Apua työnhakuun!
Olen hakemassa kaupan alan (myyjä) avointa työpaikkaa. Olen moniin paikkoihin hakenut töihin, koskaan niihin pääsemättä. (No pariin lyhytkestoiseen paikkaan olen päässyt, ilman haastattelua) Edes haastetteluihin en ole päässyt.
Kaipailenkin teiltä hieman apua työnhaun suhteen, sillä en ole koskaan esimerkiksi kysynyt työpaikan yhteyshenkilöltä mitään spostilla/puhelimitse avoimesta työpaikasta. Käsitykseni tästä asiasta on että hakija jää paremmin mieleen kun on jotain kysyttävää. Tyhmä ja ilmiselvä kysymys antaa kuitenkin ehkä vain huonon kuvan.
Työpaikkailmoituksessa on yhteyshenkilön sposti, ei puhelinnumeroa. Kysymykseni nyt onkin, osaatteko sanoa mitä minun kannattaisi kysyä? Työpaikkailm. ilmoitetaan kuitenkin jo kaikki olennainen. Haluaisin tähän paikkaan ihan todella, joten pistän nyt kaikki taitoni peliin. heh.
SITTEN VIELÄ
Paikkaan haetaan sähköisesti ja liite osiossa on kohdat "Hakemuskirje, CV, Valokuva, Todistukset, Muu liite"
Siis mitkä todistukset? Todistukset työpaikoista, koulutuksista jne? Onko tähän pakko liittää niitä, mielelläni näyttäisin haastattelussa tai muuten vain henkilölle kasvotusten. En tykkäisi niitä lähetellä työnantajalle, ties mihin jäävät pyörimään minun henkilökohtaiset tietoni. Vai olenko nyt ihan hakuteillä, voidaanko minut hylätä siinä uskossa että ehkä valehtelen CVssä ja hakemuksessa kun en ole todistuksia laittanut? Onko mitään mahdollisuutta saada ehkä kyseistä työpaikkaa ja jättää todistukset kohta tyhjäksi?
Kiitos jos joku tämän vuodatuksen jaksoi lukea ja vielä auttaa ♥
Työnhaku on varsinainen taitolaji nykyään. Monia asioita on huomioitava: tietoa ja tukea työnhakuun.