Joku väitti, että raskaana ollessa pitäisi tehdä jotain liikelaskentoja! Koskaan kuullutkaan
Kommentit (8)
Ei pidä tehdä liikelaskentoja, mutta jos tuntuu siltä, että sikiö yhtäkkiä hiljenee, niin silloin tehdään tuota liikelaskentaa.
Kyllä loppuraskaudessa, jos runsaasti liikkuva sikiö hiljenee. Ohjeet löytyy liikelaskentaan netistä. Neuvolan oppaissa se on myös.
Neuvolasta tuli ohjeet ja niitä olenn noudattanut 4 kertaa. Ei niitä jatkuvasti liikkuvan kanssa tarvitsekaan miettiä.
Ihan normijuttu. Mutta ehkä tästä harvemmin puhutaan ainakaan sellaisten tuttavien kesken, jotka eivät ole raskaana?
Jos ap:ta kiinnostaa, tässä liikelaskentaohje, josta selviää myös homman tarkoitus: https://www.soite.fi/media/Siki%c3%b6n+liikelaskenta.doc/format-pdf/pat…
Kyseinen ohje on 10 vuotta vanha, mutta kyllä tätä on tehty jo vuosikymmeniä aikaisemminkin.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ollut raskaana? Ihan neuvolasta olen saanut ohjeet jo vuonna -94 odottaessani esikoistani.
Olen ollut raskaana. Mutta minulla olikin ilmiömäisen huono neuvolantäti. Olen joskus tehnyt hänestä aloituksenkin tänne. ap
Kyllä siitä neuvolassa puhuttiin 14v sitten. Sitä varten jos tulee poikkeavaa/määrää pitää seurata. Kuten itseni loppuvaiheessa.
Luulin että jotain liiketalouteen liittyvää matematiikkaa... mutta enpä harrastanut moista. Ehkä sitten, kun olisi hiljennyt, niin olisin havahtunut tarkkailemaan. Loppuraskaudessa toki liikkumistilakin vähenee radikaalisti.
Oletko ollut raskaana? Ihan neuvolasta olen saanut ohjeet jo vuonna -94 odottaessani esikoistani.