Ajattelin aina haluavani lapsia. Nyt lastenhankinta on alkanut tuntua pahimmalta painajaiselta?
En jaksaisi edes hoitaa niitä ja koko elämä olisi pelkkää lapsia sen jälkeen. Lisäksi sisarukseni sai nyt lapsen joten sekin on vähän kuin oma lapsi ja se riittää. Ahdistaa kun jos lapsia hankkii se pitäisi tehdä ennen kuin on 40. Ahdistaa kun on joku takaraja sille!
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Tee vaan äkkiä, sitten kasvaa nopeasti. Muuten vauvavaihe on edessä parin vuoden kuluttua. Eli äkkiä pois alta. Tai käy lahjoittamassa munasoluja.
Ihme kommentti. Onko lastenhankinta joku rasti ruutuun -suoritus? Viiva yli kun se on tehty? Wtf.
Jokainen voi huolehtia vain omasta vastuustaan, ettei tee lisää tietoista elämää kärsimään.
Vierailija kirjoitti:
Tee vaan äkkiä, sitten kasvaa nopeasti. Muuten vauvavaihe on edessä parin vuoden kuluttua. Eli äkkiä pois alta. Tai käy lahjoittamassa munasoluja.
Miksi kehotat tekemään lapsia tilanteessa jossa lastenhankintaa kuvaillaan pahimmaksi painajaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kehotat tekemään lapsia tilanteessa jossa lastenhankintaa kuvaillaan pahimmaksi painajaiseksi?
Koska syntymä on kuolemantuomio.
Hyvä, että sen tajuaa ennen kuin on hankkinut lapsia.
Sisarukseni lapsi on oma lapseni... mitä? Siis sinulle riittää, että saat olla täti. Älä nyt herttinen ala kuvitella, että se sun lapsesi olisi :D
Mitä vastaisit itsellesi, jos joutuisit vastaamaan vaikkapa deittisaitilla 'haluatko perheen'- kysymykseen?
Ei/en tiedä/kyllä.
Muista, on täysin ok vastata emt. Ole kumminkin valmis pureskelemaan tuota kysymystä.
Vierailija kirjoitti:
Sisarukseni lapsi on oma lapseni... mitä? Siis sinulle riittää, että saat olla täti. Älä nyt herttinen ala kuvitella, että se sun lapsesi olisi :D
🖕
Mun lapseton täti oli käytännössä mun äiti.
Vierailija kirjoitti:
”Vähän kuin”. Opettele lukemaan. Samaa lihaa ja verta se on.
Vierailija kirjoitti:
Puola hukkuu alkioihin. Ihan riittämiin on käyty jo luovuttamassa.
Ei se tuolle tunnu loppujen lopuksi. Minä ajattelin ihan samoin ja kuitenkaan hetkeäkään en ole katunut. Jollain tapaa se ei vaivaa ollenkaan niin paljon kuin etukäteen ajattelee, että lapset vaatii paljon.
Siskollani takaraja oli 30. Kaverilla 50.
Sinun ei kannata pitää mitään takarajaa, vaan jättää (mielikuvitus)lapset hankkimatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Mun lapseton täti oli käytännössä mun äiti.
:'D ai, että ap:n sisko on niin pska öiti, että käytännössä lapsi pitää ap:t jo äitinään? Näinhän se varmasti on. Ootte te velat säälittävän harhaisia. Ette halua lapsia, mutta haluatte jonkun pitävän teitä äitinä. Surkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastaisit itsellesi, jos joutuisit vastaamaan vaikkapa deittisaitilla 'haluatko perheen'- kysymykseen?
Ei/en tiedä/kyllä.
Muista, on täysin ok vastata emt. Ole kumminkin valmis pureskelemaan tuota kysymystä.
Perhe ei vaadi lapsia. Yritit varmaan sanoa "haluatko lapsia".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🖕
Mun lapseton täti oli käytännössä mun äiti.:'D ai, että ap:n sisko on niin pska öiti, että käytännössä lapsi pitää ap:t jo äitinään? Näinhän se varmasti on. Ootte te velat säälittävän harhaisia. Ette halua lapsia, mutta haluatte jonkun pitävän teitä äitinä. Surkeaa.
No miksi velan pitäisi hankkia lapsi? Siksi toisekseen mun äiti lykkäsi mut aina tädille hoitoon. Siinä sulle vuoden mamma materiaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei/en tiedä/kyllä.
Muista, on täysin ok vastata emt. Ole kumminkin valmis pureskelemaan tuota kysymystä.Perhe ei vaadi lapsia. Yritit varmaan sanoa "haluatko lapsia".
Perhe on korrektimpi sana.
On ihan normaalia että iän myötä alkaa kyseenalaistaa koko lisääntymistä tähän hulluun maailmaan. Itsekin olin vielä teininä sitä mieltä että minusta tulee joskus äiti. Sitten kun lähti työelämän pyöritykseen ja muutenkin oppi elämään itsekseen, alkoi kummasti mieli muuttua. Siis eihän tänne ole mitään järkeä hankkia lisää populaa kärsimään. En edes tiedä mitä opettaisin lapsilleni. "Ole kiltti ja rehellinen" ja vitut, ennemminkin pitäisi opettaa olemaan kusipää ja itsekäs niin pärjäät paremmin. Eihän kukaan järkevä halua lapsia tällaiseen maailmaan. Ennen oli eri asia kun ei ollut ehkäisyä niin lapsia vaan tuli, halusi niitä tai ei.
En minäkään jaksaisi hoitaa, joten en tee. Simple.