Antaako täällä joku alle kymmenen vuotiaalle sipsipussin kokonaan syötäväksi?? En koskaan oo omille lapsille
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Siis joo teini-ikäisinä vasta annoin syödä sipsejä enemmän. Niissä paljon rasvaa. Ei oo hyväksi. t.ap
Ap, logiikkasi?
Satunnaisessa herkuttelussa rasvalla ei oo mitään merkitystä, mut suolan takia ei kannata syödä pieneen kroppaan tommoista suolamäärää vetää kerralla.
Ei meillä teinitkään syö pussillista sipsejä, kuka muka syö? Meillä ei ole ollut koskaan karkki-/herrkupäivää vaan sipsiä ja karkkia tms. on syöty silloin kun on haluttu, pari kertaa kuussa. Leffailtoina tai silloin kun vanhemmillakin on ollut jotain ”spessua”. Minipussi sipsejä tai karkkeja.
Briteissä katselin ihmeissäni kokonaisia perheitä, jotka saattoivat syödä retkievääksi pelkästään tuubin Pringleseitä. Samoin koulutettu opettaja söi lounaaksi pussin sipsejä. Katseli ihmettelevästi kun minä äimistelin tätä.
Meillä 7 hengen perhe (lapset kaikki teinejä) syö 2-3 pussia plus dipit leffaillan aikana. Joskus jääkin vähän. Perheen leffailtoja noin kerran kuukaudessa.
Me saatiin lapsena syödä juurikin 10v ja näin aikuisen silmissä aivan sairas määrä. Vielä isot karkkipussit päälle.
Vierailija kirjoitti:
Meillä saavat sellaisen pienen linssisipsipussin kolmeen pekkaan kun katsotaan elokuvia.
Kuulostaa vähän 70-luvulta, jolloin itse olin lapsi. Paitsi että silloin ei ollut linssisipsejä, mutta popcornipussi jaettiin tarkkaan siskon kanssa siten, että kumpikin sai aina samankokoisen popcornin.
Järkyttävän epäterveellistä. Itse yritän vältellä, sillä vatsa ei enää kestä niin rasvaista ja suolaista. Joskus jos sorrun sipsipussiin, niin kyllä yöllä tietää syöneensä ihan väärää tavaraa, kun närästys on niin hirveä, ettei pysty nukkumaan. Vanhemmiten se vaiva on vaan pahentunut.
Meillä jo teini-ikäisiä, mutta aina on annettu sipsi-ja karkkipussit lapsille, kun on ostettu. Usein niitä on myös kaapissa ja saavat syödä vapaasti.
Mutta kun ne on vapaasti saatavilla, eikä ole "kielletty hedelmä", saavat olla kaikessa rauhassa kaapissa, eivätkä niitä ahmi kerralla, ehkä syövät 1/4 ja loput jää pöydälle tai kaappiin lojumaan viikoiksi.
Tosin harvoin edes ostetaan.
Oon aina voinut antaa mun pojalle (nyt 10-v) kokonaisen karkkipussin tai sipsipussin, koska ei hän sitä kerralla hotkaise vaan syö hiljakseen. Pussillinen kestää helposti viikon tai ylikin.
Vierailija kirjoitti:
Siis joo teini-ikäisinä vasta annoin syödä sipsejä enemmän. Niissä paljon rasvaa. Ei oo hyväksi. t.ap
Seksia saivat harrastaa aikaisemmin, siina ei ole rasvaa.
Toivottavasti ei, mitä ne on, 350g?!
Asumme maassa jossa sipsipussit on yleensä enintään 170-200g. Tuollaisesta syödään puolison kanssa pari iltaa yhdessä... Eli max noin 50g kerralla. Olen järkyttynyt jos jonkun lapsi söisi 6-7 kertaisen annoksen.