Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuuluuko työkkärille asumismuoto

Vierailija
11.03.2022 |

Onko se oleellinen asia asuuko teltassa, vuokralla yms. En muista että olisi koskaan aiemmin kysytty. Saako se vaikuttaa kohteluun? En löytänyt mistään tietoa. Tietääkö kukaan?

Kommentit (65)

Vierailija
1/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu.

Vierailija
2/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu vaín, mitä kautta saa yhteyden, onko puhelinta. Joku poste restante kai se voi olla postiosoite, jos teltassa asuu. Tai työkkäri voi lähettää vaikka savumerkkejä, jos ei muuta keksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

entä sotimismuoto?

Vierailija
4/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kysyttiin asunko vuokralla. Jäin vähän ihmetteleen, että miten tämä liittyy siihen että olen työttömänä työnhakijana työvoimatoimistossa. Mietityttää, että vaikuttaako asumismuoto mun kohteluun ja saanko karenssin helpommin jos asun vaikka omistusasunnossa.

Vierailija
5/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdenvertaisuuslaista voisi löytyä joku sopiva kohta tuohon.

Vierailija
6/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltalehdille vinkkejä että tekevät jutun, jos tuollainen käytäntö on. Mitkä ovat perustelut ja onko lainmukaista. Minulta jos kysyy, kyllä aion tiukata, että miksi se työkkärille kuuluisi. 

Jos toimeentulotukea saa, Kela kysyy asumismuotoa.

Vierailija
7/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä kysytään? En löytänyt ilmoittautumislomakkeelta. Vai teetkö kykyviisaria, siellä sitä kysellään.

Vierailija
8/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sittenkin kuntakokeilun asiakas?

Vierailija
9/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko kuntakokeiluun kysellä asumisesta? Jos näin, niin mitä muuta siellä kysellään ja onko esim. vapaa pääsy kellä tahansa kuntakokeilun työntekijällä esim. terveystietoihin ja apottiin? Olis ihan hyvä kaikkien tietää sinne joutuessaan mitä tuleman pitää. 

Vierailija
10/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Multa kysyttiin asunko vuokralla. Jäin vähän ihmetteleen, että miten tämä liittyy siihen että olen työttömänä työnhakijana työvoimatoimistossa. Mietityttää, että vaikuttaako asumismuoto mun kohteluun ja saanko karenssin helpommin jos asun vaikka omistusasunnossa.

Työttömiä asuu omistusasunnossa harvemmin, ellei arvottomien seutujen kämppiä huomioi. Sosiaaliapu saattaa olla tiukemmassa omistuskämppään.

Vierailija
11/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä kuuluisi? Työkkäri kun ei maksa mitään tukia. 

Vierailija
12/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä asuu omistusasunnossa harvemmin, ellei arvottomien seutujen kämppiä huomioi. Sosiaaliapu saattaa olla tiukemmassa omistuskämppään.

Oletpa hölmö. Työttömiä asuu ihan kaikenlaisissa asunnoissa. Työtön kun ei tarkoita sitä, että on aina ollut työtön. Eikä työtön myöskään tarkoita automaattisesti sitä, että tarvitsisi sosiaaliapua. Suurimmalle osalle työttömyys on väliaikaista. 

Vierailija
13/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaikuta etkä todellakaan saa karenssia helpommin. Karenssin perusteet voit käydä koska tahansa lukemassa te-toimiston sivuilta tai vaikka työttömyysetuuksia koskevista lakipykälistä. Niissä ei sanallakaan mainita asumismuodon vaikutuksista. Asumismuoto vaikuttaa korkeintaan asumistukeen ja mahdolliseen toimeentulotukeen. Ne taasen eivät liity mitenkään työkkäriin. Ne maksaa Kela. 

Vierailija
14/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko kuntakokeiluun kysellä asumisesta? Jos näin, niin mitä muuta siellä kysellään ja onko esim. vapaa pääsy kellä tahansa kuntakokeilun työntekijällä esim. terveystietoihin ja apottiin? Olis ihan hyvä kaikkien tietää sinne joutuessaan mitä tuleman pitää. 

Ei ne tietenkään terveystietoja näe.

Vierailija
15/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kuulu. Kuntakokeilu ei ole mikään holhouskeskus. 

Vierailija
16/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kysyvät ainakin pitkäaikaistyöttömiltä, kartoittavat tilannetta ja kyselevät myös alkoholin käytöstä, rahatilanteesta ja asuuko yksin.

Vierailija
17/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näkevät kaiken sen, mitä itse kirjaat te-toimiston järjestelmään ilmoittautuessasi työttömäksi työnhakijaksi. Kuntakokeilu ei ole mikään rangaistus, vaan pelkästään te-toimiston palvelu, joka on ulkoistettu kunnalle. Samat tehtävät on kuntakokeilulla kuin te-toimistollakin. Terveystietoja tms. kysyvät vain, jos niillä on vaikutusta työnhakuun. Silloinkin sinä itse päätät, mitä heille kerrot ja mitä et. 

Vierailija
18/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kysyvät ainakin pitkäaikaistyöttömiltä, kartoittavat tilannetta ja kyselevät myös alkoholin käytöstä, rahatilanteesta ja asuuko yksin.

Höpö höpö

t. 5v työttömänä ollut

Vierailija
19/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntakokeilu voi olla eri asia, mutta typ:ssä ainakin terveydenhoitaja pääsee katsomaa apotin kirjauksia. Ei kysytä suostumusta. Tietosuojavaltuutetun mielestä pitäisi kysyä ensin lupa, mutta ei kysytä.

Vierailija
20/65 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuntakokeilu voi olla eri asia, mutta typ:ssä ainakin terveydenhoitaja pääsee katsomaa apotin kirjauksia. Ei kysytä suostumusta. Tietosuojavaltuutetun mielestä pitäisi kysyä ensin lupa, mutta ei kysytä.

Kuntakokeiluun sen enempää kuin työkkäriinkään ei liity terveydenhoitajat. Totta kai hoitohenkilökunta pääsee katsomaan tietojasi, jos et ole erikseen sitä kieltänyt. Näkeehän lääkärikin terveystietosi, kun menet vastaanotolle. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi