Miksi sairaanhoitajat ja opettajat vaativat lisää palkkaa?
Palkkako on se mikä estää burn outin kuormittavassa työssä. Näiden alojen ongelma ei ole palkassa, vaan siinä että ne on johdettu huonosti ja työtä on vain yksinkertaisesti liikaa tekijöihin nähden. Itse pelkään, että palkkojen nostaminen vain kiihdyttäisi lisäsäästöihin muualla ja kohta työmäärä olisi entistä hirveämpi. Sairaanhoitajien tulisi kiivaammin taistella sen puolesta, ettei lääkärin vastuut valu hoitajille ja opettajien tulisi vaatia työrauhaa opetustyölle. Nyt opettajien aika menee kaikkeen jonninjoutavaan sälään. Palkan nosto piristää hetken, mutta se ei ongelmaa ratkaise.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi hoitajapula johtuu tasan tarkkaan palkasta. Kyllä ihmiset ovat valmiita tekemään rankkaakin duunia huonoissa oloissa, jos siitä saa hyvää palkkaa. Millä hinnalla itse lähtisit kolmivuorotyöhön hoitamaan dementikkoja paskan käryssä?
Itse en palaisia hoitoalalle, vaikka palkka nousisi 5000e kuussa eikä moni muukaan tuntemani alanvaihtaja. Kyllähän se varmaan alkuun lämmittäisi, mutta ei raha loputtomiin auta jaksamaan siinä helvetissä. Isompi palkka varmaan houkuttelisi ihmisiä opiskelemaan alalle, mutta ei se palkka auta niitä pitämään siellä kun työolot on kuraa.
Olen sh ja tyytyväinen palkkaani. Minulla kiva ja siisti sisätyö (päivätyö ma-pe) ja palkkani on n.2700e. En näen tarvetta lakkoilla, mutta toki kuulun Tehyyn ja en halua olla rikkuri.
"Asiakkaat" huononee vuosi vuodelta, joten työ käy aina vaan raskaammaksi.