Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko koskaan hakenut hoidosta lasta kännissä

Vierailija
11.03.2022 |

Olen tänään vähän siivonnut ja ottanu vähän viiniä siina samalla, nyt huomasin että koko pullo jo mennyt, pitää vissiin hakea lapsi aikaisemmin hoidosta samalla kun käyn alkossa. Kehtaako käydä lapsen kanssa alkossa?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muuten monta naista jotka ei kehtaa ostaa edes kaupasta alkoholijuomia  koska heillä on lapsia. pyytävät jotain kaveria hakemaan ja juovat sitten kotonaan.  On niitäkin jotka ei kehtaa Alkoon mennä yksinään pitää olla joku mukana.  Ihankuin kassat siitä välittäisivät oletko yksin vai jonkun kanssa.

Vierailija
22/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. Valitettavasti aikoinaan monestikin. Ihmettelin myöhemmin ettei ne huomanneet koska jos oisivat huomanneet niin niillähän ois ollu velvollisuus tehdä ilmoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaan ainoastaan tuohon Alko-pohdintaan:

Itse olen kotona vauvan 2-vuotiaan kanssa. Joulun alla tuli tilanne, että piti saada jouluvieraille hankittua viinit joulupöytään, mies tekee kolmivuorotyötä sote-alalla niin ei hänkään kesken työpäivän pysty Alkossa käydä :D joten niin minä marssin vauva vaunuissa ja taapero vaunuista kiinni pitäen Alkoon ja ostin ne juomat. Myyjät oli ihan asiallisia ja ystävällisiä, koska kamoon: miten kotiäiti muka muuten saisi jouluviinit ostettua, jos ei sinne voi ottaa lapsia mukaan?!??

Kaikilla ei turvaverkkoa, että pystyisi pyytää lastenvahdin kauppa/alko reissun ajaksi. Lisäksi toinen oli ihan pieni vauva enkä häntä olisi voinut jättää edes tunniksi hoitoon, , meillä lähin alko on 5km päässä, ja taloudessa vain yksi auto miehellä käytössä. Matkaan olisi kulunut liian paljon aikaa.

Vain Suomessa edes pohditaan tällaista! Muualla maailmassa ne viinipullot päätyvät sinne kaupan ostoskärryyn siinä missä maitopurkitkin, oli lapsia mukana tai ei.

Vierailija
24/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sä oot kotona, lapsi on hoidossa ja sulla on klo 13 mennessä mennyt PULLO viiniä?! Ja sun ainoa huoli on, että kehtaatko viedä lapsen Alkoon? Kerro vielä, kuljetko pitkissä samettihameissa ja ajelet autolla sinne pkodin pihaan ja lapsi autoon ilman turvaistuimia? 

Vierailija
25/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä ainakin käynyt pikkulasten kanssa alkossa, viimeksi ostamassa isälleni synttärilahjaksi konjakkipullon. Silloin taisi olla paarivuotias mukana. Poika oli sen verran rauhallinen siellä, että ehtivät kertoa kaiken konjakeista ja valittiin se sopivin. Kassalla ei koskaan ole kysytty papereita kun olen ollut lasten kanssa, mikä vähän harmittaa koska olen sentäs alle 30 v. Ehkä kohtaus olisi kaikille epämukava jos mammalle ei myytäisi alkoa ja lapsi sen muistaisi? Ilman lapsia kysytään aina paperit. Kännissä aloittaja ei tietenkään saisi ostaa.

Vierailija
26/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae itsellesi apua. Tänään.

Vierailija
27/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis päiväkotihan reagoi jos tulee juopuneena hakemaan lastasi. Alko ei, ellei lapsesi ole teini-ikäinen (12-17 v)  ja he epäilevät että trokaat hänelle.

Vierailija
28/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muuten monta naista jotka ei kehtaa ostaa edes kaupasta alkoholijuomia  koska heillä on lapsia. pyytävät jotain kaveria hakemaan ja juovat sitten kotonaan.  On niitäkin jotka ei kehtaa Alkoon mennä yksinään pitää olla joku mukana.  Ihankuin kassat siitä välittäisivät oletko yksin vai jonkun kanssa.

Juoruilevatko alkon myyjät maaseudulla? 

Vierailija
29/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kotona, lapsi on hoidossa ja sulla on klo 13 mennessä mennyt PULLO viiniä?! Ja sun ainoa huoli on, että kehtaatko viedä lapsen Alkoon? Kerro vielä, kuljetko pitkissä samettihameissa ja ajelet autolla sinne pkodin pihaan ja lapsi autoon ilman turvaistuimia? 

Jännä tää, että päihteidenkäyttöön pitää yhdistää joku etnisyys.

Vierailija
30/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmiset juovat enemmän kuin mitä julkisuudessa annetaan ymmärtää. urheilijatkin juovat paljon jopa kilpaillessaan esim. janne ahonen kertoi että oli hypännyt krapulassa tai lievässä humalassa niin kuin moni muukin.  ja myös huumeiden käytöstä on julkkiksia jos minkälaisia jäänyt kiinni ,sellaisia joista ei olisi ikinä uskonut.  Eläkeläisten alkoholinkäytöstä on ollut puhetta jo pitkään.  Eli voidaan kai sanoa että päihteiden käyttö on lisääntynyt ja normalisoitunut joka tasolla.

Vierailija
31/31 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmiset juovat enemmän kuin mitä julkisuudessa annetaan ymmärtää. urheilijatkin juovat paljon jopa kilpaillessaan esim. janne ahonen kertoi että oli hypännyt krapulassa tai lievässä humalassa niin kuin moni muukin.  ja myös huumeiden käytöstä on julkkiksia jos minkälaisia jäänyt kiinni ,sellaisia joista ei olisi ikinä uskonut.  Eläkeläisten alkoholinkäytöstä on ollut puhetta jo pitkään.  Eli voidaan kai sanoa että päihteiden käyttö on lisääntynyt ja normalisoitunut joka tasolla.

Ja kaatui sitten krapulassa pahasti lentomäessä ja yritti vältellä lääkäriin menoa kun pelkäsi paljastuvansa. Ilmeisesti meni sitten vasta Suomessa lääkäriin.