Ukrainan sota nostaa hintoja
Kuinkahan paljon kehdataan nostaa eri tuotteiden hintoja Ukrainan sotaan liittyen. Meillä nousi heti veden kWh heti. Leivän hinta nousee, vaikka leipomo ilmoitti leipovansa suomalaisesta viljasta. Maailmamarkkinahintoihin vedoten. Kaikki nousee, mitenkähän rahat tulee riittämään?
Kommentit (27)
Ei ne riitäkään. Mutta asiastahan ei saa olla huolissaan, eikä varsinkaan keskustella julkisesti. Tämäkin ketju poistuu alle 5 minuutissa.
Palkat ainakin nousee seuraavalla kierroksella ja reilusti. Tukia tuskin nostetaan eli tällä saadaan tukia alennettua helposti.
Olen kyllä huolissani. Hieman pelkäänkin, onko se väärin.?
Siis rahaahan on tietenkin säästetty tässä halvan hintatason vuosien aikana. Kai nyt jokainen on ymmärtänyt että ei tällaiset kissan päivät jatku loputtomiin. Eli nyt vain kulutusta vielä pienemmälle, ja alatte tekin tekemään oikeaa ruokaa niiden eineksien sijaan. Kyllähän sitä muutaman vuoden säästöillä pärjää vaikka tulot laskisi ja hinnat raketoi. Koska ei kai kukaan ole tässä lihavien vuosien aikana tuhlannut kaikkea, kuvitellen että tämmöinen jatkuu loputtomiin?
Vierailija kirjoitti:
Siis rahaahan on tietenkin säästetty tässä halvan hintatason vuosien aikana. Kai nyt jokainen on ymmärtänyt että ei tällaiset kissan päivät jatku loputtomiin. Eli nyt vain kulutusta vielä pienemmälle, ja alatte tekin tekemään oikeaa ruokaa niiden eineksien sijaan. Kyllähän sitä muutaman vuoden säästöillä pärjää vaikka tulot laskisi ja hinnat raketoi. Koska ei kai kukaan ole tässä lihavien vuosien aikana tuhlannut kaikkea, kuvitellen että tämmöinen jatkuu loputtomiin?
Juuri näin. Toki jos weeteenä on tuhlannut kaiken, niin se on voi voi.
ihme ulinaa… kuluttakaa vähemmän, leipokaa itse ja laittakaa ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Palkat ainakin nousee seuraavalla kierroksella ja reilusti. Tukia tuskin nostetaan eli tällä saadaan tukia alennettua helposti.
Mitähän vttua nyt taas...? Ei ne palkat todellakaan mihinkään nouse!
Vierailija kirjoitti:
Meidän lähikaupasta oli vehnäjauhot aamulla myyty loppuun, en olisi uskonut, mutta kyllä. Sen sijaan perunoita oli montaa eri sorttia, vaikka perunoitten on ennustettu loppuvan kevään kuluessa.
Vierailija kirjoitti:
Mutku minun pitää saada ostaa niitä ylihintaisia eineksiä koska minulla on oikeus ja sohvalla makailu on kivempaa kuin ruoan laitto!
Jolla on mahdollista nostaa hintoja, hyötyy sodasta.
Putin on hirviö nostaessaan hintoja terrorihyökkäyksellään Eurooppaan. Pitäisi joko aloittaa ydinsota tai koventaa talouspakotteita, että ihmiset voisivat palata normaaliin elämään.
Vierailija kirjoitti:
Putin on hirviö nostaessaan hintoja terrorihyökkäyksellään Eurooppaan. Pitäisi joko aloittaa ydinsota tai koventaa talouspakotteita, että ihmiset voisivat palata normaaliin elämään.
Siis ketkä ihmiset ja mihin normaaliin elämään?
Valittivatko mummonne kun hinnat nousivat Talvisodan aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ketkä ihmiset ja mihin normaaliin elämään?
Myönnän, että ydinsodan jälkeen ei ole paluuta "normaaliin" ja siksi talouspakotteiden kiristäminen on ainoa keino maailman pelastamiseksi.
Ettekö te oppinu peruskoulussa mitään? Sota nostaa aina hintoja. Ihan aina.
Monetkin leipomot jo toimii maakaasulla mihin sitten kustannukset iskenyt kallistuneen viljan ohella?
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä huolissani. Hieman pelkäänkin, onko se väärin.?
Ei, palvelualalla ja kaupan alalla loppuu työt kun ihmiset vähentää kaikesta. Itse tehdään toki ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Valittivatko mummonne kun hinnat nousivat Talvisodan aikana?
Kävin jo katsomassa pula ajan ruokaohjeita.
Toivotaan ettei ole asuntolainoja ravintoloissa työskentelevillä tai niiden omistajilla.
Kiitä Vladia.