun kun en avannut ovae tuntemattomalle rimputtajalle.

Vierailija
34/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todistajille jaetaan tietyt alueet missä käyvät. Pitävät kirjaa ketkä ottivat lehdet, kuka kielsi tulemasta jne. Tietyn ajan kuluttua todistajat vaihtavat keskenään alueita ja kirjanpito siirtyy siinä mukana. - - - Jos otat lehdet vastaan, on se merkki siitä, että olet kiinnostunut ja tulevat uudestaan.

Meillä pyydetty pysymään poissa 14 vuotta kerran kuukaudessa, käyvät silti sitkeästi. Viime kerralla olisi pitänyt allekirjoittaa joku asiakirja jolla meidät olisi poistettu käyntirekisteristä. Käskettiin painumaan helvetti in.

Kun ei allekirjoitettu, käynnit kuulemma jatkuvat.

Käyvät meidän ovemme takana ainoana tällä kadulla, ei kävelevät ihan meidän takiamme pitkän lenkin.

Aiempi asukas tässä talossa oli melko varakas mummo, johtuukohan siitä.

Vierailija
35/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kyllä on kokemusta.

Heti ensimmäiseksi kerron, että minulla ei ole kenenkään suuntauksia ja uskontoja vastaan yhtään mitään, mutta sitä en hyväksy että niitä tuputetaan ihan vain tuputtamisen vuoksi.

Olen kuullut joskua vuosia sitten joltain vanhalta tutulta, että ne kirhoittavat niiden ihmisten osoitteet ja sukunimet vihkoon, ketkä erehtyvät aavaamaan näille oven vaikka vieraita ei ehkä odoittaisikaan.

Olen myöskin asunut joskus jehovan naapurissa. En voi valittaa, että meteliä tai muuta ongelmaa hänen kanssaan olisi ollut, mutta kyllä välillä silti häiritsi kun tuli oven taakse jonkin "teko"syyn varjolla ja sitten lopuksi päätyi puhumaan taas suuntauksestaan ja tiputteli niitä lehtisiä.

Yritin olla silti itse asiallinen, ja kestää koska en halua mielelläni riitaa naapureiden kanssa, ellei ole ihan häiriöksi asti. Tietysti välillä kerroin valkoisia valheita, vaikka etten kerkeä juuri nyt puhumaan enkä aina avannut ovea, vaan esitin että emme ole kotona. Alkoi sitten vähemmän käymään eikä enää lehtisiä tippunut oven välistä.

Kun muutimme uuteen paikkaan, olin ajattelematon ja annoin yhdelle puh.num, koska ajattelin että kun hän on mukava niin voisimmemolla muutenkin tekemisissä kuin heidän suuntaukseen liittyvistä asioista keskusteluun. Vähimmän mukaan soitteli 1-2 krt kuukaudessa, mutta rupesin jo sanomaan, että kukin saa uskoa mihin haluaa mutta ei sitä tarvitse tuputtaa ja yrittää käännyttää ihmisiä. Pikkuhiljaa väheni soittamiset, eikä lappujakaan enää taaskaan tippunut.

Toistan vielä, että mulla ei ole kenenkään suuntauksia ja uskontoja vastaan mitään, mutta sitä en hyväksy että tuputetaan/yritetään käännyttää ihmistä, vaikka ei edes tiedetä onko kyseinen henkilö edes kiinnostunut. Sitten kun yrität olla asiallinen, että ei kiinnosta ja selittää miksi ei kiinnosta, niin sitten ei ollakaan missään tekekisissä enää.

Heräö vain kysymys, ollaanko me toiset tosiaan näiden mielestä niin vääräuskoisia sitten, että jos ei käännytä niin sitten he eivät ole meihin suuntauksen takia missään tekemisissäm vai missä on ongelma?

Kai sitä muutenkin voi olla tekemisissä, kuin uskon asioissa ja vaikka olisikin erilainen näkemys???

Vierailija
36/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todistajille jaetaan tietyt alueet missä käyvät. Pitävät kirjaa ketkä ottivat lehdet, kuka kielsi tulemasta jne. Tietyn ajan kuluttua todistajat vaihtavat keskenään alueita ja kirjanpito siirtyy siinä mukana. - - - Jos otat lehdet vastaan, on se merkki siitä, että olet kiinnostunut ja tulevat uudestaan.

Meillä pyydetty pysymään poissa 14 vuotta kerran kuukaudessa, käyvät silti sitkeästi. Viime kerralla olisi pitänyt allekirjoittaa joku asiakirja jolla meidät olisi poistettu käyntirekisteristä. Käskettiin painumaan helvetti in.

Käyvät meidän ovemme takana ainoana tällä kadulla, ei kävelevät ihan meidän takiamme pitkän lenkin.

Outoa. Meillä ei ole käyty sen koommin, kun sanoin, etten ole kiinnostunut.

Puolisoni ärsyyntyy näistä, joten hän on sanonut tiukkaan sävyyn saman. Itse viljelen peruskohteliaisuutta.

Vierailija
37/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on yksi alue missä käyvät kiertämässä. Alueita vaihdetaan välillä. Tää on vanhaa tietoa mutta varmaan tekevät näin vieläkin.

Vierailija
38/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun vielä asuin kotona ja äitini vahoingossa avasi oven, meillä oli kyllä koira pihassa mutta sillä kertaa sisällä että ei hälyttänyt. 

Alkoivat sitten myyntipuheensa ja äiti sanoi täysin viattomin ilmein mutta kuulkaa kun minä ole hindu.

Hetken siinä mykkinä seisoivat ja sitten häipyivät eikä sen koommin tulleet. Tiedä sitten uskoivatko vai ottivatko verisenä loukkauksena, sama kai se. Pääasia että pysyivät poissa.

Myöhemmin kun asuin oillani ajattelin että tulisipa nyt niin tekisin saman, olisi kiva nähdä reaktio. Ei ole näkynyt tähän mennessä.

Vierailija
39/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Outoa. Meillä ei ole käyty sen koommin, kun sanoin, etten ole kiinnostunut.

Puolisoni ärsyyntyy näistä, joten hän on sanonut tiukkaan sävyyn saman. Itse viljelen peruskohteliaisuutta.

Luulen että aiempi asukas varakas mummo ilman perillisiä, on syy siihen etteivät suostu lopettamaan meidän ovella käyntiä. Joku joskus merkinnyt osoitteen niin, että tämä on pakko saada käännytettyä.

Eikä asukkaiden vaihtumisella jo vuosia sitten ole merkitystä.

Vierailija
40/56 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon sanonut ihan asiallisesti, että toivon, että he eivät enää käy, eivätkä ole käyneet sen jälkeen.