Miksi joillain ihmisillä on luonnostaan niin kova ääni?
Normaalilla äänellä puhuminen tuntuu olevan heille mahdotonta. Se on joskus niin ärsyttävää ja raivostuttavaa!
Kommentit (28)
Minulla on kova ääni kun innostun jostain.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kova ääni kun innostun jostain. Its etiesän tyypin jolla ääni vahvistuu ja mustuu kun puhuu innossaan mutta sitten kun puhuu jostakusta juoruillen niin madastaa ääntään miltei kuiskailuksi ja kuikuilee ympärilleen, vaikka se, kusta puhutaan, olisi satojen kilometrien päässä
Saksalaisilla ja ruotsalaisilla on kova ääni. Sen sijaan ranskalaiset puhuvat miellyttävän hiljaa
Kantava ääni liittyy armeijaan ja sotilassukuihin. Siellä siitä on ollut hyötyä.
En vihaa varmaan mitään enempää kuin näitä 'kovaäänisiä'. Eivät taida tiedostaa itse kuinka häiritsevää se on kun kaikki pitää kailottaa täysillä äänivaroilla. Kuulen jo kaukaa esimieheni kailotuksen. Hänelle ei voi oikein puhua yksityisiä asioita, kun muuten koko konttori tietää. Muutamia muitakin työpaikalla, joita suorastaan pelkään, kun huutavat käytävällä. Sukulaismies myös tällainen ja epäilen hänellä jonkin sortin autismia. Ei osaa ottaa muita huomioon ja kailottaa vaikka yksinään omia tylsiä tarinoitaan. Itseasiassa nämä kaikki 'kova ääniset' eivät tunnu osaavan ottaa muita ihmisiä huomioon kovin helposti.
Nosto. Kuulen jatkuvasti miten kova ääni minulla on. Lapsena kotona ei saanut puhua mitään. Jotenkin jäi kurkkuun jotain. Mies sanoo että sopisin armeijaan. Mutta, onko mitään keinoa jolla äänen saisi hiljaiseksi. En ole ollenkaan huomiohakuinen, joten haluaisin hiljaisen puheäänen mutta miten.