Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillain ihmisillä on luonnostaan niin kova ääni?

Vierailija
11.03.2022 |

Normaalilla äänellä puhuminen tuntuu olevan heille mahdotonta. Se on joskus niin ärsyttävää ja raivostuttavaa!

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän lähipiiri puhuu kovalla äänellä tai eivät kuule hiljaista puhetta.

Vierailija
2/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen työkaverini puhui erittäin kovalla äänellä (sekä volyymiltään että äänenväriltään) aina, kun paikalla oli ihmisiä, joiden silmissä oli hyväksi vaikuttaa jämäkältä. Kahden kesken puhui aika normaalisti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa. Meillä lähes huudetaan - siis ei vihaisesti mutta puhutaan, lauletaan, paiskotaan ovia, kävellään jne. kovaäänisesti. Niin aikuiset kuin lapset. Onneksi ei ole seinänaapureita, häätö olisi tullut.

Vierailija
4/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on kova ääni eikä se mua haittaa. Hän on aivan ihana ihminen❤ empaattinen ja muita huomioiva.

Vierailija
5/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa oon miettinyt, itse siis omaan kovan äänen. Ja kolmesta lapsesta yhdellä sama tilanne. Ei tahallamme puhuta kovaa, ääni vaan tulee jostain pallean alta luonnostaan. 

Vierailija
6/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollakin voi olla hirvittävänkin suuret äänielimet... Jos ihminen olisi laumaeläin - kuten oikeasti on - niin nämä henkilöt ovat geneettisesti lauman johtajia. Heillä myös poikkeavat sukuelimet eli erittäin tasokkaat ja naisen erittäin helppo kantaa ja synnyttää lapsia!!! Sukupuolielimet ja äänielimet (laulukin siis) yhteydessä toisiinsa...

Vierailija
7/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jollain on luonnostaan niin hiljainen ääni? Raivostuttavaa.

Vierailija
8/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ollut yökerhoissa töissä ja sen takia vaikea hiljaa puhua. 

Vierailija
9/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutaminen on raskasta

Vierailija
10/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se "kova" ääni kuitenkin usein kantava ääni? Toisilla on sellainen kantava ääni vaikka eivät isoon ääneen edes puhuisivat. 

Vierailija
11/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapset huutavat aina ekan tunnin kun meille tulevat. Lopun ajan osaavat puhua ihan normaalisti. He huutavat äitinsä kanssa kilpaa kotona, ja koko äidin puolen suku huutaa myös Siis naiset. 

Aina saa muistuttaa että täällä asuu normaalikuuloisia ja järkisiä tyyppejä, jotka kuulevat ja ymmärtävät puhetta normaalillakin volyymillä. Että kyllä se vain opittu tapa on, ja mikä on voitu oppia, siitä voi myös oppia pois.

Vierailija
12/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut syntymästä asti toinen korva kuuro, joten musta ainakin on ihanaa jos joku puhuu niin, että kuulenkin jotain. Itsekin luultavasti puhun aika kuuluvasti, koska en kuule kuin yhdellä korvalla. Miksi jotkut puhuu niin hiljaa?

Vierailija
13/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on kova ääni, niin myös hänen äidillään oli ja hänen sisaruksillaan. Heidän kova-äänisiä keskusteluja oli rankkaa seurata, itse hiljaisempana en jaksanut sitä huutoa kun kävivät ns normaalia keskustelua. Onneksi se on ohi.

Vierailija
14/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ihmettelen sitä kuka on aina äänessä antamatta muille puheen vuoroa, jos on asia mihin tarvitaan kaikkien mielipidettä. Ääneen en koskaan kiinnitä huomiota.

Vierailija
15/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa leikkivässä lapsilaumassa yhdellä on kantava ääni, muitten ääni ei kuulu ollenkaan

Vierailija
16/28 |
11.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen naapurini oli kapiainen ja ääni oli todella kantava.

Vierailija
17/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite en jaksa kovaäänisiä ihmisiä.

Vierailija
18/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miehen jolla on luonnostaan mitei naisellisen kimakka mutta samalla painava, tumma ja vahva miehinen ääni. On aika lyhyt ja reipas, suorastaan ikuvuoren näköinen poikasmainen aulis luonnoltaan

Vierailija
19/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollain pläskillä saattaa olle lasimainen, vaivaton, korkeahko ja kevyt ääni

Vierailija
20/28 |
05.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juutubessa Jape Virtalla on tosi vanhukkomainen ääni ja jotenkin rasittava sanoja nielevä  puhetyyli, vähän kuin tuuli veisi osan sanoista vaikka puhuu tyynessä huoneessa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan