Omituinen ongelma, mitä tekisit? Muutin muutama kuukausi sitten ja tein normaalisti osoitteenmuutoksen,
sen jälkeen entiseen asuntooni muuttanut on laittanut välillä viestiä, että taas tuli tänne sun posteja. Hän on useampaan otteeseen pyytänyt uuden osoitteeni (koska on postanut edelliset viestit), jotta voisi lähettää minulle tulleet kirjeet. Mitään uudelleenlähetettyjä en ole kuitenkaan koko tänä aikana saanut. Nyt tuli taas häneltä viestiä.
Miten toimin? Laskuttajilta ja virallisilta tahoilta olen tarkistanut, että uusi osoite näkyy heillä. Postista ja väestörekisteristä tarkistin myös, että osoitteenmuutos on onnistunut.
Kommentit (5)
Pyydä että palauttaa postiin - ei asu osoitteessa.
Meilläpä kävi niinkin "mukavasti", että melkein vuosi muuton jälkeen saapuu "uuteen" osoitteeseen jälkiperintäkirje laskusta, joka on jo vuosi sitten maksettu, mutta ilmeisesti myöhässä, koska siitä oli sitten tullut korkoa niinkin paljon kuin 20 snt, josta ei ollut mitään tietoa, koska olivat laittaneet VUODEN AJAN maksumuistutuksia sinne vanhaan osoitteeseen (jossa ei asunut kuukausiin ketään, joten ei ollut ketään, kuka olisi palauttanut Postiin). Vaikka siis uusi osoite oli ilmoitettu laskuttajalle jo kuukautta ennen muuttoa ja kaikki laskut muutosta eteenpäin tulleet asianmukaisesti perille, paitsi tuo yksi vanhan asunnon lasku, joka saapui Postin käännytyksen kautta myöhässä ja oli kuitenkin heti maksettu kirjeen saapumisen jälkeen.
Sitten kun tilanne tuli tietoon, uhkailtiin jo maksuhäiriömerkinnällä, vaikka sen enempää sitä korkolaskua kuin maksumuistutuksiakaan ei ollut koskaan meille toimitettu, koska olivat perintäfirmalle ilmoittaneet vanhan osoitteen, vaikka uusi heillä oli ollut tiedossa jo hyvissä ajoin ennen muuttoa. Että kiitos vaan tästäkin.
Onni onnettomuudessa asiakaspalvelun kautta järjestyi asia niin, että perintäkuluja ei tarvitse maksaa firman oman sössimisen takia. Ei ollut isot kulut, mutta aiheettomat kuitenkin, koska uusi osoite oli ilmoitettu laskuttajalle jo kuukautta ennen muuttoa ja silti olivat laittaneet sen yhden ainoan laskun väärään osoitteeseen ja päälle liudan karhukirjeitä. Kyseessä siis sähköyhtiö, että jos osaavat siirtää sopimuksen uuteen osoitteeseen, niin pitäisi saada laskutkin sinne. Jos ei olisi määräaikainen sopimus ja sähkön hinnat nousseet sopimuksen voimassaoloaikana niin paljon, niin vaihtaisin kyllä palveluntarjoajaa ihan vain siksi, etten viimeisillään raskaana ollessa kaipaa stressiä aiheettomasta luottotietojen menetyksestä. Siinä olisi herkästi elämä pilalla aina tunnollisesti laskunsa hoitaneelta asiakkaalta ja pienten lasten vanhemmilta.
Vierailija kirjoitti:
Pyydä että palauttaa postiin - ei asu osoitteessa.
Olen käsittänyt, että hän olisi kirjoittanut uuden osoitteeni kirjeisiin ja sitten palauttanut ne postiin. Mutta tällaisia kirjeitä, joissa on käsinkirjoitettuna uusi osoitteeni, en ole saanut. ap
Vierailija kirjoitti:
Meilläpä kävi niinkin "mukavasti", että melkein vuosi muuton jälkeen saapuu "uuteen" osoitteeseen jälkiperintäkirje laskusta, joka on jo vuosi sitten maksettu, mutta ilmeisesti myöhässä, koska siitä oli sitten tullut korkoa niinkin paljon kuin 20 snt, josta ei ollut mitään tietoa, koska olivat laittaneet VUODEN AJAN maksumuistutuksia sinne vanhaan osoitteeseen (jossa ei asunut kuukausiin ketään, joten ei ollut ketään, kuka olisi palauttanut Postiin). Vaikka siis uusi osoite oli ilmoitettu laskuttajalle jo kuukautta ennen muuttoa ja kaikki laskut muutosta eteenpäin tulleet asianmukaisesti perille, paitsi tuo yksi vanhan asunnon lasku, joka saapui Postin käännytyksen kautta myöhässä ja oli kuitenkin heti maksettu kirjeen saapumisen jälkeen.
Sitten kun tilanne tuli tietoon, uhkailtiin jo maksuhäiriömerkinnällä, vaikka sen enempää sitä korkolaskua kuin maksumuistutuksiakaan ei ollut koskaan meille toimitettu, koska olivat perintäfirmalle ilmoittaneet vanhan osoitteen, vaikka uusi heillä oli ollut tiedossa jo hyvissä ajoin ennen muuttoa. Että kiitos vaan tästäkin.
Onni onnettomuudessa asiakaspalvelun kautta järjestyi asia niin, että perintäkuluja ei tarvitse maksaa firman oman sössimisen takia. Ei ollut isot kulut, mutta aiheettomat kuitenkin, koska uusi osoite oli ilmoitettu laskuttajalle jo kuukautta ennen muuttoa ja silti olivat laittaneet sen yhden ainoan laskun väärään osoitteeseen ja päälle liudan karhukirjeitä. Kyseessä siis sähköyhtiö, että jos osaavat siirtää sopimuksen uuteen osoitteeseen, niin pitäisi saada laskutkin sinne. Jos ei olisi määräaikainen sopimus ja sähkön hinnat nousseet sopimuksen voimassaoloaikana niin paljon, niin vaihtaisin kyllä palveluntarjoajaa ihan vain siksi, etten viimeisillään raskaana ollessa kaipaa stressiä aiheettomasta luottotietojen menetyksestä. Siinä olisi herkästi elämä pilalla aina tunnollisesti laskunsa hoitaneelta asiakkaalta ja pienten lasten vanhemmilta.
Jotain tällaista minäkin pelkään. Olisi hirveää menettä luottotiedot, kun ei ole tehnyt mitään väärin. Entinen asukas on palauttanut kirjeitä postiin ja ne ovat ilmeisesti hukkuneet jonnekin, koska minä en ainakaan ole niitä saanut. ap
Niin ja kaikesta mistä vaan voi, olen tilannut e-laskun. Mitään yksityiskirjeitä ei sitten tulekaan. ap