Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tälläkin palstalla on aiemmin naureskeltu hätärepun ja kotivaran pitäjille. Joko on hymy hyytynyt?

Vierailija
11.03.2022 |

Vai onko edelleen tilanne se että nämä naureskelijat on sitten pommisuojassa h. moilasena tyhjin käsin, kun viisaammilla on jo hyvissä ajoin tasapainoisesti valmistellut reput täynnä muonaa ja varusteita?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on iso hätäreppu valmiiksi pakattuna vyötärölle. Sillä elää aika pitkään, jos ruoka loppuu.

Vierailija
42/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on aina kotona hätävaraa. Ei tarvi olla hengenlähdöstä kyse, kun vaikka vaan pahasta flunssasta, niin onpa kiva, että kotona on noin viikoksi kaikkea paitsi tuoretuotteita.

Siis eihän viikon ruoat ole mikään hätävara? Ainahan nyt jääkaapissa on viikoksi tuoretuotteitakin. Korona-aikana tuli ostokset tilattua n. 10 päivän välein. 

Se kotivara on sitten ne kaikki kuivatuotteet ja säilykkeet joita on varastossa. Toki niitäkin koko käyttäen vanhemmasta päästä ja ostaen aina uutta tilalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin vanhat pipipäät on sotaisten valtioiden johdossa, pitää olla reput pakattuina. Ajat kyllä muuttuvat mutta näköjään hitaammin kuin oletettiin. Kuviteltiin jo että kaikki ovat järkeviä mutta pas kan  mar jat nyt se nähtiin, ja ihan keinoja kaihtamatta käyttäydytään, ei taida itsellä olla mitään menetettävää enää eikä miljardeja saa mukaansa kukaan.

Vierailija
44/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näitä kommentteja sieltä täältä lukiessani olen tullut johtopäätökseen että suomalaisten huumorintaju ja leikinlaskun ymmärtäminen on painunut pakkasen puolelle.

Kaikki vedetään kerralla nenään vaikka fiksumpi selvästi huomaisi pelkän huulenheiton ja ärsyttämisen halun. Tänä poikkeuksellinen tilanne tuntuu vievän lopunkin kyvyn naureskella. Surullista. Huumorillahan me selvitään, sitä myös reppuun mukaan.

No, toivotaan että se palaa jos kriisi iskee...tosiasiahan on se että missään ei lasketa leikkipuhetta, mustaa huumoria ja vitsejä enemmän kuin sodassa...selviytymiskonsti sekin.

Minulla ei ole ainakaan yhtään huumoria jäljellä kun ajattelee millaisen pelon vallassa vanhukset on joutunut viimeiset vuotensa elämään. 

Vierailija
45/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee mieleen kuva jonka näin, pelkään etten osaa unohtaa ikinä. Mies ostoskärryjen kanssa, itseään korkeampi vuori pelkkää vessapapaperia. Siis tavallaan huvittaa edelleen, toisaalta itkettää.

Mitä tulee kotivaraan, kai sitä voisi alkaa keräilemään. Tai sitten ei. Henkkoht mulla ei ole haaveissa sekään miten ryntään ekojen joukossa haisevaan bunkkeriin ihastelemaan teidän parempien ihmisten eväitä. Kuka tietää vaikka tarttuu ennemmin aseeseen. Toki mulla ei sitäkään ole valmiina.

Vierailija
46/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin vanhat pipipäät on sotaisten valtioiden johdossa, pitää olla reput pakattuina. Ajat kyllä muuttuvat mutta näköjään hitaammin kuin oletettiin. Kuviteltiin jo että kaikki ovat järkeviä mutta pas kan  mar jat nyt se nähtiin, ja ihan keinoja kaihtamatta käyttäydytään, ei taida itsellä olla mitään menetettävää enää eikä miljardeja saa mukaansa kukaan.

Vihervassarien kuvitelmaa. Voimme keskittyä näpertelemään maailmassa vaikka sukupuolista ja mitä muuta woke-paskaa sitä tarjolla olikaan...

Vierailija
47/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole naureskellut. Lähinnä ihmetellyt niitä jotka eivät vain pidä hätävaraa vaan harrastavat jotain doom's dayn odotusta. Kuulostaa vähän ankealta. Tulee mitä tulee. Siihen reagoidaan sitten kun on aika. Muuten kannattaa elää elämäänsä.

Vierailija
48/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on hätäreppu sängyn vieressä kun en obeesina aina jaksa lähteä vessaan.

Vierailija
49/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodan riski on nyt Suomessa pienempi kuin vuosikymmeniin, koska Venäjä on tuhonnut armeijansa käsittämättömällä ryssimisellä Ukrainassa.

Jos kuitenkin sota tulisi, niin  menisin tietenkin kutsuttuna puolustusvoimiin, ei sinne mitään hätäreppuja tarvita.

Vierailija
50/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisilta löytyy kyllä hätävarareput ihan luonnostaan, mitä väkeä on tässä katsellut. Ei siinä heti nälkään kuole.

Vierailija
51/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on hätäreppuna Tenat.

Vierailija
52/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tarkalleen mitä tarvitsen 7 vrk hätävaraksi ja kerään ne kaupan hyllystä viidessä minuutissa. Kotona säilytän tuoretta tavaraa.

Vierailija
53/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun paras hätäreppu on se että siedän nälkää hyvin ja pysyn toimintakykyisenä minimienergialla.

Vierailija
54/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikkeusoloissa on juuri se ongelma, ei niihin voi varautua. Kiva sinulle jos saat parin päivän hätävarasta lohtua, mitä teet viikon päästä?

Vierailija
55/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikkeusoloissa on juuri se ongelma, ei niihin voi varautua. Kiva sinulle jos saat parin päivän hätävarasta lohtua, mitä teet viikon päästä?

Kerro mikä tilanne sodassa on sellainen että joudut olemaan viikon putkeen pommi/säteilysuojassa?

Vierailija
56/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut armykundi-henkisen asukokonaisuuden ja kasvattanut goateen.

Vierailija
57/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parin päivän? Siis onhan se hätävara käytännössä muutamaksi viikoksi helposti.

Vai sekoititko kotivaran ja hätärepun? Niillä varaudutaan siis kahteen ihan erilaiseen skenaarioon: että pitää pysyä kotona, tai että pitää pikaisesti lähteä kotoa.

Vierailija
58/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen varastoinut vain Molotovin cocktaileja. Viinakaappi täynnä.

Vierailija
59/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, mukavahan se on sitten lähteä autolla täydellä tankilla valmiiksi varustautuneena matkaan pikavauhdilla, ja naureskella näille mattimyöhäisille jotka tappelee kaikesta mahdollisesta ruoasta ja polttoaineesta. Siinä vaiheessa se 2,5€ litrahinta on vain kaunis muisto halvoista ja helpoista ajoista. Nautin tästä.

Vierailija
60/91 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kuule eiköhän ekana kun astut reppuinesi ulos tule joku tällainen naureskelija, vedä turpiin ja vie reppusi. Kiitos näkemiin, vahvin voittaa.

:D nauratti mielikuva. Mutta ihan vakavissaan, jos et ole vielä lisännyt arsenaaliisi asetta (koska miksi olisi, ainakaan sinulla ei ole aikomusta taistella, "minä ja minun ruoat") ehkä kannattaisi harkita koska ei mitenkään kaukaa haettu skenaario että joku varastaa ne. Haluathan suojella tärkeimpiäsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yhdeksän