Onko teillä muilla vähän höpsöjä miehiä? Vinkkejä?
Mun mies on ihana, kiltti ja mulle tosi rakas. Välillä meinaa vaan mennä hermot kun mies on jotenkin aivan pihalla. Saattaa kysyä jotain sanaa, että mitä se tarkoittaa. En tarkoita mitään muka hienoja akateemisia sivistyssanoja, vaan aika arkipäiväisiäkin. Miehelle myös pitää selittää asiat aika yksityiskohtaisesti, esimerkiksi jos kerron jotain juttua niin muuten se saattaa tajuta ihan väärin. Usein osaa onneksi itse kyllä kysyä tarkentavia kysymyksiä, mutta hermoja tämä vaatii kun aina se on kysymässä jotain "mitä tarkoittaa, että lanka menee puneelle?", "onko satsuma sama asia kuin mandariini?", "Ai mikä avicii?", "mitä tarkoittikaan se ekstrovertti, oot varmaa kertonu mut en muista enää". Insinööri mikä insinööri. Kertokaa jotain hauskoja juttuja miehistänne, onko muilla tällaista? Miten saan itseni pidettyä kärsivällisenä :D. Mies on kyllä siitä potentiaalinen tapaus, että on alkanut itse ottamaan asioista selvää esimerkiks googlesta eikä kysy multa aivan kaikkea mikä on epäselvää. Kehitystä tapahtuu siis..
Kommentit (39)
En minäkään tiedä tuosta puneesta ja avicii piti googlettaa, mutta sitä voisin ihmetellä, ettei joku tiedä mikä on ekstrovertti.
No joka tapauksessa, oma mies ihmetteli kerran, mitä on juurikasvu.
Meillä on paljon eri kiinnostuksen kohteita, mutta myös samoja. Uskoisin ongelman olevankin myös mun puolella kun en oikein osaa olla kärsivällinen.. Ap
Miehesi ei ilmeisesti ole mikään korkeasti koulutettu teoreetikko vaan enemmän käytännön ihminen? Ehkä olet huomannut sen jo miestä valitessasi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:36"]Miehesi ei ilmeisesti ole mikään korkeasti koulutettu teoreetikko vaan enemmän käytännön ihminen? Ehkä olet huomannut sen jo miestä valitessasi.
[/quote]
Edelleenkin on DI. Ei ole käytännön asioissa mikään toivoton, vaan itse asiassa ihan taitava tekemään esim. puutöitä, kokkaamaan tms.Ehkä sitten oletan liikaa, että tietää jotain mulle tuttuja sanoja. Ap
Minä olen kanssa sellainen, että mun kanssa on porukka välillä ihan pihalla. Mulla on tosi huono yleistieto ja huono lähimuisti, mutta sitten kun joku asia kiinnostaa, porukka menee hämilleen, kun en olekaan niin tyhmä kuin he ovat luulleet. Minäkin olen insinööri ja ymmärrän oman alan termejä ja käsitteitä kyllä hyvin.
Me olemme pelanneet tosi paljon erilaisia sanapelejä, Aliasta, Trivial Pursuitia ym. Vuosien mittaan minulle on valjennut miten tärkeää ja antoisaa on jutella puolison kanssa. Puhuminen on avioliiton peruspilareita. Ihmetyttää miten löyhillä perusteilla ja miten seurustellen voi päätyä jopa naimisiin toisen ihmisen kanssa, kun normaali yksinkertainenkaan jutustelu ei onnistu. Kuinka typerä on ihminen, joka ehdottaa puolison kanssa juttelun korvikkeeksi googlettamista?
Parasta on, jos kumpikin on verbaalisesti ja älyllisesti suurinpiirtein samalla tasolla. Toinen voi olla dippainssi ja toinen sairaanhoitaja, mutta karrikoiden ajateltuna roskakuski ja yritysjohtaja ei välttämättä löydä älyllisesti niin helposti yhteistä säveltä.
Oon huomannut tuollaisen insinööriajattelun, joka johtuu siitä, että ihminen joko on insinööri tai muuten vain ajattelee kuin insinööri. Insinööri ajattelee numeroiden ja päättelyn kautta. Hän ymmärtää kun hänelle piirtää kaavion.
Kerran tuli bussiin nuori mies, joka kysyi pysäkkiä numeron perusteella. Kuski katsoi häntä täysin hölmistyneenä ja läksytti, että sellaisia ei voi eikä kuulu hänen tietää. Eikä siis osannut auttaa miestä. Arvelin, että siinä kohtasi insinööri ja yksinkertaisen ammattikoulutuksen käynyt. Tai toisin sanoen eivät kohdanneet.
Mun mies haluaa joskus vääntää rautalangasta ja tehdä helposta vaikeaa. Silloin meinaa mennä hermot. Sivistyssanoja hän ymmärtää hieman enemmän kuin minä, mutta väitän, että ollaan suunnilleen samalla tasolla verbaalisesti, vaikkakin hän on minua hieman älykkäämpi. Yhtä korkeasti koulutettuja ollaan kumpikin.
(Enkä tiedä, mikä on avicii tai mitä tarkoittaa, kun lanka menee puneelle.)
No jos sillä on vaikka dysleksia. Kivasti pilkkaat miesparkaasi netissä.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:32"]
Parasta on, jos kumpikin on verbaalisesti ja älyllisesti suurinpiirtein samalla tasolla. Toinen voi olla dippainssi ja toinen sairaanhoitaja, mutta karrikoiden ajateltuna roskakuski ja yritysjohtaja ei välttämättä löydä älyllisesti niin helposti yhteistä säveltä.
Oon huomannut tuollaisen insinööriajattelun, joka johtuu siitä, että ihminen joko on insinööri tai muuten vain ajattelee kuin insinööri. Insinööri ajattelee numeroiden ja päättelyn kautta. Hän ymmärtää kun hänelle piirtää kaavion.
Kerran tuli bussiin nuori mies, joka kysyi pysäkkiä numeron perusteella. Kuski katsoi häntä täysin hölmistyneenä ja läksytti, että sellaisia ei voi eikä kuulu hänen tietää. Eikä siis osannut auttaa miestä. Arvelin, että siinä kohtasi insinööri ja yksinkertaisen ammattikoulutuksen käynyt. Tai toisin sanoen eivät kohdanneet.
Mun mies haluaa joskus vääntää rautalangasta ja tehdä helposta vaikeaa. Silloin meinaa mennä hermot. Sivistyssanoja hän ymmärtää hieman enemmän kuin minä, mutta väitän, että ollaan suunnilleen samalla tasolla verbaalisesti, vaikkakin hän on minua hieman älykkäämpi. Yhtä korkeasti koulutettuja ollaan kumpikin.
(Enkä tiedä, mikä on avicii tai mitä tarkoittaa, kun lanka menee puneelle.)
[/quote]
Eikä. Tajusin just miks kuskit katsoo aina oudosti ja katsoo jostain kartasta, minä kysyn aina pysäkkiä numeron perusteella. Paljon selkeämpää sillä tavoin.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]
Kyllä mies siis osaa lukea vai miten luulette, että on DI:ksi valmistunut ja dippatyönkin tehnyt :D?? Vihaa kuitenkin lukemista ja kokee olevansa hidas. Olen huomannut tuon hitauden, viipyy samalla hesarin sivulla mun mielestä tosi kauan. En tiedä, että takertuuko se sitten pikku asioihin kun itse bongailen pääkohdat.. Myös kielissä joutuu koko ajan tarkastamaan samaa sanaa uudelleen kun se ei ole päässä enää kymmenen minuutin päästä. Ap
[/quote]
Kukaan tässä ketjussa tuskin sentään luuli ettei miehesi osaisi lukea...
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:21"]
Me olemme pelanneet tosi paljon erilaisia sanapelejä, Aliasta, Trivial Pursuitia ym. Vuosien mittaan minulle on valjennut miten tärkeää ja antoisaa on jutella puolison kanssa. Puhuminen on avioliiton peruspilareita. Ihmetyttää miten löyhillä perusteilla ja miten seurustellen voi päätyä jopa naimisiin toisen ihmisen kanssa, kun normaali yksinkertainenkaan jutustelu ei onnistu. Kuinka typerä on ihminen, joka ehdottaa puolison kanssa juttelun korvikkeeksi googlettamista?
[/quote]
Minä rakastan pelejä ja olen haka esim. Scrabblessa, mutta Trivial pursuitissa en pärjää yhtään. Aliaksessa olen myös ollut aika hyvä, silloin kun ei tule ihan outo käsite vastaan. 28.
En minäkään tiedä mitä tarkoittaa langan meno puneelle, mitä on avicii tai mitä eroa on satsumalla ja mandariinilla (eri nimi juu, mutta käytännössä). Pidän itseäni silti ihan fiksuna ihmisenä.
-N24
Puneelle? Avicii?
Todennäköisesti miehesi tietää paljon ja laajasti asioista, joista sinä et tiedä paskaakaan. Eronne on siinä, että miehesi kyselee sinulta niistä asioista, joista ei tiedä. Sinua junttia kiinnostaa vain ne omat juttusi, etkä kysele miehen tietojen piiriin kuuluvia asioita ja teet tästä päätelmän, että miehesi on jotenkin hölmö.
Kun se hölmö on tässä oikeastaan sinä eikä miehesi.
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 19:51"]
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 16:44"]
Kyllä mies siis osaa lukea vai miten luulette, että on DI:ksi valmistunut ja dippatyönkin tehnyt :D?? Vihaa kuitenkin lukemista ja kokee olevansa hidas. Olen huomannut tuon hitauden, viipyy samalla hesarin sivulla mun mielestä tosi kauan. En tiedä, että takertuuko se sitten pikku asioihin kun itse bongailen pääkohdat.. Myös kielissä joutuu koko ajan tarkastamaan samaa sanaa uudelleen kun se ei ole päässä enää kymmenen minuutin päästä. Ap
[/quote]
Kukaan tässä ketjussa tuskin sentään luuli ettei miehesi osaisi lukea...
[/quote]
AP:n puolustuksesi täytyy kyllä myöntää että osa viesteistä huokui vähän sellaista asennetta että pidettiin miestä täysin tyhmänä tai imbesillinä. Miehellä kuitenkin korkeakoulututkinto suoritettuna jne. niin ei mies voi olla vajakki tms. Se että ei tiedä jotain termejä ja niiden määritelmiä ei ihmisestä tee tyhmää. Se on tiedon puute tietyiltä osa-alueilta vaan mikä korjaantuu kun niistä sivistetään. kuka tahansa voi hankkia tietoa tai olla hankkimatta tietoa. Se miten me sovellamme saamaamme tietoa päivittäisessä elämässämme määrää sen olemmeko me tyhmiä vai fiksuja.
En minäkään tiennyt mikä on avicii ennen tätä ketjua. Enkä oikein tiedä kunnolla vieläkään, tai ymmärrä että miksi edes pitäisi tietää. Goolgletin kyllä, eikä tuo ole tarpeellista tietoa.
No onpa kyllä tyhmä mies kun ei tiedä kuka on Avicii. Sehän onkin se olennainen asia.
Anna mulle. Haluaisin juuri tuollaisen miehen. Itsekin olen huono käsitteiden kanssa vaikka ihan normaaliälyinen olen.
Minulla on viisas mies mutta hän ei opi millään joitakin käytännön asioita kuten jääkaapin sulkemista, sitä että hikisiä vaatteita ei saa laittaa suoraan pyykkikoriin ( vaan ensin kuivumaan ) ja ettei roskapussia saa solmia ennen kuin kissan vessasta on kerätty paakut sinne. Kymmenen vuotta olen yrittänyt opettaa!
[quote author="Vierailija" time="12.08.2015 klo 18:11"]
Mun mieheni on vähän tuollainen. En välillä oikein pääse selville hänen ajatuksistaan. Esimerkiksi kerran pyysin tuomaan tomaatteja kaupasta. Hän toi aurinkokuivattuja tomaatteja. Olivat tarjouksessa. Kerran pyysin häntä täyttämään tiskikoneen. Hän oli täyttänyt sinne likaiset astiat ja tyhjille paikoille myös puhtaita astioita eri kaapeista. Perusteluna, että ei kannata jättää tyhjää tilaa koneeseen. Hmmm...
Kaikesta huolimatta hän on korkeasti koulutettu ja ilmeisesti muka myös minua älykkäämpi. Monet arkiset asiat ovat hänelle hieman hankalia.
[/quote]
Monet voimakkaasti teoreettiset ihmiset eivät välttämättä ole kauhean vahvoja arkisissa käytännön asioissa. Ja monet käytännön arjen ihmiset eivät välttämättä ole kauhean vahvoja teoreettisissa asioissa. Jotkut voivat olla keskivertovahvoja laajalla skaalalla.