Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opiskelu avoimessa amk:ssa

Vierailija
12.08.2015 |

Jos opiskelee polkuopiskelijana avoimessa amk:ssa niin voiko silloin saada aikuiskoulutustuki? Opintovapaata tuolloin voi hakea mutta tietääkö joku oikeasti tuosta tuesta? Niiden sivuilta luin ja siellä luetellaan monia opintoja mihin se käy mutta ei suoraan sanota käykö avoimen amk:n opintoihin..

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei avoimeen saa tukea

Vierailija
2/14 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avoimen AMK polkuopinnot oikeuttavat kaksivuotiseen ansiosidonnaiseen tukeen. Itse opiskelin sillä tuella. Vaatimus oli, että opintojen laajuus on 30 op/Lukukausi ja 60op. /lukuvuosi. Työkkäristä saat lisää tietoa. Opiskelu katsottiin työllistymistä edistäväksi toiminnaksi. Polkuopintojen eli ensimmäisen vuoden jälkeen pääsin tutkinto-opiskelijaksi ja nyt häämöttää jo valmistuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet työelämässä, niin monet polkuopinnot voi kyllä suorittaa työn ohessakin.

Vierailija
4/14 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä jos pääsykokeessa ei tärpännyt niin unohda koko juttu. Ainakin tekniikan puolelle laitetaan kiintiö niin isoksi että rimanhipojat ei tule koskaan valmistumaan.

Vierailija
5/14 |
12.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsuhteessa kun on niin ei käy toi ansiosidonnainen.. Siksi mietin josko tuota aikuiskoulutustuki voisi saada..

Vierailija
6/14 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avoimen AMK polkuopinnot oikeuttavat kaksivuotiseen ansiosidonnaiseen tukeen. Itse opiskelin sillä tuella. Vaatimus oli, että opintojen laajuus on 30 op/Lukukausi ja 60op. /lukuvuosi. Työkkäristä saat lisää tietoa. Opiskelu katsottiin työllistymistä edistäväksi toiminnaksi. Polkuopintojen eli ensimmäisen vuoden jälkeen pääsin tutkinto-opiskelijaksi ja nyt häämöttää jo valmistuminen.

Noihin polkuopintoihin pitäisi näköjään ilmoittautua ihan just. Olen jäämässä työttömäksi vuoden vaihteessa ja polkuopinnot varmasti parantaisivat työnäkymiäni tulevaisuudessa. Voinko ilmoittautua opintoihin, vaikka en ole ehtinyt vielä kysynyt te-toimistolta lupaa tai tavannut virkailijaa? Eiväthän opinnot ole vielä alkaneet, vaan vasta tammikuussa, joten voihan ne tarvittaessa jättää suorittamatta, jos te-toimiston tyyppi ei lupaa anna. Vai tuleeko kielteinen päätös heti, jos katsotaan, että opiskelupaikka on hankittu ilman suostumusta? Ja eikö monimuoto-opinnot hyväksytä samalla tavalla kuin päiväopiskelu, onhan niissä sama opintopistekertymä kuitenkin?

Vierailija
7/14 |
11.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
8/14 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Vierailija
9/14 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopintoihin otetaan vain muutama opiskelija per lukuvuosi ja ensimmäisinä paikkoja hakeneet ne saavat. Eli ei polkuopintoihin niin vain mennä.

Itse yritin viime syksynä ja koska olin seitsemäs hakija, en päässyt. Ottivat vain neljä ensimmäistä hakenutta.

Vierailija
10/14 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylös.

Vierailija
11/14 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkuopinnot on samaa amk-opiskelua, mutta sisäänpääsyväylä on eri. Eli luulisi, että saa samoja tukia. Mutta kysy suoraan tukea myöntävastä paikasta ja/tai oppilaitoksesta.

Vierailija
12/14 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen se hakemus on polkuopintoihin? Ilmeisesti täytyy olla nopee hakiessa..

Vierailija
13/14 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
14/14 |
24.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän