Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömyys masentaa

Vierailija
13.08.2015 |

Otsikosta jo kuuluukin tilanne. Olen hakenut 6 kuukautta töitä, mutta mihinkään en pääse töihin, vain yhteen haastatteluunkin olen päässyt. Masentaa. Valmistuin viime vuonna, mutta sain lapsen heti valmistumisen jälkeen. Olen ollut kotona tähän asti ja olen etsinyt 6 kuukautta töitä. Alakin pitäisi olla sellainen, että töitä on. Rahaa ei ole mihinkään, lapsellekin pitäisi ostaa uudet haalarit ja kengät syksyä ja talvea varten, muttei rahaa ole. Olo on surkea, kotona en enää jaksaisi olla. Haluan töihin, mutta kun ei niin ei...

Onko muita työttömyyteen kyllästyneitä?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä masentaa.. Ulkona on +23 ja rantakelit, aikaa loikoilla auringossa taii lähteä Itä-Euroopan tai etelän hiekkarannoille.

Vierailija
22/24 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap mahdollista vaihtaa paikkakuntaa? Jos elämä tuntuu sisällöttömältä jo nyt, auttaisiko maisemanvaihdos? Eihän sen tarvitsisi olla lopullinen, mutta saisit kartutettua työkokemusta jossain muualla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:37"]Onko ap mahdollista vaihtaa paikkakuntaa? Jos elämä tuntuu sisällöttömältä jo nyt, auttaisiko maisemanvaihdos? Eihän sen tarvitsisi olla lopullinen, mutta saisit kartutettua työkokemusta jossain muualla?
[/quote]

Asun pääkaupunkiseudulla ja olen hakenut töitä täältä Uusimaalta. Valitettavasti ei ole sen kauemmaksi mahdollisuuksia töihin lähteä tällä hetkellä.

Ap

Vierailija
24/24 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 12:29"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 11:56"]

[quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="13.08.2015 klo 08:39"] Eiköhän niitä työttömyyteen kyllästyneitä ole näillä työttömyysprosenteilla aika monta. Minulla tulee valmistumisesta loppuvuodesta kuluneeksi kaksi vuotta. Tänä aikana olen tehnyt omaa alaa liippaavia yhden - kolmen päivän sijaisuuksia sekä puolen vuoden pätkän ilmaistöitä. Lisäksi työnhakua ja kahta omaa alaa liippaavaa vapaaehtoistyötä. Oman alan työkokemustakin on jonkin verran, ja suosittelijoita + hyvät työtodistukset löytyy. Saldona yksi haastattelu. Tässä juuri kaverin kanssa puhuttiin, että jos tätä pitkään vielä jatkuu, niin ei ole kumma jos pää hajoaa ihan kunnolla. [/quote]   Saanko kysyä mikä ala? Kuulostat vahvalta ihmiseltä, rispektiä!    Minä olen hakenut ns. ilmaistöitä työkkarin luvalla, mutta niihinkään en ole toistaiseksi päässyt. Olen hakenut niitä omalta alalta. Aika useassa paikassa on sanottu syyksi se, ettei resursseja ohjata ole. Enhän minä edes paljoa ohjausta tarvitsisi omalta alalta, mutta tottakai ymmärrän.
Ap [/quote] Sosiaalialaan ja opetusalaan liittyvä ylempi korkeakoulututkinto. Se oli toki ennen valmistumistakin tiedossa, että projektihommia ja määräaikaisuuksia saa varmasti pitkään tehdä ennen mitään toivoa vakkaripaikasta. Mutta ennen tätä taloustilannetta niitä vielä oli, ja ajattelin, että kyllä tekevä aina löytää, jos on näyttöäkin antaa. [/quote] Sehän se on mullakin. Luulin, että lyhyitä sijaisuuksia saa helposti, mutta ei niitä saa. Ilman niitä ei saa työkokemusta ja kusessa olen. Vakihommia en edes haaveile, kunhan pääsisi välillä edes pois kotoa töihin. Ap

[/quote]

Mulla on sulle ratkaisu toiseen ongelmaasi, ryhdy perhepäivähoitajaksi toistaiseksi. Saisit rahaa ( palkka ei kylläkään ole kummoinen) ja kollegoita, tässä työssä voi olla niin aktiivinen kuin haluaa. Voi ravata puistoissa ja tapahtumissa niin paljon kuin jaksaa, kotoa et tosin pääsisi pois vaan se olisi työpaikkasi. Sosiaalialan koulutuksella ja yhden lapsen kokemuksella saat varmasti kunnalta töitä.

[/quote]

Tämä on hyvä vaihtoehto, mutta haluaisin niin kovasti pois kotoa. Kaipaan irtiottoa kotielämästä.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä