Kilometrikorvaus ei kata polttoainekuluja
Minulla on käyttöetuauto, ja työajoista korvataan siis 0,10 €/km polttoainekuluja. Nykyisillä bensan hinnoilla korvaus ei kata todellisia kustannuksia. Miten toimia, että saisin tilanteen korjattua?
Kommentit (16)
Itselläni on sähköauto työsuhdeautona.
Lopetat sen valittamisen. Joku viisas oli laskenut, että vaikutus on 26 euroa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Lopetat sen valittamisen. Joku viisas oli laskenut, että vaikutus on 26 euroa kuussa.
Mulla se on noin 20 euroa.
Kummallisia vastauksia! Ongelma on aivan todellinen aloittajan tilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Mut ku kaikki muukin maksaa. Realy? Eikö kaikki hyvä tulekaan ilman todellista vastuuta?
Ai jollain on myös noita käyttöetuautoja. Eihän tuollaiseksi kannata ottaa kuin korkeintaan lataushybridi tai sähköauto.
Toisaalta täydellä autoedulla ajavat nyt todella halvalla, kun edun verotusarvo ei ole noussut bensan tahdissa. Kateellinen olen.
Vierailija kirjoitti:
Mistä ihmeestä AP valittaa? Hän maksaa työnantajalle kuuluvia kustannuksia, ja tiedustelee miten saisi epäkohdan oikaistua.
Eipä tuolle oikein mitään pysty tekemään tällä hetkellä. Vähennä ajoa.
t. itsellä lataushybridi käyttöedulla ja muutenkin vastuussa firman autoasioista
Mikään ei enää ole niin halpaa kuin tänään.
Minun työnantajani pyysi autosta keskikulutuksen ja kuitit pilttoaineostoista.
Kohta työnantajat pistää teidät maksamaan kaiken autoilunne itse. Helpoin kohde säästää, työpaikan lämmityskulujen jälkeen.
Meillä kävi näin, kun olin konkurssikypsässä firmassa joksus töissä.
Vierailija kirjoitti:
Kohta työnantajat pistää teidät maksamaan kaiken autoilunne itse. Helpoin kohde säästää, työpaikan lämmityskulujen jälkeen.
Ei kukaan suostu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan suostu
Niin kun kaikki ottaa tosta noin vaan uudet työpaikat tilalle, jos edellinen alkaa heikentämään ehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan suostu
Niin kun kaikki ottaa tosta noin vaan uudet työpaikat tilalle, jos edellinen alkaa heikentämään ehtoja.
Pöljä, ei kukaan voi pakottaa sinua ajamaan työajoja omalla kustannuksella. Olet lapatossu jos suostut, tuo ei ole edes irtsanomisperuste.
Osta vähemmän kuluttava auto.