Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentaa - pojan eka koulupvä pilalla

Vierailija
12.08.2015 |

Ekaluokkalaisen eka päivä koulussa meni iloisissa merkeissä, mutta illlalla joutui kuuntelemaan hirveää riitaa ja taistelua minun ja isänsä välillä. Itko ja aneli lopettamaan kun huudettiin toisillemme. Tämän sitten muistaa varmasti loppuikänsä :(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sit varmaan hakkaatte toisianne

Vierailija
22/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

''

HUUTAMINEN EI OLE TEMPERAMENTTIA.

Huutaminen ja tavaroiden heittely ovat opittuja tapoja ja huonoa käytöstä. Moni väittää, ettei voi niille mitään, kun on niin temperamenttinen. Niin minäkin olen. Silti minun on pitänyt hyväksyä se, että ennen räjähtämistä on laskettava kymmeneen ja päätettävä, mitä teen: heitänkö, huudanko vai menenkö hetkeksi kävelemään ja miettimään, että nousipas minulle isoja tunteita; mistä ne mahtavat kertoa?
Aivojen ajattelu- ja tunnelohko ovat yhteydessä toisiinsa koko ajan. Siksi tunteet eivät voi normaalielämässä kaapata meitä valtoihinsa niin, ettemme pystyisi harkitsemaan tekojamme myös järjellä.''

http://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/ilmiot/suorat_sanat/sari_liljestrom_riitely_ei_kuulu_parisuhteeseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtunutta ei voi enää perua, mutta tulevaisuuteen voit vaikuttaa. Jos riitely jatkuu, tulee se väistämättä vaikuttamaan lapseen. Parempi lopettaa heti alkuunsa. 

Vierailija
24/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, ainakin Ap katuu tapahtunutta, on sekin jotain...

Vierailija
25/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:23"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:21"]Pahoiteltiin lopulta molemmat pojalta, että joutui kuulemaan riidan ja kerroin myös, että riita ei liity häneen eikä tarvitse huolehtia aikuisten välisistä riidoista. Kurja olo jäi silti itselle ja varmasti pojallekin.
[/quote]

Voithan sinä noin sanoa mutta lapsi huolehtii silti. Riidellä voi ja saa mutta lasten aikana ei huudeta!
[/quote]
Niimpä, aikuisten huuto ja riitely pelottaa monia lapsia ja saattaa aiheuttaa pelkotiloja mm. erosta sun muusta eikä niissä vakuuttelut auta.

Vierailija
26/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:11"]Miksi olette yhdessä?
[/quote]

Hyviäkin puolia löytyy, mutta melkoinen temperamentti on meillä molemmilla.
[/quote]
Tämä!
Kaksi elämäm koululaista!

Vierailija
27/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä tulee varmaan aika monessakin perheessä riideltyä joskus lasten kuullen.
Itse aina sanon että joskus toinen vaan ottaa päähän ja tulee riitaa jotka kuitenkin sovitaan heti. Sanon että riitelettehän tekin sisarusten välillä eikä se niin vaarallista ole, hetken päästä taas ollaan kavereita :)

Vierailija
28/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:11"]Miksi olette yhdessä?
[/quote]

Hyviäkin puolia löytyy, mutta melkoinen temperamentti on meillä molemmilla.
[/quote]
Tämä!
Kaksi elämäm koululaista!

[/quote]

Enpä nyt tiedä onko koulutuksella asiaan juuri vaikutusta, mutta molemmilla meillä on ylempi korkeakoulututkinto.

Vierailija
29/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:02"]Kyllä sitä tulee varmaan aika monessakin perheessä riideltyä joskus lasten kuullen.
Itse aina sanon että joskus toinen vaan ottaa päähän ja tulee riitaa jotka kuitenkin sovitaan heti. Sanon että riitelettehän tekin sisarusten välillä eikä se niin vaarallista ole, hetken päästä taas ollaan kavereita :)
[/quote]

Kiitos tästä vähän kannustavammasta näkökulmasta :) Vielä pitää sanoa että riita kokonaisuudessaan kesti n. 15 min, ei siis ollut mikään tuntikausien huutokonsertti.

Vierailija
30/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:11"]Miksi olette yhdessä? [/quote] Hyviäkin puolia löytyy, mutta melkoinen temperamentti on meillä molemmilla. [/quote] Tämä! Kaksi elämäm koululaista!

[/quote]

Sinänsä harvinaisen osuvasti törkyilet, että elämänkouluhan tuossa nimenomaan on käymättä. Lapsi on jo kouluiässä, siinä olisi kahdella kuumapäällä ollut vuosia aikaa opetella riitelemään rakentavammin. Joo onhan se hankalaa jne, joten tietyn epäoikeudenmukaisuuden piston koen aina, kun olen itse sen työn tehnyt ja toiset vain länkyttävät, etteivät voi sille mitään. Voitte kyllä, kun minäkin olen voinut.

Pahinta mitä voitte tässä tehdä olisi sössöttää lapselle, ettei ole vakavaa. On se, jos häntä itkettää. Hänen tunteensa ja tarpeensa on sivuutettu jo siinä, kun ette katkaisseet riitaa, ja nyt ne sivuutetaan uudelleen, jos ne todetaan turhiksi.

Tärkeintä olisi myöntää vähintään itsellenne ja mieluusti lapsellekin, että varastitte hänen suuren päivänsä.

Vierailija
31/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo lapsesta mukavaa ole mutta tuskinpa hän nyt vartin riidasta terapiaan joutuu, etenkin jos tuo ei ole toistuvaa ja olette asiasta puhuneet hänen kanssaan ja pahoitelleet. Tänne on kerääntynyt taas kommentoimaan täydelliset äippylit jotka eivät ikinä missään tilanteessa koskaan tee mitään väärin (muka). Enkä tosiaankaan tällä nyt puolustele tuota sinun ja miehesi käytöstä, väärinhän se on lasten kuullen riidellä mutta jos näin on jo tapahtunut niin siitä pitää vaan mennä yli ja olla jatkossa viisaampi. Tehkää lapsen ensimmäisen kouluviikon muista päivistä sitten paljon mukavampia :)

Vierailija
32/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua suurinta osaa kommenteista. Johan ap teli selväksi että on morkkis. Itselläni oli nuorempana lyhyt pinna ja kuormitusta.Molemmat helpotti iän myötä. En enää reagoisi huutamalla enkä riitelisi lasten kuullen kuten nuorena mutta nyt mun lapset on ikävä kyllä aikuisia. Onneksi monia asioita voi hyvittää ja korjata.

Vierailija
33/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:06"]

Ekaluokkalaisen eka päivä koulussa meni iloisissa merkeissä, mutta illlalla joutui kuuntelemaan hirveää riitaa ja taistelua minun ja isänsä välillä. Itko ja aneli lopettamaan kun huudettiin toisillemme. Tämän sitten muistaa varmasti loppuikänsä :(

[/quote]

Voi voi, kannattaa yrittää hillitä itsensä.

Vierailija
34/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:11"]Miksi olette yhdessä? [/quote] Hyviäkin puolia löytyy, mutta melkoinen temperamentti on meillä molemmilla. [/quote] Tämä! Kaksi elämäm koululaista!

[/quote]

Sinänsä harvinaisen osuvasti törkyilet, että elämänkouluhan tuossa nimenomaan on käymättä. Lapsi on jo kouluiässä, siinä olisi kahdella kuumapäällä ollut vuosia aikaa opetella riitelemään rakentavammin. Joo onhan se hankalaa jne, joten tietyn epäoikeudenmukaisuuden piston koen aina, kun olen itse sen työn tehnyt ja toiset vain länkyttävät, etteivät voi sille mitään. Voitte kyllä, kun minäkin olen voinut.

Pahinta mitä voitte tässä tehdä olisi sössöttää lapselle, ettei ole vakavaa. On se, jos häntä itkettää. Hänen tunteensa ja tarpeensa on sivuutettu jo siinä, kun ette katkaisseet riitaa, ja nyt ne sivuutetaan uudelleen, jos ne todetaan turhiksi.

Tärkeintä olisi myöntää vähintään itsellenne ja mieluusti lapsellekin, että varastitte hänen suuren päivänsä.
[/quote]

Luitko aloituksen? Niinhän ap myönsikin että meni lapsen päivä pilalle. Ja pyysivät anteeksi myös lapselta jne blaablaa. Toki mokasivat kuten inhimillinen ihminen toisinaan mokaa mutta silti mielestäni hoitivat tilanteen hyvin ja selvästi ainakin ap oppi siitä jotain. Toivottavasti ei tapahdu uudelleen mutta mielestäni ei ole eron tai haukkumisen paikka tämä.

Vierailija
35/51 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:30"]

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 23:08"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:59"] [quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:22"][quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:11"]Miksi olette yhdessä? [/quote] Hyviäkin puolia löytyy, mutta melkoinen temperamentti on meillä molemmilla. [/quote] Tämä! Kaksi elämäm koululaista! [/quote] Sinänsä harvinaisen osuvasti törkyilet, että elämänkouluhan tuossa nimenomaan on käymättä. Lapsi on jo kouluiässä, siinä olisi kahdella kuumapäällä ollut vuosia aikaa opetella riitelemään rakentavammin. Joo onhan se hankalaa jne, joten tietyn epäoikeudenmukaisuuden piston koen aina, kun olen itse sen työn tehnyt ja toiset vain länkyttävät, etteivät voi sille mitään. Voitte kyllä, kun minäkin olen voinut. Pahinta mitä voitte tässä tehdä olisi sössöttää lapselle, ettei ole vakavaa. On se, jos häntä itkettää. Hänen tunteensa ja tarpeensa on sivuutettu jo siinä, kun ette katkaisseet riitaa, ja nyt ne sivuutetaan uudelleen, jos ne todetaan turhiksi. Tärkeintä olisi myöntää vähintään itsellenne ja mieluusti lapsellekin, että varastitte hänen suuren päivänsä. [/quote] Luitko aloituksen? Niinhän ap myönsikin että meni lapsen päivä pilalle. Ja pyysivät anteeksi myös lapselta jne blaablaa. Toki mokasivat kuten inhimillinen ihminen toisinaan mokaa mutta silti mielestäni hoitivat tilanteen hyvin ja selvästi ainakin ap oppi siitä jotain. Toivottavasti ei tapahdu uudelleen mutta mielestäni ei ole eron tai haukkumisen paikka tämä.

[/quote]

Oppikohan oikeasti? Minä taas näin siinä kaksi älykkäänpuoleista vanhempaa, jotka keksivät menetelmiä nöyryyden teeskentelemiseen, mutta eivät ole valmiita tekemään mitään todellista tai miettimään toimintansa oikeutusta syvemmin. Se on samaa itsekeskeisyydestä johtuvaa piittaamattomuutta lasta kohtaan kuin he ovat jo tänään osoittaneet, ja antaa ymmärtää, että edistystä ei ole luvassa. Eroamisesta en puhunut minä. Luultavasti muutkin nostivat sen pöydälle lähinnä herätelläkseen. Itsekeskeisten vanhempien tyttärenä en olisi ollenkaan varma, että eroaminen parantaisi ekaluokkalaisen elämänlaatua. Sitten sirkus vain laajenee, koska itsekeskeisyys vain syvenee.

Vierailija
36/51 |
13.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 22:21"]

Pahoiteltiin lopulta molemmat pojalta, että joutui kuulemaan riidan ja kerroin myös, että riita ei liity häneen eikä tarvitse huolehtia aikuisten välisistä riidoista. Kurja olo jäi silti itselle ja varmasti pojallekin.

[/quote]

Niin, voi olla että pojan koulunkäynti alkaa kärsiä ja ehkä yökastelutkin alkavat. Paluuta entiseen onnen aikaan ei enää valitettavasti ole :(

Vierailija
37/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itko = itki

Vierailija
38/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vittuako te ette osaa sitten pitää turpaanne kiinni, aikuiset ihmiset. Itse koko lapsuus- ja nuoruusikäni seurasin vanhempieni, varsinkin äitini, mielipuolista huutamista. Nämä sattuivat aina tärkeinä päivinä, esim. kirjoituksia edeltävinä jne. Turpa kiinni tai opetelkaa idiootit keskustelemaan.

Vierailija
39/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olette yhdessä?

Vierailija
40/51 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Js nyt riprap reippaasti anteeksi pyytämään lapselta!